@article { author = {Parsajam, Mohsen and Hamidizadeh, Mohammad Reza and Hajipour, Bahman and Fadaeinezhad, Mohammad Esmaeil}, title = {The Functions of Risks in Firm's Growth High Tech Industries Strategies}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {10}, number = {37}, pages = {19-39}, year = {2019}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Growth strategies help firms to increase their market share and sale revenues. This study aims to model the role of risk in growth strategies of high-tech firms. Research model has been proposed based on the extended literature, the situation of high-tech industry, and experts' views. Data is gathered by a self-administrated questionnaire and would be analyzed by structural equation modeling using SPSS 18 and LISERL 8.54. Population is managers of high-tech firms in Iran. A convenience sampling approach is employed to collect estimated sample. Data achieved from 451 respondents was analyzed. Results indicated that: 1) growth strategies of high tech firms affect their outputs, 2) resources affect growth strategies of high-tech firms, 3) multiple risks affect the utilization of resources by the high tech firms, and 4) high tech firms provide the needed resources for their growth based on the outcomes in terms of profit and/or attractiveness accorsing to risks firm precept.   }, keywords = {Growth Strategy,Market Penetration,High Technology,Internal Growth,External Growth,Financial risk,Banking risk,Foreign Exchange Risk,Custom Regulation Risk}, title_fa = {کارکردهای ریسک در تدوین استراتژی رشد بنگاه‌ها در صنایع با فناوری پیشرفته}, abstract_fa = {     راهبرد رشد انتخابی هوشمندانه در مسیر تکامل بنگاه است. بنگاه‌ها انتخاب می‌کنند که در حضور ریسک چگونه از منابع خود برای رشد استفاده کنند. هدف از این پژوهش، مطالعه نقش ریسک در انتخاب استراتژی رشد بنگاه در صنایع با فناوری پیشرفته در ایران است. مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور، بررسی صنایع با فناوری پیشرفته و دیدگاه­های خبرگان و پیشنهادهای محقق بنا گردید. داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه‌ای محقق ساخته، جمع­آوری شده و با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بنگاه‌های صنعتی کشور در صنایع دارای فناوری پیشرفته  است. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد و داده‌های حاصل از نمونه‌ای 451 نفره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که: 1) استراتژی‌ِهای رشد بنگاه‌ با تکنولوژی بالا بر کارآمدی آن‌ها مؤثر است، 2) منابع بر استراتژی رشد بنگاه‌ هایتک تأثیرگذار هست، 3) بنگاه ‌هایتک براساس نوع ریسک، از منابع، برای استراتژی‌های رشد استفاده می‌کند و 4) بنگاه‌ تکنولوژی بالا براساس ریسکی که ادراک می‌کند از کارآمدی، برای رشد به شکل سود و جذابیت منابع موردنیاز برای رشد را فراهم می‌آورد.}, keywords_fa = {استراتژی رشد,نفوذ در بازار,فناوری پیشرفته,رشد داخلی,رشد خارجی,کارآمدی بنگاه,ریسک مالی,ریسک بانکی,ریسک ارزی,ریسک مقررات گمرکی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87958.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87958_b42ba6dcabb408d5222db0db08a87c09.pdf} }