%0 Journal Article %T تحلیل رقابتی بازار کاشی و سرامیک %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A حاجی کریمی, عباسعلی %A صناعی, ایمان %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 6 %N 24 %P 193-210 %! تحلیل رقابتی بازار کاشی و سرامیک %K تحلیل محتوا %K محصول %K ترفیع %K توزیع %K قیمت %K توان رقابتی %R %X تحلیل رقابتی یکی از مهم‌ترین عناصر برنامه راهبردی بازاریابی در شرکت‌ها است. رقابت‌پذیری در صنعت کاشی و سرامیک طی سال‌های اخیر فزونی یافته است. یک تحلیل رقابتی دارای ساختار و محتوای مناسب می‌تواند باعث برنامه‌ریزی صحیح مدیران شرکت‌ها در راستای سودآوری برای ذی‌نفعان آن‌ها شود. در این پژوهش به دنبال شناسایی مؤلفه‌های تحلیل رقابتی در بخش لوکس بازار صنعت کاشی و سرامیک از منظر خبرگان این صنعت هستیم. این پژوهش از طریق تحلیل محتوای نتایج مصاحبه عمیق با 20 نفر از خبرگان صنعت کاشی و سرامیک (مدیران شرکت‌های تولیدکننده) در شهر تهران، اقدام به شناسایی این مؤلفه‌ها نموده است. نتایج نشان داد که پنج بعد اصلی محصول، ترفیع، توزیع، قیمت و توان رقابتی به همراه نه بعد فرعی کیفیت محصول، تنوع محصول، شناسه محصول، دانش محصول، خدمات حین و پس از فروش، تبلیغات، پیشبرد فروش، مهارت توزیع نمایندگان و مهارت توزیع شرکت از منظر خبرگان صنعت در تحلیل رقابتی دارای اهمیت است. %U https://www.smsjournal.ir/article_90573_dbc9fb104cba7140101250ac9ec15724.pdf