@article { author = {Rezaeian, Ali and Mikaeili, Fattah and Tajik, Mehdi and Ahmadizad, Arman}, title = {The Relationship Between Generic Strategies and E-Business Adoption Levels in Software Producer SMEs}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {1}, number = {4}, pages = {107-120}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Small and medium-sized enterprises are a vibrant and growing sector in most economies round the world and interesting phenomena to study. There are many factors, which may influence SMEs’ decisions to invest in e-business, and so many models, investigating relationships between them and e-business adoption. There is evidence that strategic intent of SMEs is one of the factors influencing adoption process. This study aims to survey, how different Generic Strategies lead to different e-business adoption levels.The survey is designed for Iranian Software Producer SMEs. The data was collected by telephone with the respondent being the SME owner who is knowledgeable about strategic intent.The results show, no significance relationship between generic strategies and e-business adoption levels. The relationship between educational levels of managers and e-business adoption levels is also investigated. No relationship was seen in this case either.}, keywords = {E-business,Generic strategies,E-Business adoption,Small and Medium Enterprises}, title_fa = {بررسی ارتباط راهبردهای رقابتی عام و پذیرش کسب‌و‌کار الکترونیکی بین شرکت‌های کوچک و متوسط}, abstract_fa = {کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نقش حیاتی را در اقتصاد کشور ها در سراسر دنیا ایفا می­کنند و از این‌رو از ابعاد مختلف توسط صاحبنظران مورد مطالعه قرار گرفته اند.یکی از موضوعات مورد توجه در این زمینه بررسی میزان پذیرش کسب‌و‌کار الکترونیکی و عوامل مؤثر بر آن توسط این نوع از کسب‌و‌کار­ها است. مطالعات گذشته حکایت از آن دارند که راهبردهای سازمانی یکی از عواملی محسوب می­شوند که می­توانند بر فرایند پذیرش کسب‌و‌کار الکترونیکی تأثیر گذار باشند. از این‌رو این تحقیق با هدف دستیابی به این سؤال طراحی شده است که آیا انتخاب راهبرد های رقابتی عام گوناگون منجر به دستیابی به سطوح مختلف پذیرش کسب­وکار الکترونیکی می شوند یا خیر ؟ این تحقیق بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط تولید­کننده نرم افزار. نتایج این تحقیق نشان می دهد که هیچ­گونه ارتباط معناداری بین نوع راهبردهای عام و سطح پذیرش کسب­و­کار الکترونیکی وجود ندارد.}, keywords_fa = {کسب و کار الکترونیکی,راهبردهای رقابتی عام,پذیرش کسب‌و‌کار الکترونیک,سازمان‌های کوچک و متوسط}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88713.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88713_f201df1f5d69db9bc2df0937d5d5ac38.pdf} }