@article { author = {}, title = {Theory of Wisdom and Surefire-4}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {-}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نظریة دی: دانایی و یقین-4}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_117534.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_117534_5055a22c1994f5beead4b5dd8a34aa72.pdf} } @article { author = {Seyed Javadin, seyed Reza and Esfidani, Mohammad Rahim and Farhangi, Ali Akbar and Rastgar, Abbas ali and Bahrami, Mojtaba}, title = {Identifying the concept, causes and consequences of salesforce culture (The case: Bank Mellat)}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {1-18}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Competition in the banking industry is based on the ability of bank staff to deliver high quality customer service. Sales leaders often attribute the organization's success to its culture. A culture based on innovation, teamwork and empowerment. Therefore, the purpose of the present study is to provide a model to identify the concept, causes and consequences of the sales force culture in Bank Mellat and then to quantify and validate it using Partial Least Squared (PLS) technique .In this study, using Grounded theory based on Strauss and Corbin's (1998) theory and conducting in-depth semi-structured interviews with 15 banking leaders and senior executives, the sales force culture model in Bank Mellat was extracted in 43 concepts, 8 subcategories and 4 main categories. Then, the research hypotheses were formulated and quantitatively tested at the branch level of Bank Mellat (with a sample size of 360) based on the process model and propositions obtained from the first stage. In 2nd part of the study, in addition to validating the model, all the hypotheses were confirmed.The results showed that the competitive environment and changes in business parameters had a positive and significant effect on sales force culture in Mellat Bank and its establishment has consequences for the bank, customers and staffs.}, keywords = {Sales Force Culture,banking,and Grounded Theory}, title_fa = {شناسایی مفهوم، علل و پیامدهای فرهنگ نیروی فروش}, abstract_fa = {رقابت در صنعت بانکداری مبتنی بر توانایی کارکنان بانک‌­ها برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان است. رهبران فروش اغلب موفقیت سازمان را مدیون فرهنگ آن می‌­دانند؛ فرهنگی که مبتنی بر نوآوری، کار تیمی و توانمندسازی است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای شناسایی مفهوم، علل و پیامدهای فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت (در بخش کیفی) و سپس آزمون مدل یادشده با استفاده از معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی (در بخش کمّی) است. با استفاده از نظریه کیفی داده بنیاد برگرفته از نظریه اشتراوس و کوربین و انجام مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان بانکی، مدل فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت در قالب 43 مفهوم، 8 زیرمقوله و 4 مقوله اصلی استخراج گردید. سپس بر اساس مدل فرآیندی و گزاره­‌های حکمی به‌­دست آمده از مرحله اول، فرضیه­‌های پژوهش تدوین و در سطح شعب بانک ملت (با حجم نمونه 360 تایی) به­‌صورت کمّی آزمون شد. در بخش دوم علاوه بر تأیید اعتبار مدل، تمامی فرضیات مطرح شده مورد تأیید قرار گرفت. نتایج نشان داد متغییرهای فضای رقابتی و تغییر و تحول در پارامترهای کسب­‌وکار تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت داشته و استقرار آن پیامدهایی مرتبط با بانک، مشتریان و کارکنان دارد.رقابت در صنعت بانکداری مبتنی بر توانایی کارکنان بانک­ها برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان است.رهبران فروش اغلب موفقیت سازمان را مدیون فرهنگ آن می­دانند؛ فرهنگی که مبتنی بر نوآوری، کار تیمی و توانمندسازی است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای شناسایی مفهوم، علل و پیامدهای فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت (در بخش کیفی) و سپس آزمون مدل یادشده با استفاده از معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی (در بخش کمّی) است. با استفاده از نظریه کیفی داده بنیاد برگرفته از نظریه اشتراوس و کوربین و انجام مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافتهبا خبرگان بانکی، مدل فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت در قالب 43 مفهوم، 8 زیرمقوله و 4 مقوله اصلی استخراج گردید. سپس بر اساس مدل فرآیندی و گزاره­های حکمی به­دست آمده از مرحله اول، فرضیه­های پژوهش تدوین و در سطح شعب بانک ملت (با حجم نمونه 360 تایی) به­صورت کمّی آزمون شد. در بخش دوم علاوه بر تأیید اعتبار مدل، تمامی فرضیات مطرح شده مورد تأیید قرار گرفت. نتایج نشان داد متغییرهای فضای رقابتی و تغییر و تحول در پارامترهای کسب­وکار تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ نیروی فروش در بانک ملت داشته و استقرار آن پیامدهایی مرتبط با بانک، مشتریان و کارکنان دارد.  }, keywords_fa = {فرهنگ نیروی فروش,بانکداری,نظریه داده‌بنیاد}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_105906.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_105906_3297cf526b9d30d6968a38ad3225b1b8.pdf} } @article { author = {Toraby, Ali and Kazerooni, Hanif and Hassanpoor, Hossein}, title = {Strategic analysis of neurotechnologies in Iran}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {19-35}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The field of neurotechnology has a bright future ahead of it due to its direct impact on human health and the various technological applications. Consequently, this field is of great importance to many developed countries. As far as we know, since most of the neurotechnologies are emerging technologies, there is no proper strategic analysis for this field in the country. The purpose of this study is to determine the technology readiness level (TRL) for the branches of neurotechnology and identify and prioritize the appropriate strategies by evaluating the current state of the country in the neurotechnology field. To achieve this goal, questionnaires are distributed among 40 experts in neuroscience and neural technologies. In the strategy prioritization and data analysis step, the SWOT matrix-based method is used; then, the weights of internal and external factors are determined. After performing a pairwise comparison for selecting the top 5 strategies, a quantitative strategic planning matrix (QSPM) is used in order to rank the selected ones. The results indicate that Iran has the highest technology readiness level (level 6) in the brain-to-computer interfaces and the lowest technology readiness level (level 1) belongs to brain-to-brain interfaces. Finally, 5 top strategies which are weakness- opportunity (WO) strategies are determined.}, keywords = {Neurotechnology,Technology readiness level (TRL),Strategic Analysis,SWOT Analysis,Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM)}, title_fa = {تحلیل راهبردی حوزه‌ی فناوری‌های عصبی در کشور}, abstract_fa = {حوزه‌ی علوم مغزی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت انسان و نیز کاربردهای فناورانه متنوع آن، از اهمیت فراوانی برخوردار است. فناوری‌های عصبی دارای دورنمای بسیار روشنی هستند و به همین دلیل، کشورهای توسعه یافته با اختصاص بودجه‌های قابل توجه در این زمینه پیش‌رو می‌باشند. به علت نوظهور بودن این فناوری‌ها، تا کنون تحلیل راهبردی مناسبی برای این حوزه در کشور ارائه نشده است. هدف این پژوهش تعیین سطوح آمادگی فناوری و شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای متناسب با وضعیت کشور در حوزه‌ی فناوری‌‌های عصبی است. برای نیل به این هدف، از توزیع پرسش‌نامه بین جامعه‌‌ی آماری شامل 40 خبره‌ی حوزه‌ی فناوری‌های عصبی استفاده شده است. در قسمت تحلیل داده‌ها با استفاده از روش ماتریس SWOT وزن‌دهی به عوامل خارجی و داخلی صورت گرفته و جایگاه راهبردی کشور مشخص می‌گردد. سپس مقایسه زوجی بین راهبردهای مربوطه انجام می‌شود و در انتها، ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی کمی راهبردهای منتخب را بر اساس جذابیت، اولویت‌بندی می‌نماید. با توجه به نتایج بدست آمده، کشورمان در زیرشاخه‌ی واسط مغز به رایانه دارای بیش‌ترین سطح آمادگی فناوری(سطح 6) و در زیر شاخه‌ی واسط مغز به مغز دارای کمترین سطح آمادگی فناوری (سطح1) می‌باشد. همچنین تحلیل راهبردی عوامل داخلی و خارجی حکایت از آن دارد که ایران در حوزه‌ی فناوری‌های عصبی در جایگاه راهبردی محافظه‌کارانه(ضعف-فرصت) قرار گرفته است. 10 راهبرد مرتبط با این جایگاه به صورت مقایسه زوجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از آن 5 راهبرد منتخب در این مرحله، با استفاده از ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی کمی اولویت‌بندی می‌شوند.}, keywords_fa = {فناوری‌های عصبی,سطح آمادگی فناوری,برنامه‌ریزی راهبردی,تجزیه و تحلیل SWOT,ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی کمی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_109853.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_109853_14aae8cfa47fe2517583f83d783cf021.pdf} } @article { author = {zolghadr, hamid and tahmasebi, dariush and zolghadr, ali}, title = {Providing a Framework for Expanding the Domestic Market of the Shoe Industry (Case study of Hidaj Shoes)}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {37-58}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The present time, the new market inside the country is considered as the simplest market development strategy. In this regard, the purpose of the present study is to investigate the barriers and strategies for developing the domestic market for products manufactured by the Haidan shoe industry. Based on the objective of the study, Grendard's theory (data base method) was used to analyze the data. The field of study is the members of the cooperative of shoe workers, and they have been gathered using deep interviewing methods and library of the required data and have used open coding, axial coding and selective coding for analysis. The results showed that the barriers to developing the internal market in the form of the final model were divided into four parts: causes, main phenomena, interventional factors, and outcomes. In the areas of causes, such as design, technology level, quality of raw materials and training, were the main obstacles to the development of the domestic market. The main cause in the lack of market development is related to the competitiveness of manufacturing products and the market development strategy. Also, interventional factors such as government financial and legal support, low education of production managers, and lack of research and development units are effective in limiting Haiday's shoes market. Accordingly, it is necessary for the cooperative members to adopt a strategy for improving the quality of products and the appropriate strategy for market development in order to overcome the existing barriers.}, keywords = {Internal Market,Market Expansion,Hidaj Shoes,strategy,Grand Theory Method}, title_fa = {ارائه چارچوب استراتژی گسترش بازار داخلی صنعت کفش}, abstract_fa = {حضور در بازار جدید در داخل کشور از ساده‌ترین استراتژی توسعه بازار محسوب می‌شود. در این راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی موانع و استراتژی توسعه بازار داخلی محصولات تولیدی صنعت کفش هیدج است. براساس هدف مطالعه از روش روش داده بنیان برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. قلمرو مطالعه اعضای تعاونی تلاشگران کفش بوده و با استفاده از روش‌های مصاحبه عمیق و کتابخانه‌ای داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری گردیده و از روش‌های کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی برای تجزیه تحلیل بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد، موانع توسعه بازار داخلیدر قالب مدل نهایی به چهار بخش علل، پدیده‌های اصلی، عامل‌های مداخله‌گر و پیامدها تقسیم‌بندی شده است. در بخش علل مواردی از قبیل طراحی، سطح تکنولوژی، کیفیت مواد اولیه و آموزش از عمده موانع توسعه بازار داخلی بودند. پدید اصلی در عدم توسعه بازار به رقابت‌پذیری مجصولات تولیدی و راهبرد توسعه بازار مربوط می‌شود. همچنین عوامل مداخله‌گر ازجمله حمایت مالی و حقوقی دولت، تحصیلات پایین مدیران تولیدی و نداشتن واحد تحقیق و توسعه در محدودیت بازار کفش هیدج موثر می‌باشند. بر این اساس لازم است که اعضای تعاونی برای رفع موانع موجود استراتژی بهبود کیفیت محصولات و هم سو با آن راهبرد مناسب توسعه بازار را اتخاذ نمایند.}, keywords_fa = {بازار داخلی,گسترش بازار,کفش هیدج,استراتژی,روش داده بنیاد}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_99178.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_99178_d452e20ebf07a49bbeb1819c0601dbf0.pdf} } @article { author = {jafari, Mostafa}, title = {Designing The Model of Participatory Managing of City based on P.L.S.D Strategic Approach}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {59-76}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Problem and Objective: The trend of dissatisfaction of citizens about C.S.M (City Service Managing) is increasing, but participating of citizens in low and there is not a functional Theory of model for it. The objective of this survey is exploring the components and providing a model for C.S.M based on PLSD strategic approach. Methodology: in this grounded theory the members of target community was selected through two techniques: targeted sampling and criteria-based sampling. The number of sample society members is determined via saturation technique. The members were three groups: faculty members, municipality clients, municipality administrators. The data has been collected via interview. The descriptive, theory and interpretative validities and trust ability has been confirmed. Results: the 160 themes have been extracted and then Reduced and aggregated to 13 mail themes. These main Themes have been analyzed and lead to seven results. Based on these results two models - based on local community and citizen's group- have been provided.}, keywords = {key words: Participatory Managing of City Service (P.M.C.S),P.L.S.D Approach,PCM Technique,model designing}, title_fa = {طراحی راهبردی مدل مدیریت مشارکتی شهر}, abstract_fa = {روند نارضایتی شهروندان از مدیریت خدمات شهری بالا، مشارکت شهروندان اندک و نظریه یا مدل متناسب با دیدگاه های شهروندان ذی‌نفع برای آن ارائه نشده است. هدف این پژوهش داده بنیاد، استخراج مؤلفه‌ها و ارائه یک مدل مدیریت مشارکتی خدمات شهری با رویکرد راهبردی توسعه اجتماعی محل‌های PLSD است. در این پژوهش کیفی داده بنیاد اعضای جامعه هدف با دو روش نمونه‌گیری هدفمند و نمونه گیری مبتنی بر معیار انتخاب شدند. تعداد اعضای جامعه براساس تکنیک اشباع مشخص شد لیکن بنا به نظر سفارش‌دهنده طرح پژوهشی تا یکصد نفر افزایش یافت. جامعه هدف سه گروه بودند: سه گروه از شهروندان- هیأت علمی دانشگاه‌ها، ارباب رجوع، کارشناسان و مدیران ذیربط خدمات شهری در شهرداری. هر سه نوع اعتبار توصیفی، تفسیری، نظری و قابلیت اعتماد پژوهش احرازگردید. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه ساخت‌یافته حاوی 11پرسش بازپاسخ بود که طی سه ماه به صورت حضوری اعضای تیم پژوهش انجام شد. تعدادیکصد وشصت مضمون، استخراج و به سیزده مضمون اصلی تجمیع و تقلیل داده شدند. از تحلیل آنها تعداد هفت یافته به دست امد که مبنای طراحی دو مدل مدیریت مشارکتی خدمات شهری تعیین - تحلیل شدند. دو مدل مکمل، اولی «گروه شهروندی- محور» و دومی براساس رویکرد راهبردی محله - محور PLSD طراحی و ارائه شد.}, keywords_fa = {واژه‌های کلیدی : مدیریت مشارکتی خدمات شهری,رویکرد PLSD,تکنیک PCM,مدل سازی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_110030.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_110030_39612f0982110b2d45751404c6178b19.pdf} } @article { author = {Moghadam Manesh, Mehdi and P. Langarudi, Saeed}, title = {Tragedy of the Commons in Using Groundwater Resources in Agriculture Sector}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {77-98}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Based on the statistics, the agriculture sector is responsible for consuming more than 90 percent of water in Iran. To date, the growing demand for water in the agriculture sector has largely been met by mining fossil groundwater resources. Indeed, about 90 percent of groundwater use belongs to the agriculture sector. This unsustainable trend cannot continue for a long time since groundwater resources are limited. So, decision-makers need doing some urgent, effective actions to handle this problem. The main objective of this study is understanding the underlying cause of the problem and evaluating suggested policies to address the crisis. The model is based on “tragedy of the commons” theory and tries to explain how farms attempts to maximize their profits turns to a serious threat for sustainability of groundwater resources. In the following, the model has been used to evaluate various strategies for avoiding the depletion of groundwater resources. For this purpose, “gap analysis” has been used. In gap analysis, the future under the present strategy is forecasted. Then, objectives or desired future is identified and the gap between the objectives and the future conditions under the current strategy is determined. Finally, new strategies which will help to close the gap will be designed. In the end, it is concluded that; (1) irrigation efficiency is the leverage point of the system and by increasing it from 40% to 45% we can significantly remedy the problem (2) no single solution can solve the crisis and several policies should be adopted simultaneously}, keywords = {Groundwater,Rebound effect,tragedy of commons,PHAPI,Gap Analysis}, title_fa = {تراژدی منابع مشترک در استفاده از منابع آب‌های زیر زمینی در بخش کشاورزی}, abstract_fa = {در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله ایران در وضعیت تنش آبی بسیار بالا قرار دارند. بر اساس آمار موجود، بخش کشاورزی مسئول مصرف بیش از 90 درصد از آب‌های مصرفی در ایران است. تا به امروز تقاضای در حال افزایش آب در بخش کشاورزی با استخراج از منابع آب‌های زیر زمینی تامین شده است. ناگفته پیداست که این روند نمی‌تواند برای مدتی طولانی پایدار بماند. هدف اصلی این مطالعه یافتن ریشه اصلی این مشکل بوده و به ارزیابی راه حل های پیشنهادی برای مقابله با این مساله می پردازد. مدل ارائه شده این مقاله بر اساس نظریه "تراژدی منابع مشترک" است و در آن توضیح داده می‌شود که چگونه تلاش کشاورزان برای حداکثر کردن منافع خود تبدیل به تهدیدی جدی برای پایداری منابع آب‌های زیر زمینی شده است. در ادامه، از مدل برای ارزیابی استراتژی‌های مختلف جهت مدیریت آب‌های زیر زمینی استفاده خواهد شد. در پایان نتایج ذیل به دست آمده‌اند: (1) بازدهی آبیاری یک نقطه اهرمی است و با افزایش بازدهی از 40 درصد به 45 درصد می‌توان به طور قابل توجهی این مشکل را درمان نمود، لذا دولت می‌بایست تمرکز خود را بر روی بهبود بازدهی آبیاری بگذارد، البته به طور همزمان می‌بایست برای کنترل اثر ارتجاعی از افزایش زمینه‌ای زیر کشت و افزایش زمینه‌ای زیرکشت محصولات با مصرف آب بالا جلوگیری شود (2) هیچ راه‌حلی به تنهایی برای حل این معضل وجود ندارد و می‌بایست اقدامات متنوعی به صورت همزمان انجام گیرد.}, keywords_fa = {آب‌های زیر زمینی,کشاورزی,پویایی سیستم,اثر ارتجاعی,تراژدی منابع مشترک}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_111610.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_111610_c3cca34b89391be0a08721a1af4b7124.pdf} } @article { author = {mansoori, hossein and ghafurnia, mohammad}, title = {Identification and prioritization of improvement plans with using organizational empowerment strategy: a Mix research}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {99-117}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The present research seeks to identify and prioritize improvement plans through organizational empowerment approach in Hormozgan Public organizations. Research in terms of purpose is developmental and applied, based on a hybrid method of exploratory type. In the first stage, the qualitative method is used and the research field is formed by the Hormozgan Public organizations. According to the adequacy of sampling and theoretical saturation, 23 experts were selected through targeted sampling and snowball and participated in the research. Data were collected by semi-structured interview and Theme Analysis method was used to analyze the data. In the qualitative section, a model was developed to identify organizational improvement plans in Hormozgan province's public organizations. Accordingly, 15 improvement plans were identified as a model implemented by a Public organization in Hormozgan province. In the second stage, with emphasis on quantitative method, the data were collected by a researcher-made questionnaire from the supervisory board of the organization, which includes 52 senior managers, deputies, middle managers, heads and supervisors of the units. To measure the indexes and prioritize the plans were used respectively AHP and TOPSIS techniques in the fuzzy environment. The results show that among the extracted improvement plans, the plan "Establishment of Knowledge Management System" is considered as the most important plans for implementation. Plans for the “development of the system of offers”, “strategic plan revision”, “customer relationship management system deployment”, and “the design of a comprehensive staff incentive system....}, keywords = {Organizational Empowerment,Improvement plan,Fuzzy AHP Technique,Fuzzy topsis technique,Public Organizations}, title_fa = {راهبرد توانمندسازی سازمانی برنامه‌های بهبود خدمات}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌بندی برنامه‌های بهبود با راهبرد توانمندسازی سازمانی در سازمان-های دولتی استان هرمزگان پرداخته است. پژوهش از لحاظ هدف، توسعه‌ای-کاربردی بوده که مبتنی بر روش آمیخته از نوع اکتشافی است. در مرحله اول از روش کیفی استفاده شد و میدان تحقیق را سازمان‌های دولتی استان هرمزگان تشکیل می‌دهند. با توجه به کفایت نمونه‌گیری و اشباع نظری، 23تن از خبرگان به روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده و در تحقیق مشارکت داشته‌اند. داده‌ها به روش مصاحبه نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شده و جهت تحلیل داده‌ها از روش تحلیل تم استفاده گردید. در بخش کیفی، مدلی جهت شناسایی برنامه‌های بهبود توانمندسازی سازمانی در سازمانهای دولتی استان هرمزگان طراحی گردید. بر این اساس با پیاده‌سازی مدل طراحی شده به عنوان نمونه در یکی از سازمان‌های دولتی استان هرمزگان، 15 برنامه بهبود تدوین گردید. در مرحله دوم با تأکید بر روش کمّی، داده‌ها به‌کمک پرسشنامه محقق‌ساخته از شورای مدیران سازمان مورد مطالعه که شامل 52 نفر از مدیران ارشد، معاونین، مدیران میانی، رؤسا و سرپرستان واحدها می‌شد، جمع‌آوری گردید. جهت وزن‌دهی شاخص‌ها و اولویت‌بندی برنامه‌ها بترتیب از تکنیک‌های AHP و TOPSIS در محیط فازی استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که از بین برنامه‌های بهبود استخراج شده، برنامه «استقرار سیستم مدیریت دانش» اولویت‌دار‌ترین برنامه جهت اجرا محسوب می‌شود. برنامه‌های «توسعه نظام پیشنهادات»، «بازنگری برنامه استراتژیک»، «استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری» و «طراحی نظام جامع انگیزشی کارکنان» نیز بترتیب با اهمیت‌ترین برنامه‌ها در راستای حرکت آن سازمان به سمت توانمندسازی سازمانی بوده و سایر برنامه‌ها در اولویت‌های بعدی هستند.}, keywords_fa = {توانمندسازی سازمانی,برنامه بهبود,تکنیک AHP فازی,تکنیک TOPSIS فازی,سازمان‌های دولتی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_106947.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_106947_46ea05cc350bef502652e9a83746ba72.pdf} } @article { author = {bayat, ruhollah and Benia, Leila}, title = {The Impact of Green Supply Chain Management for Environmental Capabilities and Strategies on Improving the Performance of Thermal Power Plants}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {119-140}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The electricity industry activities are the main cause of greenhouse gas emissions in Iran, so improving the environmental performance of thermal power plants is one of the main priorities of environmental experts of power plants and needs structural, organizational and strategic researches. Therefore, the present study has investigated the impact of environmental capabilities and strategies on improving the environmental, financial and operational performance of the Iran's thermal power plants. This research is applied in terms of descriptive method and hypothesis testing. All research data were collected by interviewing and questionnaire tools. The statistical population of the study includes all environmental experts of specialized company of thermal power plants of country and environmental experts of thermal power plants of the Iran. The census method was also used for sampling. The research results show that: 1. Environmental capabilities have a positive impact on environmental strategies. 2. Environmental strategies have a positive impact on improving financial, operational and environmental performance. 3. Environmental capabilities have positive impact on environmental, financial and operational performance through environmental strategies. The above results show that attention to environmental issues in thermal power plants not only improves the environmental performance of power plants, but also improves their operational and financial performance, so that the it is suggested to the top managers of power plants to strengthening environmental capabilities and adopting and applying environmental strategies to improve the environmental, financial and operational performance of power plants in addition of fulfilling their social responsibility.}, keywords = {Environmental strategies,Environmental performance,Environmental capabilities}, title_fa = {تأثیر قابلیت‌ها و راهبردهای زیست محیطی زنجیره تأمین سبز بر بهبود عملکردهای نیروگاه‌های حرارتی کشور}, abstract_fa = {صنعت برق نقش به‌­سزایی در رشد اقتصادی و صنعتی کشورهای مختلف دارد اما فعالیت­‌های این صنعت عامل اصلی تولید گازهای گلخانه‌­ای در کشورهای آسیایی از جمله ایران است؛ بنابراین بهبود عملکرد زیست­‌محیطی نیروگاه‌­های حرارتی یکی از اولویت­‌های اصلی کارشناسان زیست­‌محیطی ایران است و به بررسی‌های ساختاری، سازمانی و راهبردی نیاز دارد. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر قابلیت­‌ها و راهبرد­های زیست­‌محیطی بر بهبود عملکردهای زیست‌محیطی، مالی و عملیاتی نیروگاه­‌های حرارتی کشور در چارچوب مدیریت زنجیره تأمین سبز پرداخته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی و آزمون فرضیه است. کلیه­ داد‌ه‌­های پژوهش به شکل میدانی و از طریق مصاحبه و ابزار پرسشنامه جمع‌­آوری شده­اند. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارشناسان زیست­محیطی شرکت نیروگاه­‌های حرارتی کشور و کارشناسان زیست­‌محیطی نیروگاه­‌های حرارتی کشور، هستند. برای نمونه­‌گیری نیز از سرشماری استفاده شده است .نتایج پژوهش نشان می­‌دهند: 1( قابلیت‌­های زیست‌محیطی تأثیر مثبتی بر راهبرد­های زیست­محیطی دارند. 2( راهبرد­های زیست­‌محیطی تأثیر مثبتی بر بهبود عملکرد مالی، عملیاتی  و زیست‌­محیطی دارند. 3) قابلیت­‌های زیست‌­محیطی می­‌توانند از طریق راهبرد­های زیست­محیطی تأثیر مثبتی بر بهبود عملکردهای زیست­محیطی، مالی و عملیاتی بگذارند. توجه به مسائل زیست محیطی در فعالیت­های نیروگاه­‌های حرارتی نه تنها موجب بهبود عملکرد زیست‌محیطی نیروگاه­‌ها می­‌شود، بلکه موجب بهبود عملکرد عملیاتی و مالی آنان نیز می‌­گردد. بنابراین به کلیه­ مدیران ارشد نیروگاه­‌ها توصیه می‌­گردد تا با تقویت قابلیت­‌های زیست‌­محیطی و اتخاذ و به­‌کارگیری راهبرد­های زیست‌­محیطی، علاوه بر انجام مسئولیت اجتماعی، گام مثبتی در جهت بهبود عملکرد صنعت برق ایران بردارند. }, keywords_fa = {راهبرد های زیست محیطی,عملکرد زیست محیطی,قابلیت های زیست محیطی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_106855.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_106855_dd104d37012fa5a61f0d5228621f08b2.pdf} } @article { author = {Aazami, Mohsen}, title = {Analysis of Dimensions and Components Affecting the Commercialization of Knowledge Base Products in the Market}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {141-154}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Commercialization as a nonlinear and complex process requires the role of different actors and agents with different abilities. One of the mechanisms that has been used to facilitate the implementation and realization of knowledge-based economy policies and the commercialization of products in this field is 'technology market "Techno market" as a technology for guidance and monitoring of technology Exchanges. The aim research objective is to explain the role of knowledge in the market of technology commercialization through identifying and Foundation products ranking factors affecting commercialization technology platform in the market. In this study, by considering Delphi technique and the opinion of experts tried to achieve the technology of component dimensions and influencing the market in the context of technology Commercialization. After the identification of the agents, the questionnaire distributed among the population, the component identified by the exploratory factor analysis rating. The results of the exploratory factor analysis showed that among the 43 identified effective index in the commercialization of knowledge in the context of Foundation products after-market fan spin variables, eventually operating detected 9 that in the total percentage of the variance of the jurist manmodend 80.738. That "Technology marketing", "consulting and technology transfer" and legal supply and financial factors to rank order of the role of the market in technology commercialization is the founder of knowledge products.}, keywords = {Market technology,Commercialization,Knowledge-based companies,Technology marketing,Consulting and technology transfer,Legal factors and financing}, title_fa = {تحلیل ابعاد و مؤلفه‌های تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر فن‌بازارها}, abstract_fa = {تجاری‌سازی، فرآیندی غیرخطی و پیچیده مستلزم ایفای نقش بازیگران و عوامل مختلف با توانمندی‌های متفاوت است. فن‌بازار یکی از ابزارهایی است که با هدف سهولت در اجرا و محقق شدن سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات در این حوزه به وجود آمده و در واقع، سامانه‌ای برای هدایت و نظارت بر مبادلات فناوری است. هدف از پژوهش حاضر تبیین و تحلیل نقش فن‌بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان از طریق شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر تجاری‌سازی در بستر فن‌بازار می‌باشد. روش پژوهش آمیخته است و از کسب نظر خبرگان حوزه فناوری برای دستیابی به ابعاد و مؤلفه‌های مؤثر بر تجاری‌سازی در بستر فن‌بازار استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که از میان 43 شاخص شناسایی شده مؤثر در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در بستر فن‌بازار پس از چرخش متغیرها در نهایت 9 عامل شناسایی شدند که در مجموع 74/80 درصد از واریانس را تبیین نمودند. عوامل «بازاریابی فناوری»، «مشاوره و انتقال فناوری» و «عوامل حقوقی و تأمین مالی» به ترتیب در رتبه‌های نخست نقش فن‌بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بینان قرار گرفتند.}, keywords_fa = {کلید واژه ها: فن بازار,تجاری سازی,شرکت های دانش بنیان}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_106584.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_106584_28a9037287c438847ba33eb04e37dadb.pdf} } @article { author = {Kazeminia, Ali and Rahimipoor, Gholamreza}, title = {Exploitation Strategies for Top Eligible Graduates Living Abroad Looking at Horizon 1404}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {145-170}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {During the 40 years after the Islamic Revolution, sustainable growth can be considered as one of the infrastructural affairs in the country, so that it can redouble the efforts of the whole affairs of the country in the direction of development. The purpose of this study is to survey how the military service of top graduates living abroad would be used for the development of the country. Therefore, by considering the intellectual capital of the country as a point of improvement and considering the higher education system of the country as a place to improve the intellectual capital of the country, it offers some strategic approaches in relation to the route of military service. Data collection was in the form of requesting written proposals in the first stage, along with a questionnaire including questions and other items were presented to the officials and their comments were requested in writing. If the answers were sufficient, improvement of the plan and conclusion based on the suggestions would be accepted. In holding a quasi-structured joint meeting (in the second stage), in case of no consensus, the executive plan was introduced and the plan was improved using the qualitative method and receiving the opinion of the officials, and the finalized executive model was presented. Factors such as discrimination, constructive interactions, and enforcement have been further explored. The paper explains the strategies for employing foreign higher education students for the scientific development of the Iran Vision 1404.}, keywords = {Strategies approaches,Iranian elite graduates,resident of foreign countries,Higher education system}, title_fa = {راهبردهای بهره‌گیری دانش آموختگان مشمول برتر مقیم در خارج از کشور با نگاهی به افق ۱۴۰۴}, abstract_fa = {در دوران ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، رشد پایدار را می­توان از امور زیربنایی در کشور در نظر داشت، اینکه بتوان کلیت امور کشور را در مسیر توسعه­یافتگی جهت­دهی نمود تلاشی مضاعف می‌طلبد. هدف این پژوهش بررسی چگونگی استفاده خدمت سربازی دانش آموختگان برتر مقیم در خارج از کشور را در راستای توسعه کشور است. لذا با در نظر گرفتن سرمایه فکری کشور همچون نقطه بهبود و در نظر گرفتن سیستم آموزش عالی کشور همچون محل بهبود سرمایه فکری کشور، به ارائه راهکاری استراتژیک در رابطه با مسیردهی خدمت سربازی می­پردازد. جمع­آوری داده به صورت درخواست پیشنهادهای به صورت کتبی در مرحله اول،به همراه پرسشنامه­ای شامل سؤالات و دیگر موارد به مسئولین ارائه و نظرات آن­ها به صورت کتبی درخواست گردید. در صورت کافی بودن پاسخ­ها بهبود طرح و نتیجه­گیری براساس پیشنهادها پذیرفته می‌شد. در برگزاری جلسه مشترک شبه‌ساختاریافته (در مرحله دوم) در صورت به اجماع نظر نرسیدن طرحی اجرایی معرفی و با استفاده از روش کیفی و دریافت نظر مسئولین طرح را بهبود داده و مدل اجرایی نهایی شده ارائه گردید. عواملی مانند تبعیض، تعاملات سازنده و نحوه اجرا، مورد بررسی بیشتر قرار گرفته‌اند. پژوهش راهبردهای بکارگیری مشمولان خارج از کشور در راستای توسعه علمی سند چشم‌انداز ایران1404، تبیین می‌کند.}, keywords_fa = {راهبرد,مشمولان وظیفه,مقیم خارج,دانش آموخته‌ برتر}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_106522.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_106522_f033b95d47cec6d2aacffc246ae18ab2.pdf} } @article { author = {Rabani, Romina and Jalali, Seyed Mahdi and Mehrmanesh, Hassan}, title = {Explanation the Strategic Pattern of Urban Branding in the Tourism Industry}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {171-188}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {In today's competitive world, cities need for mentioning and Durability in competitive level, look at a city as a product makes it inevitable, Urban Branding is recognized as a new approach in the field of urban tourism. Urban brand is an important asset for introducing tourism destination, sustainable urban development and the distinction between cities.by creating a brand for the city, city position is defined as a place for stay, business and Tourism destination. The purpose is explanation the strategic pattern of urban branding in the tourism industry. The method of this research is an exploratory blend that is obtained conceptual model, through qualitative strategies and then through quantitative strategies fitted and analyzed. In the qualitative phase, the model framework was presented and validated by using the opinions of 22 experts and specialists and based on study resources then in the quantitative phase, with using a distributed questionnaire among 456 experts in the field of urban management, branding and tourism. Data analysis consists of three main operations: First, the description and preparation necessary data to test the hypotheses, then analyze the relationships between the variables, and finally compare the observed results with the results of the hypotheses are expected. Modern urban development strategies, urban modeling, domestic marketing, holding festivals and scientific events, developing tourism indicators, identifying and introducing urban attractions are effective in explaining urban branding strategies. Proportional urban branding provides a new level of quality in strategy, comprehensive relationships, creativity, diversity and flexibility.}, keywords = {Branding,Urban brand,strategy,tourism industry}, title_fa = {تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری}, abstract_fa = {در دنیای رقابتی امروز نیازشهرها برای مطرح شدن و ماندگاری درعرصه رقابت، نگاه به شهر به عنوان یک محصول را امری اجتناب ناپذیرمی کند، برند سازی شهری به عنوان رهیافتی جدید درحوزه گردشگری شهری شناخته می شود.برند شهری، دارایی مهمی برای معرفی مقصد گردشگری، توسعه پایدار شهری و وجه تمایز بین شهرهاست.با ایجاد برند برای یک شهر، جایگاه شهر به عنوان محلی برای اقامت، کسب وکار و مقصد گردشگری تعریف می شود و هدف، تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری است. روش این پژوهش آمیخته اکتشافی است که ازطریق راهبردهای کیفی مدل مفهومی بدست آمده وسپس از طریق راهبردهای کمّی برازش مدل و تحلیل ها صورت گرفته است. در مرحله کیفی با بهره گیری از نظرات 22 نفر از خبرگان و کارشناسان و تکیه بر منابع مطالعاتی، چارچوب الگو ارائه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه توزیع شده میان 456 نفر از کارشناسان واساتیدحوزه مدیریت شهری،برندسازی وگردشگری اجرا شده است.تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می باشد: ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتا به مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند پرداخته شده است. ایجادراهبردهای مدرن توسعه شهری، الگوسازی شهری، بازاریابی داخلی، برگزاری جشنواره هاو رویدادهای علمی، تدوین شاخص های گردشگری، شناسایی ومعرفی جاذبه های شهری بر تبیین راهبرد برندسازی شهری موثر است.برند سازی متناسب شهری سطح جدیدی از کیفیت درراهبرد، روابط جامع ،خلاقیت ،تنوع وانعطاف پذیری را فراهم می کند.}, keywords_fa = {برندسازی,برند شهری,راهبرد,صنعت گردشگری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_101273.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_101273_3bd7c4b3dcfa44f4ceff63a7ebe833ba.pdf} } @article { author = {Tayebi Abolhasani, Amirhossein and daneshvar deylami, mohammadreza and Asadi Khanghah, shirin}, title = {The Effect of Knowledge Capacity on Strategic Innovation, Considering the Moderating Role of Competitiveness and Strategic Flexibility (Case Study of INOTEX Companies)}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {189-212}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {With the expansion of the open innovation paradigm as the dominant paradigm in innovation management, the importance of knowledge absorption capacity has become more and more evident. The main purpose of the present research is to analyze the effect of knowledge absorption capacity on strategic innovation, while this study examines the role that competitiveness and strategic flexibility play in enhancing or weakening this relationship. The research method is quantitative and surveys based on a questionnaire. The statistical population of the research is small and medium enterprises of Iranian students who participated in the 7th International Exhibition of Innovation and Technology (INOTEX) in the summer of 2018, which is mostly up-to-date and includes 240 companies, which were selected randomly by 144 companies based on Cochran's formula. After assessing the validity and reliability of the collected data, using the Smart PLS software, the correlation matrix, structural equation test and fit model test were analyzed. Finally, it was found that knowledge absorption capacity is effective in strategic innovation. Also, strategic competitiveness and flexibility in the relationship between knowledge absorption capacity and strategic innovation play a moderating role. According to the results obtained, it can be seen that in the competitive world of today, organizations that have the ability to plan with a competitive approach and have strategic flexibility in creating adaptation to conditions at different times, they can better take the path of innovation.}, keywords = {absorptive capacity,Strategic Innovation,eenvironmental competitiveness,Strategic Flexibility}, title_fa = {تأثیر ظرفیت جذب دانش بر نوآوری استراتژیک با توجه به نقش تعدیل‌گری رقابت‎پذیری و انعطاف‌پذیری استراتژیک}, abstract_fa = {با گسترش پارادیم نوآوری باز به عنوان پارادایم غالب در مدیریت نوآوری، اهمیت ظرفیت جذب دانش بیش از پیش آشکار گشته است. هدف اصلی پژوهش حاضر، تحلیل تاثیر ظرفیت جذب دانش بر نوآوری استراتژیک است، ضمن این‌که این پژوهش بررسی می‌کند که رقابت‎پذیری و انعطاف‌پذیری استراتژیک چه نقشی در تقویت یا تضعیف این رابطه ایفا می‌کنند. روش تحقیق پژوهش، کمی و به صورت پیمایش است که با ابزار پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان ایرانی شرکت‌کننده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) در تابستان 1397 است که عمدتا نوپا بوده‌ و شامل 240 شرکت می‌باشند که بر اساس فرمول کوکران 144 شرکت به صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. پس از بررسی روایی و پایایی داده‌های گردآوری شده، به کمک نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس و از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل قرار گرفتند. در نهایت، مشخص شد که ظرفیت جذب دانش بر نوآوری استراتژیک موثر است. همچنین رقابت‌پذیری و انعطاف‌پذیری استراتژیک در رابطه بین ظرفیت جذب دانش و نوآوری استراتژیک، نقش تعدیل‌گری ایفا می‌کند و شدت رابطه را افزایش می‌دهند. با توجه به نتایج بدست آمده می‌توان دریافت که در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌هایی که توانایی برنامه‌ریزی با رویکرد رقابتی داشته و به انعطاف‌پذیری استراتژیک در ایجاد انطباق با شرایط در زمان‌های مختلف توجه می‌نمایند، بهتر می‌توانند در مسیر نوآوری گام بردارند.}, keywords_fa = {ظرفیت جذب دانش,نوآوری استراتژیک,رقابت‌پذیری,انعطاف‌پذیری استراتژیک}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_101779.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_101779_c3661624ea555a26e42d1588003b77ef.pdf} } @article { author = {moslehi, mahdi and Salajegheh, Sanjar and pourkiiani, masuod}, title = {Organizational policy model of employee performance based on justice}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {11}, number = {42}, pages = {213-231}, year = {2020}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The policy focuses on what the government is actually doing rather than merely proposing or intending to do, and separates the policy from a decision that is merely a special option among other options. The purpose of this study was to present a model of organizational policies for staff performance based on organizational justice at Payame Noor University. Accordingly, while reviewing the theoretical literature, the relevant variables and their scale, The general framework of the study was formed. This research is applied in terms of purpose and descriptive-correlational in nature. The participants of this study consisted of two parts. In the first part of the Grounded Theory (Interview with Experts), 15 policy and management experts as members The panel members were selected as members of the panel group through a homogeneous qualitative sampling method. In the second part of the research, 15 experts are employed to design the structural-interpretive model to answer the designed questionnaire. A researcher-made questionnaire was used for data collection. The results show that the themes of the research are 6 main variables of the research including: gender justice seeking, supportive view, empowering attitude, confidence building, ethical ethics and social commitment. After the themes were identified, the categories of analysis were defined. The way each theme encompasses categories. Thus, 23 main categories are defined in this study. کلیدواژه‌ها / English Policy, Organizational Policy, Employee Performance, Organizational Justice, تاریخ ارسال}, keywords = {Policy,Organizational Policy,employee performance,Organizational Justice}, title_fa = {الگوی خط‌مشی سازمانی عملکرد کارکنان مبتنی بر عدالت سازمانی}, abstract_fa = {خط مشی بر آنچه دولت در عمل به طور واقعی انجام می دهد نه آنچه صرفاً پیشنهاد داده یا قصد انجام آن را دارد، متمرکز است و خط مشی را از یک تصمیم که صرفاً نوعی گزینه ویژه میان سایر گزینه هاست مجزا می سازد. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی خط مش های سازمانی عملکرد کارکنان مبتنی بر عدالت سازمانی در دانشگاه پیام نور انجام گرفته است. بر این اساس ضمن مرور ادبیات نظری، متغیرهای مربوط و مقیاس آنها، چهارچوب کلی مطالعه شکل گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی ـ همبستگی است. مشارکت‌کنندگان این تحقیق شامل دو بخش می‌باشد. در بخش اول یعنی روش گرندد تئوری (مصاحبه با خبرگان)، تعداد 15 نفر از متخصصان رشته خط مشی گذاری و مدیریت به عنوان اعضای پانل حضور داشتند که این افراد از طریق روش نمونه‌گیری کیفی همگن به عنوان اعضای گروه پانل انتخاب شدند. در بخش دوم پژوهش به منظور طراحی مدل ساختاری- تفسیری از 15 نفر خبرگان به منظور پاسخ به پرسشنامه طراحی شده استفاده می‌گردد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گر}, keywords_fa = {خط‌مشی,خط‌مش سازمانی,عملکرد کارکنان,عدالت سازمانی,دانشگاه پیام نور}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_109500.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_109500_5dcb7719b5be61cb55f874fe4aae463f.pdf} }