@article { author = {Ghouchani, Farrokh and Hosseinzadeh, Mahmoud and Seyyed Alavi, Seyyed Mohammad}, title = {Customer Attitudinal and Behavioral Loyalty for Cosmetic-Hygienic}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {4}, number = {15}, pages = {201-221}, year = {2013}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Creating customer loyalty is a concept in today's business because the main component of organizational success have become loyal customers, in which have been attracted more attention. Loyal customers buy more and are generally useful tool for advertising. As a result, today's organizations seek to identify and manage loyalty as an effective methods and patterns. Present research by using the model of Taylor et al. (2004); the relationships between the six variables: satisfaction, value, resistance to change, influence, trust and brand equity, attitudinal and behavioral customer loyalty in Cosmetic-Hygienic markets tries to review and prioritize the factors that have the greatest impact on loyal customers. Accordingly the model proposed twelve hypotheses. The instrument used for data collection was a questionnaire to 384 women between the ages of 18 and 60 years of Cosmetic-Hygienic consumer in five sectors (clusters) with a homogeneous distribution in Tehran. The software of SPSS has been utilized and ultimately, all hypotheses were confirmed.}, keywords = {Satisfaction,Value,Resistance to change,Influence,Trust,brand equity,Attitudinal Loyalty,behavioral loyalty}, title_fa = {وفاداری نگرشی و رفتاری مشتری نسبت به محصولات آرایشی ـ بهداشتی}, abstract_fa = {از آنجا که در کسب­و­کارهای امروزی ایجاد وفاداری در مشتری مفهومی است که در کسب‌و­کارهای امروزی به لحاظ اینکه مشتریان وفادار به مؤلفه اصلی موفقیت سازمانی درآمده‌اند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌است. مشتریان وفادار بیشتر خرید کرده و معمولاً ابزار مناسبی برای برای تبلیغات محسوب می‌شوند. درنتیجه سازمان‌های امروزی درصدد شناسایی و مدیریت روش‌ها و الگوهای مؤثر ایجاد وفاداری می‌باشند. در این تحقیق با استفاده از مدل تیلور و همکاران (۲۰۰۴) رابطۀ میان شش متغیر رضایت، ارزش، مقاومت در برابر تغییر، تأثیرگذاری، اعتماد و ارزش ویژۀ نام تجاری با وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری مشتریان به محصولات آرایشی ـ بهداشتی بررسی شده و عواملی را که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بر وفاداری هستند اولویت‌بندی شده‌اند. بر این اساس، بر مبنای مدل مذکور دوازده فرضیه مطرح شد. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری داده، پرسشنامه بوده که به تعداد ۳۸۴ مورد میان بانوان سنین ۱۸ تا ۶۰ سال مصرف کننده لوازم آرایشی ـ بهداشتی در پنج بخش (خوشه) همگن از شهر تهران توزیع گشته است. برای تجزیه­و­تحلیل داده‌ها از نرم­افزار SPSS استفاده شد که در نهایت، همۀ فرضیه‌ها مورد تأیید قرار گرفتند.}, keywords_fa = {رضایت,ارزش,مقاومت در برابر تغییر,تأثیرگذاری,اعتماد,ارزش ویژه نام تجاری,وفاداری نگرشی,وفاداری رفتاری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_90606.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_90606_0a96acf70bcf0aad6a4743fb067f264f.pdf} }