%0 Journal Article %T ارائه الگوی پیاده‌سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب‌وکارهای نوپا %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A مصباحی جهرمی, نگارالسادات %A میرابی, وحیدرضا %A محبی, سراج الدین %A باقری, مهدی %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 11 %N 44 %P 221-236 %! ارائه الگوی پیاده‌سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب‌وکارهای نوپا %K تجارت اجتماعی %K سرمایه اجتماعی %K خلاء های قانونی %K خلاء های رفتاری %K کسب و کارهای نوپا %R %X < p dir="RTL">تجارت اجتماعی رویکرد جدید کسب‌وکاری در فضای برخط است که به واسطه نفوذ شبکه­های اجتماعی شکل گرفته است، لذا برای پیاده­سازی آن باید از ابزارهای مختلفی از جمله سرمایه اجتماعی به خوبی بهره گرفت. هدف اصلی این تحقیق ارائه الگوی پیاده­سازی تجارت اجتماعی با توجه به نقش سرمایه اجتماعی در بین کسب و کارهای نوپا بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف توسعه­ای- کاربردی و از لحاظ ماهیت از دسته پژوهش‎های کیفی است. جامعه آماری، خبرگان تجارت اجتماعی است. خبرگان با روش نمونه­گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده‎ها، در مجموع با 20 خبره مصاحبه شد. روش تجزیه‌و‌تحلیل، نظریه داده‎بنیاد مبتنی بر رویکرد نظام­مند بود. داده­ها از طریق مصاحبه عمیق گردآوری شدند. نتایج ، مؤید این است که تغییر فضای کسب‌وکاری به مثابه شرایط علّی، پدیده محوری شامل پیاده­سازی تجارت اجتماعی، شرایط زمینه­ای شامل مقوله­های فرهنگ کسب و کاری و خلاء­های قانونی، شرایط مداخله­گر شامل خلاء­های رفتاری، سرمایه اجتماعی و شرایط منابع کسب‌وکاری، راهبردها نیز قابلیت اعتماد بازارهای برخط و توسعه زیرساخت­های فنی شناسایی شده و در نهایت پیامدهای این پژوهش تقویت سهولت کسب و کارها و بهبود عملکرد فروش بوده است. %U https://www.smsjournal.ir/article_106586_1b3bbc093a9b94d95d71f3cd763b2383.pdf