@article { author = {Rafiee, Mojtaba and Habibi, Masoume and Aliahmadi, Alireza and Mosavi, Mohammad and Kermani, Mohammad}, title = {Restructuring the Organizational Excellence based on Business Ethics}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {4}, number = {14}, pages = {105-124}, year = {2013}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The current research is a qualitative evaluation of a case study has been conducted in Iranian oil company to recognize problems and structural defect, and the corresponding results of the first phase implies the weakness of performance evaluation of the organization, lack of distributive and procedural justice, inappropriate concentration of civil foundation in capital, Tehran, task-oriented (against process-oriented),source-axis (against knowledge-founded) and being undeveloped  low trust in beneficiaries in organization , and ultimately necessary to promote for EFQM models with ethics-oriented approaches. The results were evaluated on credit based on descriptive statistical methods and on a quantitatively approach through 156 persons of the management of the organization. The similarity of deducted data on quantitative and quality reasoning and recognized reconciliations with Total Quality Management model structure leads the researchers to introduce new basis in the performance evaluation area according to software and hardware of the Oil Ministry, and the ethics oriented EFQM model has been introduced as the suggested one to evaluate performances in Oil Ministry and subordinate companies.  }, keywords = {Total Quality Management,Performances Evaluation,EFQM,Business Ethics}, title_fa = {بازنمایی تعالی سازمانی براساس اخلاق کسب‌و‌کار}, abstract_fa = {پژوهش حاضر نتیجة تحقیق کیفی از نوع مطالعه‌­ای موردی­‌ است که در راستای شناسایی معضلات و ایرادات ساختاری موجود در شرکت نفت صورت پذیرفته است. بر این اساس نتایج استخراج­‌شده در مرحلة کیفی، حاکی از ضعف در نظام ارزیابی عملکرد سازمان، ضعف در عدالت توزیعی، عدالت رویه­ای، تمرکز نامتناسب سازمان در شهر تهران، ساختار وظیفه‌­مدار (در مقابل فرآیندمدار)، ساختار منابع محور (در مقابل دانش­‌بنیان)، ساختار ناپویا، نرخ اعتماد پایین ذی­نفعان به سازمان و نهایتاً لزوم حرکت به سمت الگوهای تعالی سازمانی با رویکردی اخلاق­‌مدار بوده است. نتایج حاصل از مرحلة کیفی، با رویکردی کمّی و از طریق 156 نفر از مدیران مجموعه و براساس روش‌­های آمار توصیفی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته است. توجه به مؤلّفه‌های استخراج­‌شده از نتایج تحلیل کمّی، کیفی و شباهت شناسایی شدة آن با چارچوب مدل تعالی سازمانی، محققین را بر آن داشته تا به ارائة چارچوبی نوین در حوزة ارزیابی عملکرد، در تناسب با ساختار سخت و نرم وزارت نفت پرداخته، و بر این اساس مدل تعالی اخلاق­‌مدار، به‌­عنوان مدل پیشنهادی در ارزیابی عملکرد وزارت نفت و شرکت­‌های تابعه، معرفی شده است.}, keywords_fa = {مدیریت کیفیت جامع,ارزیابی عملکرد,تعالی سازمانی,اخلاق,اخلاق کسب‌و‌کار}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88798.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88798_bea8a98e10f7048b837d73b6d4bcfb14.pdf} }