انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Industrial Development Evaluation of the Provincesارزیابی وضعیت توسعة صنعتی استانهای کشور153888772FAعلیرضا شهرکیدانش آموخته دکتری، دانشگاه سیستان و بلوچستانJournal Article20130901 In this research have tried to identify barriers of industry development of Sistan and Baluchestan province and to ranking of barriers and then express solutions of industry development of Sistan and Baluchestan province. Statistical population of this research is included all planners and managers of industrial units and organizations of ministry of industries and mines, the assistance office of strategic planning and the industry and mining bank of Sistan and Baluchestan province. From the simple sampling method (n=196) 38 persons of planners and 158 persons of an expert managers of mentioned organizations as expert and aware about issue have been selected as statistical sample. For analysis of the data collected have been used from statistical tests the Friedman and Chi do and also from SPSS software. In this regard, barriers in four categories have enumerated included: credits of financial and currency, technology, specialist manpower and supply of primary materials. barriers of not accompanied the financial strong centers such as banks in support of the manufacturer, problems relating to importation of machine tools and advanced technology, escape the wealth from province, transfer of facilities to unskillful people; escape the specialist work force from province and lack of privileges and incentives of investment of province are the most important barriers of industrial development and solutions are for resolving these barriers.در این تحقیق سعی شده موانع توسعة صنعت استانها شناسایی و به رتبهبندی موانع پرداخته و سپس راهکارهای توسعة صنعت در استان سیستان و بلوچستان بیان گردد. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل کلیة برنامهریزان و مدیران واحدهای صنعتی و سازمانهای وزارت صنایع و معادن، ادارة معاونت برنامهریزی راهبردی و بانک صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان میباشد. از این میان از روش نمونهگیری ساده (196 نفر) 38 نفر از برنامهریزان و 158 نفر از مدیران خبرة سازمانهای نامبرده بهعنوان کارشناس و مطلع در این زمینه بهعنوان نمونة آماری انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از آزمونهای آماری کای دو و فریدمن و از نرمافزار SPSS استفاده شده است. در این راستا موانع در چهار دستة: اعتبارات مالی و ارزی، تکنولوژی، نیروی انسانی متخصص و تأمین مواد اولیه، تقسیمبندی شدهاند. موانع همراهینکردن مراکز قوی مالی از جمله بانکها در حمایت از تولیدکننده، مشکلات مربوط به ورود ماشینآلات و تکنولوژی پیشرفته، فرار سرمایه از استان، واگذاری تسهیلات به افراد غیرمتخصص، فرار نیروی کار متخصص از استان و کمبود امتیازات و مشوقهای سرمایهگذاری در استان از مهمترین موانع توسعة صنعتی میباشند و راهکارهایی برای رفع این موانع ارائه داده شده است. انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Evaluation of Competitive Strategies and Organizational Performanceارزیابی استراتژیهای رقابتی و عملکرد سازمانی395088773FAمحمد لشکریدانشیار، دانشگاه پیام نورابوالفضل سامیاستادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابورزهرا ارشادیدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابورJournal Article20130923 An understanding of a competitive strategy and organizational performance can help managers identify decision making processes. Attempts to find the most appropriate strategies for the company which has a better performance. The statistical population study includes food companies of Khorasan Razavi Province. 69 companieswere selected through sample size determination method of Cochran by two-stage cluster sampling. The questionnaires were available to senior managers of companies to test the hypothesis through Pearson correlation then cluster analysis, strategic groups available on the food companies have been identified. The following results were obtained. There is a direct positive relationship between competitive strategies and organizational performance in food companies. Distinctive companies and Cost leadership have a better performance compared with companies implementing Hybrid strategy.درک صحیح از استراتژی رقابتی و عملکرد سازمانی میتواند شناختی دقیق برای تصمیمگیری مدیران ایجاد کند. تحقیق حاضر با هدف یافتن مناسبترین استراتژی که باعث عملکرد بهتری برای این شرکتها گردد، صورت گرفته است. جامعة آماری این پژوهش، شرکتهای مواد غذایی استان خراسان رضوی میباشد که از طریق روش نمونهگیری کوکران 69 شرکت تعیین و پرسشنامه بین مدیران ارشد شرکتها توزیع شد. برای آزمون فرضیههای تحقیق از طریق همبستگی پیرسون و سپس از طریق ابزار تحلیل کلاستر، گروههای استراتژیک موجود در شرکتهای مواد غذایی شناسایی شد. سپس گروهها از طریق آزمون تی تست دو نمونه مستقل مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین استراتژیهای عمومی پورتر (تمایز، رهبری هزینه و تمرکز) و عملکرد سازمانی وجود دارد. متمایزگران و رهبران هزینه، عملکرد بهتری نسبت به ترکیبکنندگان استراتژی دارند.انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522The Effect of Internal Strategic Factors on the Financial Performance of Manufacturing Industries Listed Companies in Tehran Stock Exchangeتأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی صنایع تولیدی پذیرفته-شده در بورس اوراق بهادار تهران517288774FAسامان رحمانی نوروزآبادکارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندجپرستو صداقتاستادیار، دانشگاه کردستانفاتح حبیبیاستادیار، دانشگاه کردستانJournal Article20130626The purpose of this paper is to investigate the effect of internal strategic factors on financial performance of manufacturing industries listed Companies in Tehran Stock Exchange. The Gursoy & Swanger (2007) standard questionnaire was used to collect data. In this research were surveyed 114 company’s senior managers and all of the company’s population. The research population was the car industry listed companies in Tehran Stock Exchange. In order to analyze the relationship between research variables was used the Structural Equation Modeling technique by using LISREL software. The results of the goodness-of-fit indices such as RMSEA, GFI and AGFI represent the good fit of the model which is usable data. Accordingly to the research findings, the impact of information technology, research and development, marketing, human resources and accounting on the financial performance is positive and significant. So, research conclusions and recommendations are provided to strengthen the relationships between variables in the model.هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکتها بود که کل شرکتهای جامعة آماری سرشماری شدهاند. بهمنظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخصهای خوبی برازش مانندRMSEA ، GFI و AGFI نشاندهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج میباشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنیدار است. درنهایت، نتیجهگیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.<br /> <span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکتها بود </span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="AR-SA">که کل شرکتهای جامعة آماری سرشماری شدهاند</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">. بهمنظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار </span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">LISREL</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA"> استفاده گردیده است. نتایج شاخصهای خوبی برازش </span><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">مانند</span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">RMSEA</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">، </span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">GFI</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">و</span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">AGFI </span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">نشاندهندة</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA"> برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج میباشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنیدار است. درنهایت، نتیجهگیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.</span><br /> انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Explaining the Entrepreneurial Skills in the Organization to Achieve Superior Strategic Positionتبیین مهارتهای کارآفرینی سازمان در نیل به موقعیت برتر راهبردی739288775FAمحمدرضا حمیدیزادهدانشگاه شهیدبهشتی، تهران0000-0002-7325-0516اکبر عالم تبریزاستاد، دانشگاه شهید بهشتیمژده نیلچیانکارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتیJournal Article20141029The purpose of this study, is to explain the relationship between the organization's entrepreneurial skills and strategic positioning in the Bank Melli Iran. Four "closed questionnaires" were used for data gathering. The first sample size, is the 80 branches of Bank Melli Iran in Tehran. Also, in order to further field study, strategic positioning questionnaire was collected from the second sample which is 96 individuals of customers. The results indicate a significant relationship (at the 95% confidence interval) between "entrepreneurial skills in the organization" and "superior strategic position" (beta coefficient = 0.279). The results, Also, obtain the positive relationship between "entrepreneurial skills in the organization" and "entrepreneurial behavior in organizations" (beta coefficient = 0.299) and the positive relationship between "entrepreneurial behavior in the organization" and "superior strategic position at the 95% confidence interval" (beta coefficient = 0.936). In addition, the results show that "entrepreneurial culture" (at the 95% confidence interval) influence the relationship between "entrepreneurial skills in the organization" and "entrepreneurial behavior in organizations" (beta coefficient = 0.310). On the other hand, a comparison of branch managers and customers indicate that their views about superior strategic position of Bank Melli Iran are identical. But their view about physical and perceptual positioning, branch managers and customers had different opinions, although, their views about brand positioning are the same. هدف تحقیق حاضر، ارائة چارچوبی برای تبیین رابطه میان "مهارتهای کارآفرینی سازمان" و "موقعیتیابی راهبردی" است. ابزار گردآوری دادهها، چهار "پرسشنامۀ بسته" است. حجم نمونه، 80 شعبه بانک ملی ایران 96 مشتری در شهر تهران است. نتایج، نشانگر وجود رابطة معنادار (در سطح اطمینان 95%) بین "مهارتهای کارآفرینی در سازمان" و "موقعیت برتر راهبردی" میباشند (ضریب بتا - 279/0). همچنین، رابطة مثبت میان "مهارتهای کارآفرینی در سازمان" و "رفتار کارآفرینانه در سازمان" (ضریب بتا - 299/0) و نیز رابطة مثبت میان " رفتار کارآفرینانه در سازمان" و "موقعیت برتر استراتژیک" (ضریب بتا - 936/0) را در سطح اطمینان 95% تأیید مینمایند. البته تأثیر (در سطح اطمینان 95%) "فرهنگ سازمانی کارآفرینانه" بر رابطة میان "مهارتهای کارآفرینی در سازمان" و "رفتار کارآفرینانه در سازمان" میباشند (ضریب بتا - 310/0). با مقایسة نظرات رؤسای شعب و مشتریان از لحاظ موقعیت برتر استراتژیک بانک مشخص گردید، نظرات این دو گروه یکسان است؛ اما در رابطه با موقعیتیابی فیزیکی و ادراکی، رؤسای شعب و مشتریان، نظرات متفاوتی داشتند؛ هر چند که در بخش موقعیتیابی برند، نظرات مشابه میباشند.انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522The Explanation of Competence Development Model of Personal Brandتبیین الگوی توسعة شایستگیهای برند شخصی9311288776FAسید محمود حسینیاستادیار، دانشگاه شهید بهشتیبهروز دریدانشیار، دانشگاه شهید بهشتیفرخ قوچانیاستادیار، دانشگاه شهید بهشتیاکرم هادیزاده مقدمدانشیار، دانشگاه شهید بهشتیصدیقه صائمیاندانش آموخته دکتری، دانشگاه شهید بهشتیJournal Article20130626The present investigation aimed to investigate the impacts of effective components on personal brands based on individual competencies in the framework of cultural, social and professional components. The collected data was obtained from 94 persons who owned brands in Iran in 2013 by using researcher made questionnaire. The reliability of the questionnaire was calculated by employing Cronbach’s alpha method, which was 0.85. The structural validity was used to check the reliability of it, and the results validated the research tool. The data was analyzed through Structural Equation Modelling (SEM), Smart PLS software and Multiple Regression (MP), and the final model was presented in this paper. The results of the present research demonstrated the proper fit of the model based on the effect of the dimensions of cultural, social and professional components and their subdirectories on personal brands based onindividual competencies in the fields of knowledge, skill and attitude.پژوهش حاضر در پی آن است تا تأثیر مؤلفههای مؤثر بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی را در قالب مؤلفههای فرهنگی، اجتماعی و تخصصی بررسی نماید. دادههای تحقیق از 94 نفر از افراد صاحب برند در کشور در سال 1392، ازطریق پرسشنامه بدست آمد. پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه شد و همچنین برای محاسبة روایی از روایی سازه استفاده شد که نتایج نشانگر روا بودن ابزار تحقیق است. در این پژوهش دادهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار SmartPLS، و رگرسیون چندگانة تحلیل گشته و مدل نهایی ارائه گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مبنی بر تأثیر ابعاد مؤلفههای فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و نیز زیرشاخصههایشان بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی در حوزههای دانش، مهارت و نگرش بود.انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Design Pattern of Brand Orientation Empowering Factorsالگوی طراحی توانمندسازهای گرایش به شناسه11313988777FAاحمد روستااستادیار، دانشگاه شهید بهشتیاکبر عالم تبریزدانشیار، دانشگاه شهید بهشتیعلی اکبر امین بیدختیاستادیار، دانشگاه شهید بهشتیبهداد خوئینیدانشجوی دکتری، دانشگاه سمنانJournal Article20130830In recent years, subjects concerning Brand and brand orientation has attracted consideration of some specialists of management field especially marketing. In this research, brand orientation empowerment components, artists and craftsperson of small craft enterprises has been recognized and selected and by examining the manner of communication and their effects , a model as a process recognized and has been tested in Zanjan Province.All craftsperson employing in active handicrafts enterprises in Zanjan province in spring 1392 forms statistical society of research. By judgment sampling, 197 craftsperson from 400 handicrafts enterprises were selected. Research data was collected through questioner and secondary information. Research hypothesis were tested by using structural equations model and correlation analysis and soft wares like SPSS13, LESREL 8/5. Finally, after analysis, all suggested elements of research were approved. Based on direction analysis in process, only two sub-hypothesis was not accepted.در سالهای اخیر بهمنظور کسب مزایای رقابتی موضوعات مربوط به شناسه و گرایش به شناسه توجه متخصصان و دستاندرکاران حوزة مدیریت و بخصوص بازاریابی را به خود جلب کرده است. در این پژوهش با هدف ارائة چارچوب ساختاری و نظری شناسایی و طراحی عوامل توانمندساز گرایش به شناسه براساس دیدگاه مبتنی بر منابع، مؤلفههای توانمندساز گرایش به شناسة هنرمندان و پیشهوران کارگاههای کوچک تولیدکنندة صنایع دستی شناسایی، انتخاب و مورد آزمون واقع شده و با بررسی چگونگی ارتباط و تأثیرات آنها با یکدیگر مدلی ارائه شده که در استان زنجان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است. جامعة آماری پژوهش، کلیة هنرمندان شاغل در کارگاههای فعال صنایع دستی در استان زنجان در بهار سال 1392 بودند که با روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب گردیدند. نمونه شامل 197 هنرمند و پیشهور میباشد که با استفاده از فرمول کوکران از 400 کارگاه صنایع دستی انتخاب گردید. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه و اطلاعات ثانویه جمعآوری گردید و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل همبستگی و بهکارگیری نرمافزارهای SPSS وLESREL، فرضیههای پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. پساز تحلیل عاملی، کلیة سازههای پیشنهادی تحقیق تأیید شد. لذا تنها دو فرضیة فرعی مورد تأیید قرار نگرفت.<br /> <br /> <span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">در سالهای اخیر بهمنظور کسب مزایای رقابتی موضوعات مربوط به شناسه و گرایش به شناسه<sup><span style="mso-special-character: footnote;" dir="LTR"><sup><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">[1]</span></sup></span></sup> توجه متخصصان و دستاندرکاران حوزة مدیریت و بخصوص بازاریابی را به خود جلب کرده است. در این پژوهش با هدف ارائة چارچوب ساختاری و نظری شناسایی و طراحی عوامل توانمندساز گرایش به شناسه براساس دیدگاه مبتنی بر منابع<sup><span style="mso-special-character: footnote;" dir="LTR"><sup><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">[2]</span></sup></span></sup>، مؤلفههای توانمندساز گرایش به شناسة هنرمندان و پیشهوران<sup><span style="mso-special-character: footnote;" dir="LTR"><sup><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">[3]</span></sup></span></sup> کارگاههای کوچک تولیدکنندة صنایع دستی شناسایی، انتخاب و مورد آزمون واقع شده و با بررسی چگونگی ارتباط و تأثیرات آنها با یکدیگر مدلی ارائه شده که در استان زنجان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است. جامعة آماری پژوهش، کلیة هنرمندان شاغل در کارگاههای فعال صنایع دستی در استان زنجان در بهار سال 1392 بودند که با روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب گردیدند. نمونه شامل 197 هنرمند و پیشهور میباشد که با استفاده از فرمول کوکران از 400 کارگاه صنایع دستی انتخاب گردید. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه و اطلاعات ثانویه جمعآوری گردید و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل همبستگی و بهکارگیری نرمافزارهای </span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">SPSS</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA"> و</span><span style="font-size: 11.0pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" dir="LTR">LESREL</span><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; text-decoration: none; text-underline: none;" lang="FA">، فرضیههای پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. پساز تحلیل عاملی، کلیة سازههای پیشنهادی تحقیق تأیید شد. لذا تنها دو فرضیة فرعی مورد تأیید قرار نگرفت.</span><br /> <br clear="all" /><br /> <br /> <span style="font-size: 8.0pt; mso-ansi-language: EN-US;">2. B</span><span style="font-size: 8.0pt;" lang="X-NONE">rand orientation</span><br /> <br /> <br /> <span class="MsoFootnoteReference"><span style="font-size: 8.0pt; mso-ansi-language: EN-US; vertical-align: baseline;">3. </span></span><span style="font-size: 8.0pt;" lang="X-NONE">Resource-Based View(RBV)</span><br /> <br /> <br /> <span class="MsoFootnoteReference"><span style="font-size: 8.0pt; mso-ansi-language: EN-US; vertical-align: baseline;">4. </span></span><span style="font-size: 8.0pt; mso-ansi-language: EN-US;">C</span><span style="font-size: 8.0pt;" lang="X-NONE">raftspeople</span><br /> <br /> <br /> انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Management Performance Evaluation for Academic Public Librariesسنجش عملکرد مدیریت در کتابخانههای دانشگاههای دولتی14116388778FAمجید علیقلی زادهکارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرسمحمد اکبریکارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطباییفاطمه زندیاناستادیار، دانشگاه تربیت مدرسمحمد حسن زادهاستادیار، دانشگاه ترتبیت مدرسJournal Article20130829The aim of Paper is to analyze and evaluate the performance of management in Tehran academic public libraries based on the model of EFQM that tries to identify the weak points and strong points of the management, plan for the improvement of strong points and resolve the weak points to get to a more competent and desirable situation in the society so that they can be able to improve their services and satisfy the needs of their members and customers more than ever. The methodology used to conduct this research is a survey and to collect the data a 72 item questionnaire of European Foundation for Quality Management (EFQM) edition 2010 with some changes based on the sample of the study was distributed. The targeted sample comprised of all the middle line managers of central libraries of Tehran State universities under the supervision of Ministry of Science and Technology (70 people) that are working as supervisors of different sections of the libraries. The results of this study show us that the sum of the performance scores of state library management of Tehran city is 434.17 (43.42 percent) from the possible 1000 score EFQM which in Enabling section from 500 possible score 238.37 score and in the Results section from the possible 500 scores, 195.79 scores had been obtained. Overall this score shows a moderate performance of management in these libraries. Among 9 criteria of Organizational Excellence “processes and services” and “leadership” respectively gained 52.45 (52.45 percent) and 49.95 (49.95 percent) of desired condition as the highest scores and the criteria “the results of employees” and “the results of the society” gained respectively 35.94 (35.94 percent of the desired condition) and 36.91 (36.91 percent of the desired condition) as the lowest scores among these factors. The variance analysis test also showed us that among different public libraries of Tehran universities there is no significant difference with regard to implementing the Organizational Excellence model.هدف پژوهش حاضر تعیین و تحلیل وضعیت عملکرد مدیریت در کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر تهران بر اساس مدل تعالی سازمانی (EFQM) است. روش بهکار رفته در این پژوهش پیمایشی میباشد و برای گردآوری دادهها، پرسشنامه 72 سوالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ویرایش 2010 با تغییراتی در بین جامعه پژوهش توزیع گردیده است. جامعة مورد نظر آن، تمامی مدیران ردة میانی کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (70 نفر) هستند که بهعنوان سرپرست بخشهای مختلف کتابخانه، مشغول به خدمت میباشند. نتایج این بررسی نشان میدهد که جمع امتیاز عملکرد مدیریت کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر تهران از 1000 امتیاز EFQM، 17/434 امتیاز (42/43 درصد) میباشد که در بخش توانمندسازها از 500 امتیاز 37/238 امتیاز و در بخش نتایج از 500 امتیاز 79/195 امتیاز کسب شد. لذا عملکرد مدیریت در این کتابخانهها در سطح متوسط است. البته در میان کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر تهران معیارهای مدل تعالی سازمانی تفاوت معناداری وجود ندارد.انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522Competitive Forces Impacting on the Application of Knowledge to Improve Supply Chain Performanceنیروهای رقابتی و کاربرد دانش برای بهبود عملکرد زنجیرة تأمین16519290742FAکامبیز شاهرودیدانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتفاضله بابایی قاسمآبادیدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلانJournal Article20131101This research aims; impact of Porter's competitive forces as a stimulus for the application of knowledge management in supply chain financial performance Interfering with an emphasis on the role of innovation in the global appliance industry (case study Pars Khazar ) review Hive to the question: What effect Porter's competitive forces to improve supply chain performance is the application of knowledge? The research and expert holding the appliance industry and Madeira Pars Khazar, respondents to the questionnaire survey form 150 is the number of random samples by using Morgan 108 is intended Method of data collection using a questionnaire consisting of 115 questions with a Likert The validity and reliability has been confirmed Then the structural equation modeling techniques were used to analyze Software from spss16, for statistical analysis and software lizrel8.5, inferential statistics were used for analysis. Four hypotheses were tested in this study confirm the hypothesis that the first and fourth, second and third hypotheses were rejected .The results of the data suggests that competitive forces Porter has a direct impact on supply chain performance.هدف این تحقیق بررسی تاثیر نیروهای رقابتی پورتر بر کاربرد دانش جهت بهبود عملکرد زنجیرة تأمین است. جامعة آماری این تحقیق، صنعت لوازم خانگی است و مدیران و کارشناسان خبرة هولدینگ پارسخزر، پاسخدهندگان پرسشنامة تحقیق را تشکیل میدهند که تعدادشان 150 نفر است و با استفاده از روش تصادفی تعداد نمونه براساس جدول مورگان 108 نفر در نظر گرفته شده است، شیوة جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه، متشکل از 115 سوال با طیف لیکرت است، که روایی و پایایی آن تأیید شده است سپس از تکنیک مدل معادلات ساختاری برای تحلیل پرسشنامه استفاده شد و از نرمافزار spss16، برای تجزیهوتحلیل آمار توصیفی و از نرمافزار lizrel8.5، برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی استفاده شد. فرضیههای اول و چهارم تحقیق تأیید و فرضیههای دوم و سوم رد شدند. نتایج بدست آمده از دادههای گردآوری شده نشان میدهد که نیروهای رقابتی پورتر تأثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد زنجیرة تأمین دارد.انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-685351720140522The Impact of Negative Word of Mouth on Customers' Responsesتأثیر تبلیغات توصیهای و واکنشهای مشتریان19321290743FAفریبرز رحیمنیادانشیار، دانشگاه فردوسی مشهدحنظله زینوند لرستانیدانشگاه فردوسی مشهدعلی یاراحمدیدانشگاه تربیت مدرسJournal Article20130906This study is to investigate the effect of negative word of mouth on customers' reactions considering the moderation role of tie strength. Accordingly, a scenario-based questionnaire was online distributed to 268 users of cell-phone operators. It should be noted that, face and content validity of the questionnaire were confirmed through the experts' opinions, and its reliability was calculated using the Cronbach's alpha. Research results indicated that the current customers are more engaged in exit and voice intention than loyalty intention in reaction to abandonment of unprofitable customers. Furthermore, reactions to abandonment of unprofitable customers are affected by tie strength between the current and abandoned customers. It can be concluded that, although the customer relationship management is considered as maintaining the relationship with profitable customers in most of the modern companies, marketing managers should make some appropriate strategies in order to control the unprofitable customers.هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیهای منفی بر واکنشهای مشتریان با نقش تعدیلگر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق بهصورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده، بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش میگیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنشها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت، از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده، تحت تأثیر قرار میگیرد. بر این اساس، میتوان نتیجهگیری نمود که اگرچه در عمدة شرکتهای امروزی، مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر میشود، اما مدیران بازاریابی باید استراتژیهای مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد.
<span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'B Mitra'; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;" lang="FA" dir="RTL">هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیهای منفی بر واکنشهای مشتریان با نقش تعدیلگر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق بهصورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده، بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش میگیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنشها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت، از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده، تحت تأثیر قرار میگیرد. بر این اساس، میتوان نتیجهگیری نمود که اگرچه در عمدة شرکتهای امروزی، مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر میشود، اما مدیران بازاریابی باید استراتژیهای مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد.</span>