TY - JOUR ID - 87504 TI - طراحی الگوی فرهنگ نوآوری و راه‌های ارتقای آن در شرکت‌های تولیدی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - علی احمدی, علیرضا AU - حسینی, میرزا حسن AU - پرهیزگار, محمدمهدی AU - ساروی مقدم, ناهید AD - دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران. AD - دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 35 SP - 19 EP - 51 KW - نوآوری KW - فرهنگ نوآوری KW - چیره‌دستی سازمانی KW - رویکرد کیفی رویش نظریه‌ها DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف دستیابی به نظریه‌ای در حوزه فرهنگ نوآوری به‌منظور درک بهتر این پدیده در شرکت‌های تولیدی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان مازندران اجرا شده است. روش تحقیق به‌صورت کیفی و مبتنی بر رویش نظریه‌ها است. برای گردآوری اطلاعات از برجسته‌ترین مبانی نظری و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته استفاده شد و بررسی و تحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمیک انجام گرفت. نمونه‌گیری به روش نمونه‌گیری نظری بود و با بهره‌مندی از تکنیک‌های هدفمند قضاوتی و گلوله‌ی برفی انجام شد. نتایج تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از مصاحبه‌ها طی فرایند کدگذاری به ایجاد نظریه در حوزه فرهنگ نوآوری منجر شد که بر مبنای آن عوامل علی، زمینه‌ای، عوامل مداخله‌گر، راهبرد و پیامد در رابطه با فرهنگ نوآوری معنا پیدا کرده‌اند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_87504.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_87504_99dfc39124a18b43a8f31349dfe6729b.pdf ER -