%0 Journal Article %T مدل منظومه‌ای ایجاد کسب وکارهای نوپا و نوآور %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A رحیم پور, مهین %A یحیی زاده فر, محمود %A آقاجانی, حسنعلی %A آذر, عادل %D 2020 %\ 09/22/2020 %V 11 %N 43 %P 95-111 %! مدل منظومه‌ای ایجاد کسب وکارهای نوپا و نوآور %K نوآوری %K کسب‌وکارهای نوپای نوآور %K مدل منظومه‌ای %K فراترکیب %R %X کسب وکارهای نوپا و نوآور از مهم­ترین کسب­وکارها برای اشتغال­زایی و خلق ثروت برای کشورها محسوب می­شوند. برای توسعه کسب­و­کارهای نوپا و نوآور نیاز به وجود سیستم‌منظومه‌ای و اثربخش متناسب با ماهیت و نیازهای جامعه، برنامه‌های توسعه ملی و طرح‌ریزی و ایجاد کسب‌وکارها است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی با رویکرد کیفی فرا ترکیب در چارچوب سوالات چندمنظوره تحقیق انجام شده است. باتوجه به استفاده از روش فراترکیب، در این پژوهش به بررسی مقالات و گزارش­های مؤسسات مشاوره معتبر پرداخته شده است. نتایج نشان داده که مدل منظومه‌ای ایجاد کسب وکارهای نوپا و نوآور شامل ده عنصر کلیدی تیم کسب‌وکارهای نوپا و نوآور، سیاست­گذاری و قانون­گذاری، منابع مالی، بازار و رقبا، ایده­ها، متغیرهای کلان، بسترهای مشهود و نامشهود، استقرار شرکت­های بزرگ، فرهنگ کارآفرینانه و مدیریت استعدادها می­شود. ابعاد و شاخص­های مرتبط با هر یک از عناصر کلیدی در یافته­های پژوهش ارائه شده است. %U https://www.smsjournal.ir/article_113773_d244414358e688f5599d4f91be0be653.pdf