TY - JOUR ID - 95233 TI - تأثیر استراتژی برندمحوری بر عملکرد برند با تأکید بر مداخله‌گری هویت برند JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - مشهدی رمضان, شیما AU - یزدانی, ناصر AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 38 SP - 99 EP - 121 KW - استراتژی برندمحوری KW - عملکرد برند KW - هویت برند DO - N2 - در محیط به شدت رقابتی صنعت مواد غذایی حفظ و توسعه سهم بازار نتیجه عملکرد برند است. بنابراین شناسایی عوامل اثرگذار بر عملکرد برند موضوع مهمی در تصمیمات راهبردی بازاریابی تلقی می‌شود. طبق یافته‌ها، برندمحوری، توسعه هویت برند را تحریک می‌کند و هویت برند نیز نقش مهمی را در اجرای یک استراتژی برندمحور و بهبود عملکرد کسب و کار ایفا می‌کند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر راهبرد برندمحوری بر عملکرد برند با تأکید بر نقش مداخله‌گر هویت برند در شرکت‌های صنایع غذایی استان تهران است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش، مدیران ارشد شرکت‌های صنایع غذایی در سطح شهر تهران بود که شامل 298 نفر بودند. در این پژوهش، از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 168 نفر از مدیران به عنوان نمونه انتخاب شدند. آمار توصیفی توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. برای آزمون فرضیه‌های تدوین شده از نرم افزار SMART-PLS2 استفاده شد. نتایج پژوهش اعم از ضرایب مسیر بین متغیرها و معناداری آماره t  (642/0= β 514/12t=) و سطح معناداری اسپیرمن در این رابطه 000/0 (کمتر از 05/0) بوده که نشان از معنادار بودن رابطه بین استراتژی برند محوری و عملکرد برند دارد و تحلیل اثر مداخله‌گر هویت برند در این رابطه تایید شده است. UR - https://www.smsjournal.ir/article_95233.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_95233_6ac2b75378ef1c21514e4086fcda507d.pdf ER -