%0 Journal Article %T مدل راهبردی شبکه‌سازی فرآیند تولید، ذخیره‌سازی و بهینه توزیع %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A مرادی, مهدی %A ایرج پور, علیرضا %A موسی خانی, مرتضی %A شیخ حسنی, محمود %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 12 %N 47 %P 209-227 %! مدل راهبردی شبکه‌سازی فرآیند تولید، ذخیره‌سازی و بهینه توزیع %K زنجیره تامین %K صنایع دفاعی %K تئوری نمایندگی‌ها %K تصمیم‌گیری چند هدفه %K شبکه‌سازی %R %X راهبرد شبکه‌سازی از جمله این راه­کارها، برای گذر از چالش‌ها است. مسئله مهم در این پژوهش راهبری امور درون شبکه است. مطابق یافته‌های پژوهش این مهم توسط نمایندگان سازمان با استفاده از تئوری نمایندگی‌ها انجام می‌شود. با استفاده از روش بنیادین-کاربردی؛ مدل این پژوهش در نظر دارد با استفاده از مفاهیم زنجیره تأمین و نظریه نمایندگی‌ها به‌­طور همزمان، الگوی بهره­‌گیری از ظرفیت‌های خارج از مرز سازمان و شبکه نمایندگان صنعتی را برای نیازمندی قطعات در محصول نهایی را ارائه نماید. هدف این رویکرد افزایش مطلوبیت طرفین در رابطه میان نماینده مالک و مشتری است. مدل طراحی شده از انواع مدل‌های تصمیم‌گیری چندهدفه و برای حل آن از روش تصمیم‌گیری چندهدفه فازی استفاده شده است. مطابق نتایج به­دست آمده متوسط مطلوبیت در وضعیت فعلی مناسب نیست با انجام تخصیص بهینه منابع توسط این مدل می‌توان مطلوبیت به حد مناسب رساند. %U https://www.smsjournal.ir/article_109889_9491a894600bd0e04a6f36b9b6ac4c1c.pdf