@article { author = {Moshabaki, Asghar and Pourebrahimi, Nina}, title = {The Obstacles Finding Pattern for Bank's Strategic Marketing}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {25}, pages = {45-65}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Research on the implementation of marketing plans does not in line with marketing formulation and despite design qualitative and quantitative tools and comprehensive model to strategy formulation, a few number of research activities have been considering issues of implementation strategies and Explain a frameworks for the implementation strategies. This research investigate strategy Implementation and Barriers has emerged during the implementation process. After reviewing previous research and collect the main barriers, the questionnaire were designed, then in order to statistical survey distribute between 391 managers and senior experts of sample study. After classification of barriers by using Exploratory Factor Analysis (EFA) in six groups (organizational resource, structure, human resource, communicational, strategically and Content) the structural equation modeling technique and Friedman test were used to test structural relationships and the main barriers in each of the six structures were identified. The result shows that between the six components identified in the model, communicational and structural barriers have maximal and minimal effects on marketing strategy plans Implementation in Mellat Bank. At the end of research we present some suggestion for improve each barriers.  }, keywords = {Strategy Implementation,Marketing Strategy Program Obstacles,Structure Equation Modelling (SEM)}, title_fa = {الگوی موانع‌یابی راهبردهای بازاریابی بانکی}, abstract_fa = {این پژوهش در زمینه اجرای برنامه‌های راهبردی بازاریابی به موازات گسترش پژوهش­های حوزه تدوین راهبرد پیش نرفته است و با وجود طراحی ابزارهای کمی و کیفی و مدل‌های فراگیر به­‌منظور تدوین راهبرد، تعداد کمی از فعالیت­‌های پژوهشی مسائل حوزه اجرای راهبرد بازاریابی را مورد نظر قرار داده و به تبیین چارچوب‌هایی برای بررسی اجرای راهبرد بازاریابی پرداخته‌اند. پژوهش حاضر به مسئله‌ اجرای راهبرد بازاریابی و موانع پدید آمده در حین فرآیند اجرا پرداخته است. پس از بررسی پیشینه پژوهشی و جمع­‌آوری مهم­ترین موانع مورد استناد، پرسشنامه پژوهش طراحی شد و به­منظور بررسی‌های آماری در اختیار نمونه‌ای به حجم 391 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد بانک ملت قرار گرفت. پس از دسته­بندی موانع از طریق تحلیل عاملی اکتشافی در شش گروه، موانع منابع سازمانی، ساختاری، انسانی، ارتباطی و راهبردی و محتوایی، روابط ساختاری مدل پژوهش بااستفاده از روش مدل­سازی معادلات ساختاری و آزمون و مهم­ترین موانع در هر یک از شش ساختار یادشده، شناسایی شد. نتایج نشان می‌دهد از میان شش مؤلفۀ شناسایی­‌شده برای مدل، موانع ارتباطی بیشترین تأثیر و موانع ساختاری کمترین تأثیر را بر اجرای برنامه‌های راهبردی بازاریابی در بانک ملت دارند. در نهایت نیز پیشنهادهایی برای بهبود هر یک از موانع شناسایی­‌شده ارائه شده است.}, keywords_fa = {موانع برنامه راهبردی بازاریابی,مدل‌سازی معادلات ساختاری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88639.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88639_93306fb6990b2e2b64e8303f502523f4.pdf} }