%0 Journal Article %T علت‌یابی رویگردانی مشتریان با ارزش صنعت بانکداری %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A حسینی, میرزاحسن %A حمیدی زاده, محمدرضا %A جوکار, علی‌اکبر %A رضایی, مهدی %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 6 %N 24 %P 131-144 %! علت‌یابی رویگردانی مشتریان با ارزش صنعت بانکداری %K رویگردانی %K صنعت بانکداری خصوصی ایران %K مشتریان با ارزش %K قشر پزشکان متخصص %R %X تحقیق حاضر باهدف بررسی عوامل رویگردانی مشتریان با ارزش در صنعت بانکداری خصوصی و با محوریت جامعۀ پزشکان متخصص به انجام رسید. جامعۀ آماری تحقیق را 59 نفر از پزشکان متخصص فعال در کلان‌شهر تهران تشکیل می‌دادند. همچنین، جهت جمع‌آوری داده‌ها، از دو سری پرسشنامه باز و بسته استفاده گردید و روش­شناسی تحقیق نیز، ترکیبی بود از سه روش DEMATEL، ANP و VIKOR استفاده شد. این تحقیق، دارای رویکردی پیمایشی-اکتشافی بوده و با هدفی کاربردی به انجام رسیده است. در پایان، نتایج جالب و کاربردی در خصوص علل رویگردانی پزشکان متخصص از خدمات بانکداری یک شعبه (بانک) خاص به دست آمد که می‌تواند جهت برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان بانک‌ها در حوزۀ بازاریابی و جذب و نگهداشت این قشر خاص جامعه، بسیار حائز اهمیت باشند. %U https://www.smsjournal.ir/article_88710_bd8753d1a57151c80bc5d43c2c29395f.pdf