TY - JOUR ID - 154214 TI - تبیین الگوهای بومی توسعه دانش ملی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - حمیدی زاده, محمدرضا AD - گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 21 SP - 211 EP - 249 KW - مدل‌های چندسطحی KW - توسعه دانش KW - دانش بومی KW - الماس دانش KW - فرصت‌آفرینی دانش KW - شبکه تحولات KW - هفت سطح تجربه DO - N2 - هدف این مقاله تبیین الگوهای توسعه علم و دانش در چارچوب ‌نظریه‌پردازی در سطح زیربنایی و نیز عرضه نظریه الماس و تجربه برای توسعه دانش ملی- بومی است. مقاله به پایه‌ریزی مبانی و اصول نظریه‌های شناخت‌شناسی علم و دانش می‌پردازد. رویکرد نوشتن مقاله، توصیفی استدلالی، بدیهه‌گرایی و تبیین است، لذا با گزاره‌نویسی، مطالب زیربنایی، تقریر و هدایت می‌شوند البته آموزه‌های کلیدی مرتبط تشریح می‌شوند. در نهایت، اگر علم و دانش با اتکا به منابع دست اول اسلام به خوبی شناخته، تعریف، تبیین، و معماری شوند می‌توان مطالب ارزشمند خود را بسیار فراتر از فلسفه علم مطرح در جهان، ارائه کرد. بنابراین، شرح و توصیفی از جلوه‌های سازوکار علم، دانش و تجربه با خصیصه‌های بی‌بدیل مطرح می‌شوند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_154214.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_154214_5b290e50498c8a0b43f3973d841bab87.pdf ER -