%0 Journal Article %T جهت‌گیری استراتژیک و قابلیت‌های بازاریابی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A رحیم‌نیا, فریبرز %A کفاش‌پور, آذر %A پوررضا, ملیحه %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 3 %N 12 %P 145-166 %! جهت‌گیری استراتژیک و قابلیت‌های بازاریابی %K جهت‌گیری استراتژیک %K مشتری‌مداری %K رقیب‌مداری %K هزینه‌گرایی %K گرایش به نوآوری %K قابلیت‌های بازاریابی %R %X هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر جهت‌­گیری استراتژیک بر قابلیت­‌های بازاریابی در سازمان است. روش تحقیق ماهیتی پیمایشی ـ کاربردی دارد. پرسشنامه این تحقیق میان مدیران بانک­‌های ملت شهر مشهد، جهت جمع‌­آوری داده­ها توزیع شد. روایی سازه با­استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگ­تر از 70/. برای سازه‌های مختلف پرسشنامه، پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. برای آزمون فرضیه‌­ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که جهت‌­گیری استراتژیک مشتری مداری، رقیب مداری و گرایش به نوآوری بر قابلیت­‌های بازاریابی تاثیرگذار هستند و فرضیه­‌های مرتبط با آن­ها مورد تایید قرار گرفت ولی نتایج نشان دادند که هزینه­‌گرایی بر قابلیت­‌های بازاریابی تاثیری ندارد و فرضیه مرتبط با آن نیز مورد تایید قرار نگرفت. %U https://www.smsjournal.ir/article_88832_5e0e6a05de2208fcf0cabb70dd3e5f7f.pdf