%0 Journal Article %T ارائه الگوی بازآفرینی برند ملی سوریه در حوزه گردشگری %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A العجی, حسان %A حاجی پور, بهمن %A عزیزی, شهریار %D 2022 %\ 03/21/2022 %V 13 %N 49 %P 1-17 %! ارائه الگوی بازآفرینی برند ملی سوریه در حوزه گردشگری %K بازآفرینی برند %K برند ملی %K نظریه داده بنیاد %K سوریه %K گردشگری %R 10.22034/smsj.2022.133677 %X بحران‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و کنترل در سطوح مختلف کسب‌وکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند­ شده است که می‌­تواند به بازسازی برند­ها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند. برند‌سازی مکان در سطح ملی که با نام کشورها شناخته می‌­شود، به جهت آثار جنبی آن بر سطوح خرد فعالیت­‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره یکی از حوزه‌­های مهم و مغفول نیازمند تبیین است. سوریه به‌عنوان کشوری دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و موقعیت جغرافیایی راهبردی و جذاب برای گردشگران در غرب آسیا به جهت درگیری در بحران جنگ داخلی، موردی قابل‌تأمل در موضوع بازآفرینی برند در سطح ملی است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه‌­ها و تبیین آن­ها در قالب الگوی بازآفرینی برند‌‌ملی در صنعت گردشگری انجام شده است. با استفاده از روش­‌شناسی نظریه داده‌­بنیاد با رویکرد کلاسیک، جامعه آماری شامل خبرگان دولتی و خصوصی صنعت گردشگری سوریه را انتخاب و با روش نمونه‌گیری غیر احتمالی گلوله برفی تعداد 13 نفر نمونه انتخاب‌شده است. استفاده از  مصاحبه بدون ساختار عمیق با هدف دستیابی به مفاهیم مورد نظر جهت گردآوری داده‌­ها در دستور کار قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد مهم‌­ترین مولفه­‌های تشکیل‌­دهنده الگوی بازآفرینی برند‌‌ملی شامل هفت مفهوم  «بهبود شرایط زمینه کشور، تشکیل ستاد بازآفرینی برند‌‌ملی، مدیریت ذی‌نفعان، ارزیابی تأثیر بحران بر برند‌‌ملی، تدوین برنامه ترمیمی، جایگاه­‌یابی مجدد و ارزیابی برند‌‌ملی» هستند. %U https://www.smsjournal.ir/article_133677_3cc1610f3aa741da519d0f6738594336.pdf