TY - JOUR ID - 113457 TI - ارزش‌های فرهنگی فردی و سبک‌های مذاکره مطابق هوش فرهنگی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - سپهوند, رضا AU - تقی پور, ًصابر AD - دانشگاه لرستان Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 11 IS - 43 SP - 171 EP - 186 KW - ارزش‌های فرهنگی فردی KW - سبک‌های مذاکره: هوش فرهنگی KW - اتاق بازرگانی تهران DO - N2 - نقش پررنگ رویکرد مذاکرات تجاری در پیشبرد اهداف اقتصادی سازمان‌های عصر حاضر موجب گردید تا هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثرگذاری ارزش‌های فرهنگی فردی بر سبک‌های مذاکره با نقش میانجی هوش فرهنگی باشد. این مطالعه بر اساس هدف، کاربردی و از منظر روش در حوزه مطالعات توصیفی از نوع پیمایشی و علی قرار دارد. جامعه آماری این مطالعه را کلیه‌ی مدیران مذاکره و قرارداد تجاری شرکت‌های صادراتی اتاق بازرگانی تهران تشکیل داده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی دردسترس تعداد 96 نفر به عنوان نمونه‌ی پژوهش در نظر گرفته‌ شدند. داده‌های موردنیاز از طریق پرسشنامه بر اساس طیف پنج‌ گزینه‌ای جمع‌آوری گردید. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در این مطالعه با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار اسمارت- پی‌ال‌اس انجام گرفت. نتایج نشان می‌دهد که ارزش‌های فرهنگی (به عنوان مثال فاصله قدرت‌، پیشگیری از عدم‌اطمینان‌، جمع‌گرایی و مردخویی) تأثیر مستقیمی در سبک‌های مذاکره و همچنین یک اثر غیرمستقیم دارند که از طریق هوش فرهنگی واسطه می‌شود. این مطالعه اهمیت ارزش‌های فرهنگی و هوش فرهنگی را در سبک‌های مذاکره برجسته کرده و به عملکرد مذاکرات کمک می‌کند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_113457.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_113457_78524737a911bd55305fe9c9d10c35aa.pdf ER -