%0 Journal Article %T الگویابی ایجاد وابستگی برند در رفتار مصرف‌کنندگان با ترجیح برند %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A میرجوادی, سید محمد %A سعیدنیا, حمیدرضا %A عابدی, احسان %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 9 %N 36 %P 169-189 %! الگویابی ایجاد وابستگی برند در رفتار مصرف‌کنندگان با ترجیح برند %K کیفیت خدمات %K ارزش ویژه برند %K ترجیح برند %K وابستگی به برند %K صنعت مواد غذائی %R %X هدف از این مطالعه الگویابی ایجاد وابستگی برند در رفتار مصرف‌کنندگان با ترجیح برند است. روش پژوهش مورد استفاده در این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و به‌صورت کیفی- کمی هست. شیوه مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات و تحلیل و بررسی داده‎ها، در مرحله کیفی از نظریه داده بنیاد و در مرحله کمی روش مدل‎سازی معادلات ساختاری جهت سنجش برازش الگو پژوهش استفاده شد. در این مطالعه جهت ساخت و ارائه الگو با استفاده از روش آمیخته اکتشافی، در مرحله اول با بهره‎گیری از نظر 15 نفر از خبرگان و کارشناسان و تکیه بر منابع مطالعاتی، چارچوب الگو ارائه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله دوم پژوهش الگو و ساختار پیشنهادی در جامعه هدف توسط 384 آزمودنی مورد سنجش قرار گرفت که نتایج نشانگر تائید فرضیه‎های پژوهش بود. بدین ترتیب که از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی، ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها شناسایی و پالش شده، سپس روابط بین متغیرها تعیین گردید و در نهایت اعتبار سنجی و برازش الگو انجام شد. بر اساس نتایج، ایجاد وابستگی و ترجیح برند می‎تواند متأثر از ارزش دریافتی از برند باشد و ارزش ویژه برند نیز از کیفیت خدمات دریافتی تأثیر می‎پذیرد. %U https://www.smsjournal.ir/article_87929_6aee9a5de11ad8456442f708757c167b.pdf