%0 Journal Article %T تبیین راهبردهای جذابیت و برندسازی مکان در نمایشگاه‌ها %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A شفیعی, مجید محمد %A مداح, مرتضی %D 2017 %\ 09/23/2017 %V 8 %N 30 %P 19-41 %! تبیین راهبردهای جذابیت و برندسازی مکان در نمایشگاه‌ها %K جذابیت مقصد نمایشگاهی %K امکانات محل برگزاری %K در دسترس بودن %K شهر/منطقه میزبان %K نمایشگاه بین‌المللی اصفهان %R %X      نمایشگاه­‌های بین­‌المللی مهم­ترین کانال­‌های معرفی کالاهای تولید­شده و انتقال تکنولوژی در دنیا است. این پژوهش با هدف استخراج ابعاد راهبردی جذابیت مقصد نمایشگاهی در نمایشگاه بین­المللی اصفهان به مرحله اجرا در آمده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه بازدیدکنندگان و غرفه‌­داران نمایشگاه بین­المللی اصفهان تشکیل می‌­دهند که مقیاس جذابیت مقصد نمایشگاهی در مورد آن­ها اجرا شد. در این پژوهش، برای پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ و ضرایب پایایی ترکیبی و برای روایی از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که ضرایب آلفای کرونباخ برای مقیاس جذابیت مقصد نمایشگاهی برابر 91/0 و برای خرده مقیاس­‌های امکانات محل برگزاری، در دسترس­بودن، شهر/منطقه میزبان به ­عنوان منبع رقابتی برای غرفه­‌داران، محیط اقتصادی مقصد، رهبری شهر میزبان در صنعت موردنظر و محیط تفریحی مقصد به‌ترتیب 75/0، 85/0، 79/0، 82/0، 81/0، 78/0 بوده است. نتایج تحلیل ­عاملی تاییدی گویه‌­های مقیاس جذابیت مقصد نمایشگاهی نشان داد که این مقیاس سازه­ای مرتبه دوم است که از شش سازه مرتبه اول امکانات محل برگزاری، در دسترس ­بودن، شهر/منطقه میزبان به­ عنوان منبع رقابتی برای غرفه‌داران، محیط اقتصادی مقصد، رهبری شهر میزبان در صنعت موردنظر و محیط تفریحی مقصد تشکیل شده است. %U https://www.smsjournal.ir/article_87998_dc236702d53e73c10256cf5e8367237e.pdf