@article { author = {Heidari, Ali and Beigi, Mina and Heidari, Mohsen}, title = {The Effectiveness of Based on Creating Sustainable Competitive Advantage Training and Skill Development of Insurance Representatives on Resource Based View}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {4}, number = {16}, pages = {199-221}, year = {2014}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Now days, companies give their utmost effort to create competitive advantage though utilization of appropriate trainings for their sales representatives. In this case, the importance of training and development of sales personnel of companies who primarily provide products and services increases. Therefore the more effective the training methods applied, the more attainable the ultimate goals of the company shall be. This research aims to assess the effectiveness of developing skills of insurance reps on creating competitive advantage based on Resource Based View (RBV) in the Iran Insurance Company. Data collection in this research is done though descriptive empirical methods to gain Applicable goals. The findings of this research illustrates that in the view of managers and employees of Iran Insurance Company, the goals of improving sales reps’ vision, creating skills and necessary capabilities and developing special knowledge tends to create competitive advantage in the VRIN framework.}, keywords = {Insurance,Resource Based View,Competitive advantage,Skills Development}, title_fa = {اثربخشی خلق مزیت رقابتی پایدار آموزش و توسعۀ مهارت‌های فروشندگان بیمه}, abstract_fa = {در سازمان­‌های خدماتی از آنجا که عرضۀ خدمت در تعامل میان خدمت دهنده و مشتری تحقق می‌یابد، نقش کارکنان بخش عملیات خدمت در ارائۀ عملکرد موفق خدمات­رسانی اساسی می­‌باشد. با توجه به اینکه در صنعت بیمۀ فروشندگان بیمۀ نقش محوری در ارائۀ خدمات دارند، لذا مهارت فروش آنها تأثیر اساسی بر عملکرد شرکت‌های بیمه­‌ای خواهد داشت. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی توسعۀ مهارت­‌های فروشندگان بیمه بر خلق مزیت رقابتی بر اساس تئوری مبتنی بر منبع (RBV) است که به صورت مطالعۀ موردی در شرکت بیمۀ ایران بررسی گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده­ها، تحقیقی توصیفی ـ پیمایشی است. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که از دیدگاه مدیران و کارکنان شرکت بیمه ایران اهداف بهبود نگرش فروشندگان بیمه، ایجاد مهارت و ظرفیت لازم در فروشندگان، و توسعۀ مهارت و دانش تخصصی در زمینۀ مشتریان موجب شکل­‌گیری توان رقابتی براساس چارچوب VRIN در نگرش مبتنی بر منبع می‌­شود. }, keywords_fa = {بیمه,نظریه مبتنی بر منبع,فروش,مزیت رقابتی,توسعۀ مهارت}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_90608.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_90608_a8cff96abb0d89d704a5416a5687574e.pdf} }