%0 Journal Article %T شناسایی مؤلفه‌های بازاریابی نوآورانه در شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری محور %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A رضوانی, مهران %A طالبی, کامبیز %A توکلیان, سعید %D 2011 %\ 11/22/2011 %V 2 %N 7 %P 83-98 %! شناسایی مؤلفه‌های بازاریابی نوآورانه در شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری محور %K بازاریابی نوآورانه %K شرکت‌های کوچک و متوسط %K صنعت نانو %K شرکت‌های فناوری‌محور %R %X در عین حال مطالعات گذشته که نقش شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری محور را در پیشرفت اقتصاد و ارائه محصولات نوآور پر اهمیت می‌داند، بازاریابی آن‌ها را بسیار محدود و متأثر از عوامل زیادی می‌داند. ضعف دانش و مهارت‌های بازاریابی منجر به شکست اکثر این شرکت‌ها می‌شود. این مقاله به شناسایی مؤلفه‌های بازاریابی نوآورانه شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری محور استان تهران در صنعت نانو می‌پردازد. در این تحقیق، داده‌ها از رهگذر مصاحبه‌های عمیق، رو در رو و نیم ساختار یافته با 10 شرکت کوچک و متوسط فناوری‌محور در استان تهران جمع‌آوری شدند. تجزیه و تحلیل نظام‌مند داده‌ها از طریق تحلیل محتوای کیفی تم‌ها بیانگر آن است که مؤلفه‌های بازاریابی نوآورانه در شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری‌محور در صنعت نانو شامل 8 تم، 21 زیر مؤلفه و 55 گویه می‌باشد. این تم‌ها شامل متغیرهای بازاریابی، تمرکز بر مشتری، تمرکز بر بازار، تغییر و اصلاح، بازاریابی یکپارچه، جایگاه منحصر به فرد، تصویر ذهنی مثبت و شبکه‌سازی ‌می‌باشد. هرچند عنوان برخی تم‌ها با ادبیات موضوع یکسان است، اما زیر مؤلفه‌های سازنده آن‌ها کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، تم‌های تصویر ذهنی مثبت و شبکه‌سازی پیشنهادی این مقاله است.  %U https://www.smsjournal.ir/article_88883_abd18bce785917ef0562071a10b4cc89.pdf