@article { author = {Khashei, Vahid and Mazlomi, Nader and Shahriyari, Farideh}, title = {Organizational Performance Improvement, the Strategy Implementation and the Organizational Learning}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {25}, pages = {173-195}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The important capital of the organization, including who have a creativesmind and dynamics. The prospect of implementation the strategy, the creative capital should play a major role to finally determine which strategy should formulated and finally implemented. But be aware that the creation of innovative investment, people should be placed in an environment of continuous learning to improve their innovation ability. As a result, organizational learning should be used as a lever in the implementation of the strategy. Since the company's strategies are not well implemented, the need for improved methods. In this regard, the present study was to evaluate the implementation of the strategy on organizational performance with emphasis on the role of mediator to reach organizational learning. After reading previous research, According to the purpose, a conceptual framework is presented in the context of  Gomez’s organizational learning model (2005) and okumus’s strategy implementation (2003) is used. The results of the mediating role of organizational learning in the effective implementation of the strategy on organizational performance has confirmed.}, keywords = {Strategy Implementaion,organizational learning,organizational performance}, title_fa = {الگوی ارتقای عملکرد، اجرای راهبرد و یادگیری سازمانی}, abstract_fa = {مهم­ترین سرمایه سازمان، شامل افرادی است که ذهن خلاق و پویایی دارند. در چشم‌انداز اجرای راهبرد، سرمایه خلاق سازمان باید نقش عمده­ای ایفا کند تا در نهایت تعیین نماید کدام راهبرد را باید فرموله‌سازی و اجرا نمود؛ اما باید دقت داشت که در ایجاد سرمایه خلاق، باید افراد در یک جو یادگیری مداوم قرار گیرند تا بتوانند قدرت نوآوری خود را افزایش دهند. در نتیجه، یادگیری سازمانی باید به­ عنوان یک اهرم در اجرای راهبرد مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این­که راهبرد‌ها در شرکت‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود و نیاز به بهبود روش‌ها وجود دارد، در این راستا، پژوهش حاضر با هدف ارتقای عملکرد سازمانی بر اساس اجرای راهبرد و یادگیری سازمانی به انجام رسید. پس از مطالعه پژوهش‌­های پیشین، چارچوبی مفهومی ارائه شده است که در این چارچوب از مدل یادگیری سازمانی گومز (2005) و اجرای راهبرد اکوموس (2003) استفاده شده است. این پژوهش از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی است. داده‌های مورد نیاز این پژوهش از شرکت­‌های پتروشیمی ایران و توسط ابزار پرسشنامه جمع‌آوری شده است. نتایج این فرضیه‌ها و نقش میانجی­گری یادگیری سازمانی در اثرگذاری اجرای راهبرد بر عملکرد سازمانی تأیید شده است.}, keywords_fa = {اجرای راهبرد,یادگیری سازمانی,عملکرد سازمانی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88648.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88648_f7abd069ac7afc63672717691768e3cf.pdf} }