TY - JOUR ID - 101077 TI - طراحی الگوی پیشایندها و پسایندهای خلق تجربیات مشتریان رسانه‌های دیجیتالی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - دانایی, ابوالفضل AD - استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 29 SP - 249 EP - 270 KW - مشتریان اینترنتی KW - عناصر طراحی وب‌سایت KW - تجربه مشتریان اینترنتی KW - تصمیمات خرید KW - تمایلات پس از خرید DO - N2 - هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی پیشایندها و پسایندهای خلق تجربیات مشتریان رسانه­های دیجیتالی اینترنتی می‌باشد. تحقیق از لحاظ روش کیفی-کمی و از لحاظ نوع، توسعه‌ای است. در همین راستا و در فاز کیفی، ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها بر اساس مطالعات جامع مبانی نظری و تحلیل محتوی آن‌ها استخراج گردیدند. در فاز کمی و در مرحله اول پرسشنامه‌ای حاوی ابعاد و مؤلفه‌های الگوی پیشنهادی در اختیار خبرگان قرار گرفت و پس از انجام برخی اصلاحات تناسب آن تایید گردید. سپس در مرحله دوم و با استفاده از تکنیک دلفی فازی پرسشنامه‌ای مشتمل بر 82 شاخص طراحی و در اختیار خبرگان قرار گرفت که طی دو مرحله (فازی دومرحله‌ای) 42 شاخص حذف و 9 شاخص دیگر اضافه شدند (مجموعاً 49 شاخص). جامعه آماری پژوهش حاضر با استناد به روش دلفی فازی متشکل از 10 نفر از خبرگان است که با استفاده از روش نمونه‌گیری قضاوتی انتخاب گردیدند. در نهایت چارچوب مفهومی الگوی پیشایندها و پسایندهای خلق تجربیات مشتریان رسانه­های دیجیتالی با 5 بعد، 13 مؤلفه و 49 شاخص طراحی و ارائه گردید که به توسعه دانش نظری در زمینه پیشایندها و پسایندهای خلق تجربه مشتریان کمک شایانی نموده است. UR - https://www.smsjournal.ir/article_101077.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_101077_c858fdf38f2660cd13846401e0654d01.pdf ER -