%0 Journal Article %T تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A حسینی, میرزا حسن %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 3 %N 12 %P 167-188 %! تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی %K خرید برخط %K تجارت الکترونیک %K رفتارهای فردی %K وفاداری %K خریداران اینترنتی %R %X هدف این مقاله تبیین و ارزیابی تمایل به تداوم و تکرار خرید مشتریان از فروشگاه‌‌‌­های اینترنتی است تا وضعیت آن­‌ها، در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار در یک فروشگاه اینترنتی مشخص شود. جامعه آماری تحقیق با دو ویژگی، کاربران اینترنتی ساکن شهر شیراز و خریدار فروشگاه اینترنتی پرداختاست. جمع‌­آوری داده‌­ها از طریق پرسشنامه و حجم نمونه 296 نفر است. عوامل ادامه خرید برخط به‌­ترتیب اهمیت کیفیت وب­سایت، اعتماد به وب­سایت و هنجارهای ذهنی فرد است درحالی که فایده ادراک شده و لذت بردن از خرید برخط به‌­طور غیر­مستقیم تمایل به خرید برخط را تحت تاثیر قرار می­‌دهند. البته رتبه عوامل ادامه خرید برخط به‌­ترتیب اهمیت کیفیت وب­سایت، اعتماد به وب­سایت و هنجارهای ذهنی فرد می‌­باشد. در حالی که فایده ادراک شده و لذت بردن از خرید برخط به­‌طور غیرمستقیم تمایل به خرید برخط را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 63 % از نمونه را مردان و 37% را زنان به خود اختصاص دادند. 9/68% از اعضای نمونه بین سن 21 الی 35 سال بودند، افراد با تحصیلات کارشناسی و بالاتر (9/44%) بودند، و افرادی با بیش از چهار سال استفاده از رایانه 8/57% بودند. %U https://www.smsjournal.ir/article_88834_243f4c14fa9e7b71c374a8a993f481f8.pdf