TY - JOUR ID - 87508 TI - خلق ارزش‌های خرید مطلوبیّت‌گرایانه و لذّت‌گرایانه بر رضایت و وفاداری به مراکز خرید۱ JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - بیرجندی, مسعود AU - غلامی, عبدالخالق AU - حقیقی, محمد AD - دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 35 SP - 101 EP - 119 KW - ارزش های خرید KW - رضایت KW - وفاداری KW - مراکز خرید DO - N2 - بررسی عواملی که بر روی رضایت و وفاداری مصرف‌کنندگان تأثیرگذار هستند، باعث دستیابی به شناخت و درک عمیقی از رفتار مصرف‌کنندگان می‌گردد که بازاریابان را قادر می‌سازد محصولات و خدمات را مطابق با نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان به بازار ارائه نمایند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد ارزش‌های خرید بر رضایت و وفاداری به مشتریان مراکز خرید است. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان مرکز خرید هایپر استار در شیراز تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و حجم نمونه 447 نفر است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که در مرکز خرید هایپر استار دو متغیر ارزش خرید مطلوبیت گرایانه و لذّت گرایانه اثر مستقیم و متغیرهای صرفه‌جویی در پول، گستردگی در انتخاب،راحتی در خرید،اکتشاف، دلبستگی مکانی، موقعیت اجتماعی تأثیر غیر مستقیم بر رضایت و وفاداری مشتریان دارند. همچنین اثر گذاری متغیرهای محصول سفارشی و سرگرمی بر رضایت و وفاداری مشتریان تأیید نشده است. علاوه بر این،تأثیر رضایت بر وفاداری مشتریان تائید شد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_87508.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_87508_d0e8ba171928e9246d1b5e70214409d2.pdf ER -