TY - JOUR ID - 88440 TI - مدل جذب و نگهداری مشتریان راهبردی نظام بانکی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - دهقان, نبی اله AU - غلامی, محمود AU - منصوری, محسن AD - دانشگاه عالی دفاع ملی AD - دانشگاه هوایی شهید شهید ستاری. AD - دانشگاه آزاد اسلامی یزد. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 27 SP - 125 EP - 151 KW - بازاریابی رابطه‌مند KW - کیفیت خدمات KW - مشتریان راهبردی KW - جذب و نگهداری KW - رضایتمندی KW - بانک انصار DO - N2 -      پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این سؤال اساسی است که الگوی مناسب جذب و نگهداری مشتریان راهبردی در بانک‌­ها (مورد مطالعه: بانک انصار) کدام است؟ این پژوهش بر مبنای نتایج، از نوع توسعه‌ای – کاربردی و بر مبنای اهداف، از نوع پژوهش­های تبیینی است که جهت جمع‌آوری داده از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده‌­ها از روش همبستگی استفاده ‌شده است. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان راهبردی در شعب بانک انصار شهر تهران و کلیه مدیران شعب بانک انصار در شهر تهران می‌­باشند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان، حدود 335 نفر با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی هدفمند (قضاوتی) به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین، به­ علت محدود بودن حجم جامعه مدیران شعب مورد نظر، تعداد 76 نفر مدیر شعب شهر تهران به ­عنوان نمونه آماری برگزیده شدند. ابزارهای اصلی جمع‌آوری داده‌­ها در این پژوهش پرسشنامه و مصاحبه نیمه ساخت یافته می­‌باشد. نتایج نشان می‌دهد متغیر قابلیت اعتبار بر جذب مشتریان راهبردی در بانک انصار تأثیر مستقیم نداشته؛ اما متغیرهای شایستگی کارکنان، بازاریابی رابطه‌مند، پاسخگویی و همدلی بر جذب مشتریان راهبردی در بانک انصار تأثیر مستقیم دارد. ضمنا متغیرهای سفارشی‌سازی خدمات، قابلیت اعتماد و اطمینان و قابلیت دسترسی بر جذب مشتریان راهبردی در بانک انصار تاثیر معکوس داشته‌اند. همچنین، نتایج حاکی از آن است که متغیرهای شایستگی کارکنان، بازاریابی رابطه‌مند، پاسخگویی، قابلیت اعتبار، قابلیت اعتماد و اطمینان و قابلیت دسترسی بر نگهداری مشتریان راهبردی در بانک انصار تأثیر مستقیم نداشته؛ اما متغیر همدلی بر نگهداری مشتریان راهبردی در بانک انصار تأثیر مستقیم دارد. ضمنا متغیر سفارشی‌سازی خدمات بر نگهداری مشتریان راهبردی در بانک انصار تأثیر معکوس دارد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_88440.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_88440_72a0a88c455fa85cb35686522621e287.pdf ER -