%0 Journal Article %T راهکارهای دستیابی به الگوی مرجعیت خبری شبکه‌های اجتماعی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A روشندل اربطانی, طاهر %A حسنقلی پور, طهمورث %A سلطان محمدی, آرزو %D 2018 %\ 09/21/2018 %V 9 %N 34 %P 111-142 %! راهکارهای دستیابی به الگوی مرجعیت خبری شبکه‌های اجتماعی %K تلگرام %K تبادل اطلاعات %K شبکه‌های اجتماعی %K مرجعیت خبری %K مشارکت فعال %K نظریه داده بنیاد %R %X هدف اصلی این مقاله ارائه الگویی از راهکارهای دستیابی به مرجعیت خبری شبکه‌های اجتماعی است. این پژوهش با استفاده از روش مفهوم‌سازی بنیادی انجام‌گرفته و داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختاریافته با بیست نفر از متخصصین و همچنین افراد دارای تجربه در حوزه خبر و مدیریت خبر است. داده‌ها با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفتند. در بخش راهکارهای حاکمیت از دو بخش خواسته یا نوع صحیح عمل که متخصصین آن را برای دولت و حاکمیت مهم می­دانند و آن بخش نرم رفتار حاکمیت است که مقوله محوری پذیرش تنوع و نقدپذیری خود به‌دست‌آمده است و یک راهکار دولت در دنیای واقعی نیز وجود دارد که مفهوم محوری کنترل و فیلترینگ است. در بخش کانال­ها و شبکه­های فعال در تلگرام نیز مفهوم محوری استقلال و انتقال درست اخبار انتخاب شده است. در بخش نهایی مفهوم محوری امنیت کاربر و کارآمدی آمده است. در واقع راهکار تداوم و حفظ مخاطب و کاربر تلگرام باید مبتنی بر تداوم و امنیت کاربر باشد. به دلیل همین امنیت حریم شخصی است که کاربران پایبند تلگرامند. %U https://www.smsjournal.ir/article_87843_a5891160966ce8473f88013f5c553830.pdf