@article { author = {Hamidizadeh, Mohammadreza}, title = {National Knowledge Development based on Domestic Patterns}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {6}, number = {21}, pages = {211-249}, year = {2015}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The paper's aim is to explain the knowledge and science development patterns based on theories building on infrastructure level and to present diamond and experience theories for upgrading the national – domestic knowledge. Thus, the paper's framework belongs to an especial knowledge and science Islamic recognition methods. The research method is descriptive one for presenting cause and effect reasons under modern and exploratory statements. The theoretical statements are the initial method for writing the paper contents. The scientific results of the paper show the Islamic knowledge' experience and science theories, models and mechanism have a very challengeable new perspective and explorations for K. E S. respect to western viewpoints.}, keywords = {Multi-level Knowledge Levels,National Knowledge Development,Diamond Knowledge,Experience Theory,Knowledge Opportunities,Seven Levels Experience}, title_fa = {تبیین الگوهای بومی توسعه دانش ملی}, abstract_fa = {هدف این مقاله تبیین الگوهای توسعه علم و دانش در چارچوب ‌نظریه‌پردازی در سطح زیربنایی و نیز عرضه نظریه الماس و تجربه برای توسعه دانش ملی- بومی است. مقاله به پایه‌ریزی مبانی و اصول نظریه‌های شناخت‌شناسی علم و دانش می‌پردازد. رویکرد نوشتن مقاله، توصیفی استدلالی، بدیهه‌گرایی و تبیین است، لذا با گزاره‌نویسی، مطالب زیربنایی، تقریر و هدایت می‌شوند البته آموزه‌های کلیدی مرتبط تشریح می‌شوند. در نهایت، اگر علم و دانش با اتکا به منابع دست اول اسلام به خوبی شناخته، تعریف، تبیین، و معماری شوند می‌توان مطالب ارزشمند خود را بسیار فراتر از فلسفه علم مطرح در جهان، ارائه کرد. بنابراین، شرح و توصیفی از جلوه‌های سازوکار علم، دانش و تجربه با خصیصه‌های بی‌بدیل مطرح می‌شوند.}, keywords_fa = {مدل‌های چندسطحی,توسعه دانش,دانش بومی,الماس دانش,فرصت‌آفرینی دانش,شبکه تحولات,هفت سطح تجربه}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_154214.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_154214_5b290e50498c8a0b43f3973d841bab87.pdf} }