با رشد روزافزون و پرشتاب تجارت بینالملل،کشورهای مختلف در سرتاسر جهان، محصولات متنوعی را وارد و صادر میکنند که این امر میتواند چالشها و فرصتهایی را برای آنها به وجود آورد. در این میان تجارت آزاد بین کشورها و جهانی شدن موجب شده است که مصرفکنندگان با محصولات خارجی زیادی روبه رو شوند. در نتیجه، نگرش مصرفکنندگان به کشور سازنده و همچنین داخلی یا خارجی بودن کالا یکی از دغدغههای شرکتهای بینالمللی و پژوهشگران رفتار مصرف کننده است؛ بنابراین پژوهش حاضر به منظوربررسی و تحلیل تأثیر هویت جهانی افراد بر خرید محصولات خارجی با توجه به گرایشهای جهانی مصرفکنندگان، به مطالعه خرید محصولات خارجی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت بازرگانی شهر تهران که در سال 1394 مشغول به تحصیل بودهاند، پرداخته است. این پژوهش در پی بررسی تأثیر هویت جهانی بر خرید محصولات خارجی است. روش تحقیق توصیفی است و از لحاظ هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار میگیرد. روش جمعآوری دادهها نیز پرسشنامه است. پرسشنامهها بین 158 نفر از دانشجویان به صورت خوشهای طبقهبندی شده توزیع شد. نتایج این تحقیق نشان داد که میزان خرید محصولات خارجی تحت تأثیر هویت جهانی افراد است.