TY - JOUR ID - 99226 TI - الگویابی ارزش‌آفرینی برند در برندگرایی با تأکید بر کیفیت خدمات JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - میرجوادی, سید محمد AU - سعیدنیا, حمیدرضا AU - َعابدی, احسان AD - دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران AD - دانشگاه آزاد اسلامی، تهران شمال AD - مدیریت , تهران شمال , دانشگاه آزاد اسلامی , تهران , ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 39 SP - 121 EP - 151 KW - رفتار مصرف‌کننده KW - کیفیت خدمات KW - ارزش‌آفرینی برند KW - ترجیح برند KW - وابستگی به برند DO - N2 - هدف مقاله، الگویابی ارزش‌آفرینی برند در برند گرایی با تأکید بر کیفیت خدمات است. پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و به‌صورت کیفی- کمی است. در جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل‌و بررسی آن‌ها، در مرحله اول (روش کیفی) از روش نظریه زمینه‌ای با بهره‎گیری از نظر 15 نفر از اساتید و خبرگان دانشگاهی صنعت غذایی و فعالان صنایع غذایی متشکل از سرمایه گذاران‌، سهام‌داران و مالکین تهیه غذا و منابع مطالعاتی استفاده شد، چارچوب الگو، ارائه و تحلیل محتوا صورت گرفت البته با استفاده از روش کدگذاری‌؛ ابعاد، مولفه‌ها و شاخص‌ها شناسایی و پالایش و انتخاب، سپس روابط میان متغیرها تعیین گردید و در نهایت الگوی پژوهش ارائه شد. در مرحله دوم (روش کمی) الگوی پژوهش با نمونه 384 نفری از مشتریان و مخاطبان برند صنایع غذائی در زمینه تهیه غذا در شهر تهران با تهیه پرسشنامه و اخذ نظرات با بهره‌گیری از مدل‎سازی معادلات ساختاری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج تحلیل داده‎ها نشانگر تأیید فرضیه‌ها و برازش الگوی پژوهش است. بر اساس نتایج، برندگرایی یا وابستگی و ترجیح برند می‌تواند متأثر از ارزش دریافتی که از طریق ارزش‌آفرینی برند ایجاد شده است باشد، ارزش‌آفرینی نیز متأثر کیفیت خدمات دریافتی است. UR - https://www.smsjournal.ir/article_99226.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_99226_32fe469c0f241f4e4b9032a262c5b397.pdf ER -