%0 Journal Article %T رابطه نزدیک‌بینی مدیریتی و راهبرد شرکت با تبیین نقش سخاوت‌مندی محیط %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A دهقانان, حامد %A پورمقدسیان, پویا %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 7 %N 28 %P 39-52 %! رابطه نزدیک‌بینی مدیریتی و راهبرد شرکت با تبیین نقش سخاوت‌مندی محیط %K نزدیک‌بینی فاصله‌ای %K نزدیک‌بینی زمانی %K تداوم راهبرد %K تطابق راهبرد %K سخاوت‌مندی محیط %R %X      نزدیک­‌بینی به­‌عنوان یک خطای ادراکی- شناختی، موجب ناتوانی مدیران از کشف فرصت‌­های جدید و کسب مزیت رقابتی برای سازمان می­‌شود؛ بنابراین اجتناب از آن برای مدیران ضرورت دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه نزدیک­‌بینی زمانی و نزدیک­‌بینی فاصله­‌ای با تداوم و تطابق راهبرد شرکت، با توجه به نقش تعدیل‌­گر سخاوت­مندی محیط است. برای این منظور، 138 نفر از مدیران شرکت­‌های کوچک و متوسط واقع در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز، به روش تمام­‌شمار مورد بررسی قرار گرفتند. جمع‌­آوری داده­‌ها از طریق پرسشنامه انجام شد و پایایی پرسشنامه بر مبنای آلفای کرونباخ بررسی شد. بررسی و تحلیل داده‌­ها و آزمون فرضیه‌­ها از طریق روش رگرسیون سلسله مراتبی و نرم­افزارSPSS  انجام شد. نتایج تحلیل نشان داد که نزدیک­‌بینی زمانی و فاصله‌­ای مدیران، با تداوم و تطابق راهبردهای شرکت­‌های کوچک و متوسط رابطه مثبت دارد و ادراک مدیران از سخاوت­مندی محیط، این رابطه را تعدیل می­‌کند. %U https://www.smsjournal.ir/article_88357_42a61ba7687411cc4b3d95fd115937c3.pdf