@article { author = {Razeghi, Yasamin and Roosta, Ahmad and Gharacheh, Manizhe and Alemtabriz, Akbar}, title = {Developing a Patterm of Entrepreneur’s Personal Brand in SMEs Total Brand}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {5}, number = {18}, pages = {17-35}, year = {2014}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Although the Branding literature has focused on large corporations, small and medium sized enterprises (SMEs)- which are one of the foundations of economic prosperity- have unique features such as the strong role of the entrepreneur that differ their branding process from large corporations. Since SME’s brand is influenced by its entrepreneur and founder [13, 26, 44], entrepreneur’s personal brand, a concept which includes his traits, values and role, is defined here as a key variable and its impact on SME’s brand will be reviewed.The framework is developed from literature review, semi-structured interviews and focus groups, and the results are obtained from questionnaires distributed among entrepreneurial SMEs in Tehran province as the major center for entrepreneurial SMEs and Yazd province as another province known for its competitiveness. The model is analyzed via structural equations model using Lisrel software. The results confirm that entrepreneur’s personal brand affects SME’s total brand, via entrepreneur’s influence.}, keywords = {Entrepreneur’s Personal Brand,Total Brand,Entrepreneur’s Influence,Small and Medium Sized Enterprise}, title_fa = {تبیین الگوی برند فردی کارآفرین بر برند شرکت‌های کوچک و متوسط کارآفرینانه}, abstract_fa = {شرکت‌های کوچک و میانه (SME) که از پایه‌های رشد اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که برندسازی آن‌ها را از سازمان‌های بزرگ جدا می‌نماید و تحقیقات برند در این شرکت‌ها به دنبال بررسی تأثیر ویژگی‌های آن‌ها بر فرآیند ایجاد و حفظ برند است. تحقیقات نشان داده که شرکت کوچک و میانه متأثر از شخص کارآفرین است و به همین شکل، برند آن نیز متأثر از ویژگی‌های کارآفرین و بنیانگذار می‌باشد [۴۴، ۲۶، ۱۳]. در همین راستا، برند شخصی که مفهومی دربردارندۀ خصوصیات و ارزش‌های فردی و وابسته به نقش است، به عنوان چارچوبی برای تبیین نقش شخص کارآفرین بر برند شرکت کوچک و میانه به کار گرفته شده است. الگوی مفهومی این تحقیق از بررسی مطالعات، مصاحبه‌های نیمه ساخت‌یافته و گروه کانون با تعدادی از کارآفرینان موفق استخراج گشته، از طریق پرسشنامه میان ۱۱۹ شرکت کارآفرینانه در استان تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز شرکت‌های کوچک و میانه و استان یزد به عنوان یکی از مراکز کسب‌وکارهای خصوصی کوچک، توزیع شده و سپس نتایج با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل گشته است. نتایج تحقیق، نقش برند شخصی کارآفرین بر برند فراگیر شرکت‌های کوچک و میانه در این دو استان را از طریق متغیر میانجی اثر کارآفرین تأیید نموده است. 2. Total Brand}, keywords_fa = {برند شخصی کارآفرین,برند فراگیر,اثر کارآفرین,شرکت کوچک و میانه}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88757.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88757_bd08f3daba4348cbafd677879b69c67b.pdf} }