%0 Journal Article %T ارزیابی پویای عملکرد ‌ شبیه‌سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A غفورنیا, محمد %A قویدل جنبه سرایی, شریفه %A بهبودی, محمد رضا %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 11 %N 44 %P 187-220 %! ارزیابی پویای عملکرد ‌ شبیه‌سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی %K تسهیلات آموزشی %K رفاهی و پژوهشی %K دوره‌های آموزشی %K هیئت علمی جذب شده %R %X هدف پژوهش توسعه‌ مدلی در قالب کارت امتیازی متوازن و پویایی­شناسی سیستم در جهت ارزیابی عملکرد  دانشگاه هرمزگان به شکل کارا و اثربخش، جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد دانشگاه جهت دستیابی به اهداف استراتژیک است. با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم پس از بررسی مبانی نظری و نظرات خبرگان دانشگاه، متغیرهای کلیدی در حوزه ارزیابی عملکرد دانشگاه­ها شناسایی و روابط علت و معلولی میان این متغیرها ترسیم شد. سپس روابط ریاضی میان این متغیرها بر اساس روابط موجود در پیشینه تعیین و بر این اساس سیستم مورد مطالعه در دانشگاه هرمزگان در بازه زمانی 1390 تا 1406 شبیه­سازی شد. یافته‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های کیفیت پژوهش، جایگاه در رتبه‌بندی، توان رقابتی و کیفیت خدمات در خلال سال­های 1390 تا 1397 روند صعودی با شیب متوسط داشته‌اند که انتظار می‌رود تا سال 1406 این روند با شیب افزایشی ادامه داشته باشد. شاخص رضایت دانشجو از بعد مشتری در خلال سال­های 1390 تا 1394 روند نزولی داشته است سپس در خلال سال­های 1394تا 1397 این شاخص با شیب متوسط افزایش یافته است که انتظار می‌رود تا سال 1406 این روند با شیب متوسط ادامه داشته باشد. در نهایت شاخص‌های «افزایش فرصت مطالعاتی برای اساتید» ، «افزایش دوره‌های آموزشی برای دانشجویان» و «افزایش تعداد دانشجویان اعزامی به مجامع علمی» از بعد رشد و یادگیری، «افزایش بودجه برای تسهیلات آموزشی، رفاهی و پژوهشی» از بعد مالی و «افزایش تعداد هیئت علمی جذب شده»از بعد فرآیندهای داخلی کارت امتیازی متوازن به­منزله سیاست‌های بهبود معرفی شدند.  %U https://www.smsjournal.ir/article_109854_ef008b3e5f8edb7a1b47289dc8d95f9b.pdf