@article { author = {Haj Karimi, Abbas Ali and Rezaian, Ali and Azar, Adel and Dehghanan, Hamed}, title = {An Investigation on the Effects of Transformational Leadership and Work Group Relationships on Problem Solving Styles and Innovative Behavior}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {15-31}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The main goal of this study is to explain relationship between variables by Multi level approach. This study explored the relationship between Transformational leadership style and work group relationships with problem solving styles and innovative behavior. The sample consisted of 383 employees of Fars State Municipality who were selected through stratified random sampling. HLM out puts showed that there was a significant Multi level relationship between variable in individual and group levels. Simple and multiple correlations were used to analyze the data. The results indicated a significant positive correlation among all the (antecedent predictive) variables and problem solving styles and innovative behavior. In addition, the results indicated that work group relationships had the most important role in predicting problem solving styles and innovative behavior.}, keywords = {Leader-Member Exchange Leadership Style,Problem Solving Styles,Work Group Relationships,Innovative Organizational Climate,Innovative behavior}, title_fa = {تحلیل میان سطحی تأثیر رهبری تحولی و روابط گروه کاری بر توانایی حل مسأله و رفتارهای نوآورانه کارکنان}, abstract_fa = {این مطالعه رابطه بین سبک رهبری تحولی و روابط گروه کاری با توانایی حل مسأله و رفتار نوآورانه را در کارکنان با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی مورد بررسی قرار داده است. نمونة تحقیق شامل 383 نفر از کارکنان شهرداری­ های استان فارس بود که با روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای انتخاب شدند. نتایج نشان دادند که روابط مثبت معناداری بین همة متغیرهای پیش بین با توانایی حل مسأله و رفتار نوآورانه کارکنان وجود دارد. علاوه بر این نتایج نشان دادند که کیفیت روابط اعضای گروه کاری از بیشترین نقش در پیش بینی توانایی حل مسأله و رفتار نوآورانه­ افراد برخوردار است.}, keywords_fa = {رهبری تحولی,روابط گروه کاری,رفتار نوآورانه,توانایی حل مسأله,تحلیل سلسله مراتبی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88845.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88845_b38f1f1a8cc604d1a76a0463c986329e.pdf} } @article { author = {Doaei, Habibolah and Shahbeiki, Mahdi}, title = {The Influence of Cooperative Strategic Planning on Personnel Perception}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {33-61}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {This research  analyses the influence of employees collaboration in strategic planning practices on their opinions of SHRM issues. Initially, we identify the essential subjects of shrm. Then we classify the most suitable alternatives for each subject comparing with the strategic plan of this company and ask the staff to prioritize these alternatives. The staff belong on two control and examination group. The examination group consists of people who had participated in meetings of strategic planning and strategy cascading. In  contrast, the people of control group had not participated in these meetings. The statistical results confirm that the subjects which have been brought up in strategy meetings explicitly, have changed the personnel Perception. But the subjects which have been brought up implicitly and there was not any conclusion about them, can not influence the perspective of staff.}, keywords = {Strategic Human Resource Management,Personnel Perception,strategic management,Strategy cascading}, title_fa = {تأثیر برنامه‏ ریزی راهبردی مشارکتی در برداشت‏ های کارکنان}, abstract_fa = {این پژوهش به بررسی تأثیر مشارکت کارکنان در فعالیت‏ های مربوط به برنامه ‏ریزی راهبردی بر نگرش آنان از موضوعات راهبردی در حوزه مسائل راهبردی مدیریت منابع انسانی، می‏ پردازد. بدین منظور ابتدا تلاش شده است تا مسائل اساسی مرتبط با حوزه مدیریت راهبردی منابع انسانی، شناسایی شود. سپس مناسب‏‏‏ترین گزینه ها برای هر یک از این موضوعات، متناسب با برنامه راهبردی شرکت مورد مطالعه، استخراج شده و نظرات کارکنان، در خصوص میزان اولویت هر یک از این گزینه‏ ها اخذ گردیده است. پاسخ‏ دهندگان از دو گروه تیم برنامه‏ ریزی راهبردی و تیم سایر همتایان انتخاب شده اند. تیم برنامه‏ ریزی راهبردی متشکل از افرادی هستند که به صورت فعال در جلسات و مباحث مربوط به مطالعات راهبردی و جاری سازی راهبرد‏ها مشارکت داشته اند. در مقابل افراد تیم سایر همتایان از بین کارکنانی انتخاب شده اند که در این نشست‏ها، حضور نداشته اند. سپس میزان تفاوت در نگرش‏ های این دو گروه مورد آزمون آماری قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می­ دهد آن ‏دسته از مسائلی که به طور تصریحی در جلسات راهبردی مورد بحث و تصمیم‏ گیری قرار گرفته اند، به تغییر نگرش افراد مشارکت‏ کننده در این جلسات، در مقایسه با دیگر کارکنان، منجر شده است. در مقابل موضوعاتی که به صورت تلویحی مورد بحث قرار گرفته و جمع بندی بخصوصی در مورد آنها انجام نشده است، در تغییر نگرش افراد مشارکت‏ کننده نسبت به سایر کارکنان، مؤثر نبوده است.}, keywords_fa = {مدیریت راهبردی منابع انسانی,نگرش کارکنان,مدیریت راهبردی,جاری سازی راهبردها}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88846.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88846_0dfbc25f34fd94b8b28cf512cbd13f96.pdf} } @article { author = {Hosseini, Seyyed Mahmoud and Roz Bahane, Daryoush}, title = {Developing Porter`S Pattern of Competitive Advantage and its Application in Petroleum Industry of Iran}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {63-82}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Economists persist on advantage concept in national level and international trade among countries. Their field of study does not include corporations and industry arguments. Porter firstly tried to link separated all studied unites, by means corporation, industry and nation altogether as a corresponding totality. This article attempts to this issue that if Porter's model is successful in this field. Accordingly, indicated model in government economies like Iran's economy is analyzed to clarify this point that if it is a successful model. Furthermore, "what are Iran's petroleum industry making advantages factors" can be argued. Hence, the main objective of this article is to present an adequate Porter's test model for making advantages competition resources in Iran's petroleum industry.}, keywords = {Competitive advantage,advantages competition resources,Porter’s diamond}, title_fa = {توسعه الگوی مزیت رقابتی پورتر و کاربرد آن در صنعت پتروشیمی ایران}, abstract_fa = {تبیین الگو یا الگوهای مزیت رقابتی از دوران اقتصاد کلاسیک تا کنون و در سطوح مختلف (ملی، صنعت، بنگاه) مورد توجه جدی صاحب نظران علم مدیریت و اقتصاد بوده است، به گونه‌ای که تشخیص منابع مزیت رقابتی و تدوین راهبردهایی برای حفظ و توسعه آن از جمله موضوعات محوری دانش مدیریت در سال‌های اخیر است. هدف اصلی این مقاله نیز تبیین یکی از نظریات مشهور پیرامون الگوی مزیت رقابتی یعنی الگوی پورتر است تا نشان دهد که آیا این الگو در کشوری مانند ایران که دارای اقتصاد مسلط دولتی است کاربرد دارد یا خیر؟ و اگر ضرورت دارد که الگو را تعدیل نماییم چه تعدیلی باید در آن صورت بگیرد؟ و لذا از نظر روش‌شناسی یک تحقیق توسعه‌ای- کاربردی محسوب می‌شود. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که الگوی پورتر در قالب دو الگو برای بالادست صنعت و پایین‌دست صنعت باید توسعه یافته و اصلاح شود که در قالب این دو الگو مناسب‌ترین الگو برای تشخیص منابع مزیت رقابتی جهت صنعت پتروشیمی ایران‌ شناسایی و ارائه گردیده است.}, keywords_fa = {مزیت رقابتی,الگوی دیاموند پورتر,منابع مزیت‌ساز}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88849.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88849_ebbda6b82b4e303182ce06e06f7baa05.pdf} } @article { author = {Khodadad Hoseini, Seyyed Hamid and Hamidizadeh, Mohammad Reza and Hoseini, Seyed Mohamoud and Kassaee, Masoud and LashkarBoloki, Mojtaba}, title = {Designing the Process Model of Robust Strategy under Uncertainty}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {83-109}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The purpose of this article is to develop a process model of robust strategy by using Interpretive Structural Modeling. Robust strategies are capable of performing well in a variety of possible future environments. This process model is combination of 9 other techniques. The techniques are Robust Decision making (RDM), Stakeholder Analysis (SA),Assumption Based Planning (ABP),   Failure Mode and Effect Analysis (FMEA), Fault Tree Analysis (FTA), Potential Problem analysis (PPA), Solution Effect analysis (SEA), Change Impact Analysis, Uncertainty Sensitive Analysis (USP), and Scenario based planning (SBP). Critical comparative review of techniques demonstrated thatthese techniques are not complete, but provide a good starting point. In this article, these techniques were combined together in a systematic manner by using Interpretive Structural Modeling. The resultant prescriptive process model of robust strategy has 15 sub-processes. The sequence of sub-processes was specified and also the input, output, and feedback of each of them were obtained.}, keywords = {Robust Strategy,robustness,Uncertainty,Robust Decision Making,Interpretive structural modeling}, title_fa = {طراحی الگوی فرایندی تدوین راهبردی پابرجا در شرایط عدم قطعیت}, abstract_fa = {هدف این مقاله طراحی الگوی فرایندی تدوین راهبرد پابرجا با استفاده از نظریه شبکه و تکنیک الگوسازی ساختاری تفسیری است. الگوی پابرجا، نوع خاصی از راهبرد­ است که در برابر حالات مختلف محیطی همچنان مقبول و معنادار است و هر کدام از حالات ناپایدار محیطی که رخ دهد، این راهبرد پایدار است. این الگو ترکیبی از نُه تکنیک دیگر است. تکنیک­های نُه گانه عبارت اند از تصمیم­ گیری پابرجا، تحلیل ذی نفعان و برنامه­ ریزی راهبردی ذی نفع محور، برنامه ­ریزی برپایه مفروضات، تحلیل حالات و اثرات خطا، تحلیل درخت خطا، تحلیل مسایل بالقوه، تحلیل اثرات جانبی راه حل، برنامه­ ریزی حساس به عدم قطعیت، برنامه­ ریزی بر مبنای سناریو. علی­رغم نقاط قوت قابل توجه در هر کدام از فنون شناسایی شده، هیچ کدام از فنون کامل و جامع نیستند و این فنون می­ توانند به وسیله دیگر فنون تکمیل شوند. برای دستیابی به راهبرد پابرجا این فنون به صورتی نظام مند با یکدیگر ترکیب شده ­اند. ترکیب این فنون توسط الگوسازی ساختاری تفسیری صورت گرفته است. روش نمونه گیری، هدفمندِ غیرتصادفی است. انتخاب نمونه آماری از میان خبرگان و متخصصین به گونه­ ای صورت گرفته است که صلاحیت آنان بر اساس هفت شاخص و جامعیت دیدگاه­ های مختلف از طریق پنج شاخص احراز شود. نتیجه پژوهش به صورت الگوی فرایندی تجویزی تنظیم و ترسیم شده است. این الگوی فرایندی، مسیر دستیابی به راهبرد پابرجا را به صورت گام ­به­ گام نشان می ­دهد. این الگو شامل پانزده فرایند­ فرعی­ است که توالی (تقدم و تاخر) آن­ها و همچنین ورودی، خروجی و بازخوردهای هر کدام از فرایندهای فرعی در این الگو مشخص شده­ اند. }, keywords_fa = {راهبرد پابرجا,شرایط عدم قطعیت,تصمیم گیری پابرجا,پابرجایی,الگوسازی ساختاری تفسیری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88853.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88853_ed3e1c2ffe659f192eb13b4f6083baef.pdf} } @article { author = {Amini, Mohammad Taqi and Ahmadinejad, Mustafa and Rezaei, Mahdi}, title = {The Role of Brand’s Value Creation in Supplier and Reseller Strategic Relationship}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {111-129}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is reviews the role of brand value creation in strategic and long-term relationships of supplier and reseller as key elements of network business.In the current competitive maintain and promote the long-term and strategic relationships between elements of distribution channels and supply has become a source of competitive advantage. On the other hand, brand is valuable resource for members of distribution channels. This study investigates the factors of affecting on reseller satisfaction (support provider, brand equity and expected customer) and outcomes of reseller satisfaction (perceived brand performance, trust and commitment to supplier). A total of 98 supermarket’s seller surveys were collected and these were analyzed using partial least squares (PLS). Findings show that supplier support and customers expectation have significant affect on reseller satisfaction. And perceived of brand performance and reseller commitment to brand its outcome of reseller satisfaction.}, keywords = {Reseller,Strategic relationship,Value,Brand Performance,Trust and commitment to brand}, title_fa = {ارزش آفرینی نام تجاری در روابط راهبردی تأمین‌کننده و واسطه}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش ارزش آفرینی نام­ تجاری در روابط راهبردی و بلندمدت تأمین­کننده و واسطه ها به عنوان عناصر کلیدی شبکه کسب و کار می باشد. در شرایط رقابتی فعلی حفظ روابط بلند مدت و راهبردی بین عناصر کانال توزیع و تأمین کننده به منبع مزیت رقابتی تبدیل شده است، از سوی دیگر، نام‌تجاری منبع ارزشمندی برای اعضای کانال توزیع از جمله واسطه‌ها می باشد؛ از اینرو ضروری است، تأمین‌کنندگان به ‌منظور حفظ و ارتقای روابط خود با واسطه ها و حفظ ارزش نام تجاری خود در بین مشتریان زمینه های رضایتمندی واسطه ها از نام تجاری را مهیا سازند. این مطالعه عوامل موثر بر رضایت­مندی واسطه (حمایت تأمین­کننده، ارزش ویژه نام تجاری و انتظار مشتریان) و پیامدهای رضایت­مندی واسطه (ادراک از عملکرد نام تجاری، اعتماد به تولیدکننده و تعهد به تولیدکننده) مورد بررسی قرار می دهد. جامعه آماری این تحقیق  کلیه فروشندگان فروشگاه­های خواروبار (سوپرمارکت) در سطح تهران می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای، 98 فروشگاه به عنوان نمونه انتخاب شده است. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده و برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شده است. نتایج نشان می دهد حمایت تولیدکننده (مانند تبلیغات و تخفیفات) و انتظارات مشتریان رابطه معناداری با رضایت واسطه از نام تجاری دارند، که این رضایتمندی پیامدهای ادراک از عملکرد نام تجاری (مانند سوآوری و سطح فروش) و تعهد واسطه به نام تجاری ایجاد می‌کند.}, keywords_fa = {واسطه,روابط راهبردی,ارزش,عملکرد نام تجاری,اعتماد و تعهد به نام تجاری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88854.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88854_db9fb476ab1a49b919f21a20e83e40a2.pdf} } @article { author = {Shahin, Arash and Rabbanimehr, Maedeh}, title = {Prioritization of EFQM Enablers by the QFD Technique}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {131-148}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Nowadays achievement of continuous improvement and excellence has a particular influence on every dimensions of organization.  In this respect, the EFQM model assists organizations in movement towards excellence.  In this model, the enablers play a significant and fundamental role in the movement of organization towards excellence and their prioritization towards employee satisfaction provides a great value to organizations. The aim of this investigation is to prioritize the enablers based on the expectation of employees from organizational manager, using quality function deployment (QFD) technique and to compare such prioritization with the regular approach, i.e. without QFD.  For this purpose, the Iran Polyacryl Co. has been considered as a case study. The outcomes imply that prioritization of EFQM enablers is different before and after the use of QFD.  Also, other outcomes include reduction of gap between manager and employees; creation of a suitable atmosphere for the development of effective and coordinated relationship between managers and employees; prioritization of manager's performance indicators based on employees' point of view; and development of the EFQM model.}, keywords = {EFQM,QFD,Enablers,Prioritization,Employees,manager}, title_fa = {اولویت‌بندی توانمندسازهای EFQM با استفاده از تکنیک QFD}, abstract_fa = {امروزه دستیابی به بهبود مستمر و سرآمدی در همه ابعاد سازمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ در این راستا، الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) سازمان­ ها را در جهت حرکت به سمت سرآمدی کمک می­ کند. در این الگو توانمندسازها نقشی مهم و اساسی در حرکت سازمان به سمت سرآمدی دارند و اولویت بندی آن­ها برای جلب رضایت کارکنان از ارزش زیادی برخوردار است. هدف این پژوهش، اولویت­ بندی توانمندسازها مبتنی بر انتظارات کارکنان از مدیریت سازمان با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت (QFD) و مقایسه این اولویت­ بندی با روش معمول، یعنی بدون استفاده از QFD است. به این منظور، شرکت پلی اکریل ایران برای مطالعه موردی انتخاب شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که اولویت بندی توانمندسازهای EFQM قبل و بعد از استفاده از QFD متفاوت است. همچنین از دیگر نتایج حاصله می­توان به مواردی چون کاهش شکاف بین مدیریت و کارکنان، ایجاد جو مناسب برای توسعه روابطی مؤثر و هماهنگ بین مدیران و کارکنان، اولویت­ بندی مشخصه­ های عملکردی مدیریت سازمان بر اساس دیدگاه کارکنان و توسعه الگوی EFQM اشاره کرد.}, keywords_fa = {EFQM,QFD,توانمندسازها,اولویت بندی,کارکنان,مدیر}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88855.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88855_961a740ccf8b864642f1aa5c4624c1a5.pdf} } @article { author = {Sobhanifard, Yaser and Akhavan Kharazian, Maryam}, title = {Determine Strategic Priorities to Improve Customers Banking Services Quality}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {2}, number = {5}, pages = {149-164}, year = {2011}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Improvement in Quality services has increasingly importance because of its role in increasing customer satisfaction and profitability of organizations. In this study tried we want to present indicators to measure the quality of banking services and then determine the priority of indicators for improvement.by this method banks to be able to achieve to their goals including increase customer satisfaction and profitability. The population of this study is country's banking customers. This study used independent compare mean of two population test and confirmatory factor analysis. For determining the priority action IPA method is used to improve indicators and answer research question.  In addition to the introduction of indicators to measure quality of customer services, the results showed that 8 of the 24 indicators for measuring quality of customer service have priority of action for improvement and banks should be take required practices to improve them.}, keywords = {Customer service quality,Bank,IPA method}, title_fa = {تعیین اولویت راهبردی به منظور بهبود کیفیت خدمات مشتریان بانکی}, abstract_fa = {بهبود کیفیت خدمات به دلیل نقشی که در افزایش رضایت مشتریان و سپس سودآوری سازمانها دارد از اهمیت روز افزاونی در مطالعات و تحقیقات برخوردار شده است. در این تحقیق سعی بر ارائه شاخص هایی برای اندازه گیری کیفیت خدمات بانکی  و سپس تعیین اولویت شاخص ها برای بهبود بوده تا از این راه بانک ها بتوانند به اهداف افزایش رضایت مشتریان و سپس سودآوری نائل شوند. جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک های کشور بوده اند. دراین تحقیق از روش های آزمون فرض مقایسات میانگین دو جامعه مستقل ، تحلیل عاملی تأییدی و سپس روش IPA برای تعیین اولویت اقدام در جهت بهبود شاخص ها و پاسخ به سؤالات تحقیق استفاده شده است. نتایج علاوه بر معرفی شاخص هایی برای اندازه گیری کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بانکی ، نشان داد که 8 شاخص از میان 24 شاخص ارائه شده برای اندازه گیری کیفیت خدمات از نظر راهبردی در اولویت اقدام برای بهبود قرار داشته و برای همین بانکها باید برای بهبود آنها اقدامات لازم را انجام دهند.}, keywords_fa = {کیفیت خدمات مشتریان,بانک,روش تحلیل IPA}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88857.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88857_8e4a0cec6f57d234fafc4451b7bdd58c.pdf} }