%0 Journal Article %T توسعه‌ الگوی اجرای دروس آموخته‌شده در سامانه مدیریت دانش %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A نورنگ, احمد %A فیروزشاهی, محسن %A احمدوند, علی محمد %D 2014 %\ 08/23/2014 %V 5 %N 18 %P 101-132 %! توسعه‌ الگوی اجرای دروس آموخته‌شده در سامانه مدیریت دانش %K مدیریت دانش %K فرآیند مدیریت دانش %K پروژه %K سازمان پروژه محور %R %X یکی از ارزشمندترین دارایی‌های موجود و قابل تسخیر در پروژه‌ها، دانش و تجارب به دست آمده در حین اجرای آن‌ها می‌باشد. این تجارب در صورت استفاده، فراهم کننده شرایط مناسب‌تر در اجرای پروژه‌های بعدی از نظر زمانی، هزینه‌ای و کیفی خواهد بود. اما به دلیل ضعف حافظه پروژه‌ها، در صورت عدم شناسایی، کسب و انتشار مناسب، این تجارب با اتمام پروژه کم کم به فراموشی سپرده می‌شوند. به همین منظور در این تحقیق از یک سو با بررسی ۱. ادبیات مدیریت دانش، ۲. الگوهای مدیریت دانش، ۳. مقایسه الگوهای مدیریت دانش و ۴. استخراج معیارهای موفقیت از منابع مورد مطالعه، و از سوی دیگر مطالعه سازمان سپانیر و استخراج الزامات این سازمان در سامانه مدیریت دانش به عنوان مطالعه موردی این تحقیق، ابتدا از میان الگوهای مدیریت دانش که در ادبیات موضوع معرفی شده‌اند الگوی به عنوان الگو پایه در تحقیق انتخاب گردیده است. سپس الگوی پایه با توجه به سایر مطالعات ادبیات موضوع از دو منظر توسعه یافته است، ۱. از نظر فرآیندهای عملیاتی و ارتباط دقیق‌تر فرآیندهای الگو، ۲. از نظر توجه به آماده سازی زیرساخت لازم برای اجرای الگوی مدیریت دانش. الگوی توسعه‌یافته در ادامه در دو مرحله (۱. ارائه الگو به ۷ نفر از خبرگان ۲. طراحی پرسشنامه و اخذ نظر ۳۴ نفر از خبرگان دانشگاهی و سازمانی) اعتبارسنجی گردیده است. %U https://www.smsjournal.ir/article_88761_ea8bbc1d7ea2c87b8f8c4f19dc9f7b8a.pdf