@article { author = {Soltani, Morteza and Jafari, Seyyed Mohammad Bagher and Binandeh, Razieh}, title = {Improving Economic Firms Performance through Co-opetition Strategy}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {23-46}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Studies show that in the today global business environment, the pace of change and uncertainty and competition is growing up. In this environment, those competitors will have a better performance that work together on parts of their value chain. Cooperation between competing companies that so called co-opetition is one of the new business strategies for dealing with the environment uncertainty. This study sought to examine the impact of co-opetition strategy on innovation performance and market performance of companies by considering uncertainty in the market, the intensity of competition and network externalities as moderating variables. This is an applied study, using quantitative approach to test the developed hypotheses. The study population consists of Iranian companies operating in the information technology industry (IT). Data were collected from 180 companies. The hypotheses were tested using structural equation modeling. The results showed that co-opetition has significant positive impact on innovation performance and the performance of the market. Meanwhile, the intensity of competition and the uncertainty in market moderate the relationship between the co-opetition and innovation performance.}, keywords = {Co-opetition,Competition Intensity,Market Uncertainty,Network Externalities,performance}, title_fa = {ارتقای عملکرد بنگاه‌های اقتصادی از طریق راهبرد هم‌رقابتی}, abstract_fa = {     امروزه در فضای پیچیده و پویای کسب‌­وکار جهانی، سرعت تغییر و شدت رقابت در حال افزایش است. در این وضعیت، رقبایی که در عین رقابت، به همکاری با یکدیگر در بخش‌­هایی از زنجیره ارزش می‌­پردازند، عملکرد بهتری خواهند داشت. همکاری بین شرکت­‌های رقیب که از آن با عنوان هم‌­رقابتی یاد می­‌شود، یکی از راهبرد­های نوین کسب‌وکار برای مواجهه با محیط نامطمئن است. در این پژوهش به بررسی تأثیر راهبرد هم‌­رقابتی بر عملکرد نوآوری و عملکرد بازار شرکت‌ها با در نظر گرفتن نقش عدم اطمینان در بازار، اثرات جانبی شبکه و شدت رقابت پرداخته می­‌شود. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از لحاظ جمع‌­آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی و از نظر روابط بین متغیرها از نوع همبستگی می­‌باشد. جامعه آماری شامل شرکت‌­های فعال در صنعت فن‌آوری اطلاعات در ایران است و داده‌ها از 180 شرکت جمع‌­آوری شد. فرضیه­‌ها با استفاده از مد‌‌ل­‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار WARP PLS3 آزمون شدند. یافته­‌ها نشان دادند که هم‌رقابتی بر عملکرد نوآوری و عملکرد بازار تأثیر مثبت معنادار دارد. همچنین، شدت رقابت و عدم اطمینان در بازار، رابطه بین هم‌­رقابتی و عملکرد نوآوری را تعدیل می‌­کنند.}, keywords_fa = {هم‌رقابتی,عملکرد,شدت رقابت,اثرات جانبی شبکه,عدم اطمینان در بازار}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88449.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88449_da27dd21ee20331ec3a3566aaa2884ee.pdf} } @article { author = {Tabarraie, Azam and Khashei, Vahid}, title = {Strategic Improvisation of Knowledge-Based Companies in Complex Environment}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {47-71}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {External environment of organizations includes in uncertainty, ambiguity and transformation. Therefore, making decision is very difficult for managers and traditional approaches of strategic planning are not confirmed by them because of lake of flexibility and future predictability. In these circumstances, strategic directors of organizations track an approach using the intuitive decision making skills and improvisational capabilities which result in quick decisions in facing challenges and help them improve the performance by responding to external changes quickly. Improvisation is defined as the creation of new responses, without the previous planning and certainty of its outcomes. In other words, improvisation is planning and implementation of strategy simultaneously. The purpose of this research is to survey of the relationship between the strategic improvisation and performance giving the three components of the pace of environmental responses, resilience and adaptiveness, and process agility. The population of this study is the managers of knowledge-base companies located in Science and Technology Park of University of Tehran. Data of this research is collected by the questionnaire. To analyze data, Pearson coefficient and Structural Equation Model are used. The results of research show that giving the restrictions of planning in turbulent environments, the managers can help the organization improve the performance by making improvisational decision. Strategic improvisation enhances the ability of responding to the environmental challenges, causes the organizational flexibility, and increases the agility of organization.  }, keywords = {Strategic improvisation,Complex Environment,performance,Knowledge-based companies}, title_fa = {بداهه‌گرایی راهبردی شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های پیچیده}, abstract_fa = {محیط سازمان­ها، محیطی سرشار از تلاطم­ها، عدم قطعیت و تغییر و تحول است. از این­رو، تصمیم­گیری در چنین شرایط پیچیده­ای برای مدیران امری دشوار است و رویکردهای سنتی برنامه­ریزی راهبردی به ­دلیل فقدان انعطاف­پذیری و پیش‌بینی‌ناپذیری آینده مورد استقبال مدیران واقع نمی­شوند. در این شرایط مدیران راهبردی سازمان­ها با استفاده از مهارت­های تصمیم­گیری شهودی و قابلیت­های بداهه­گرایی خود از رویکردی پیروی می­کنند که منجر به تصمیم­گیری سریع در برابر چالش­های پیش‌آمده شود و با پاسخ­گویی سریع به تغییرات بیرونی به عملکرد بهتر سازمان کمک کند. بداهه­گرایی به معنای ایجاد و خلق پاسخ­های جدید، بدون برنامه­ریزی قبلی و بدون اطمینان از پیامدهای آن است؛ به عبارت دیگر، بداهه­گرایی، برنامه­ریزی و اجرای هم­زمان راهبرد است. هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین بداهه­‌گرایی راهبردی بر عملکرد سازمان با توجه به سه مؤلفه سرعت پاسخ­گویی محیطی، انعطاف­پذیری و انطباق ساختاری و چالاکی فرآیندها است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران شرکت­های دانش­بنیان مستقر در پارک علم و فن­آوری دانشگاه تهران هستند. اطلاعات و داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه استخراج شده است. برای تحلیل داده­ها از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد که با توجه به محدودیت­های برنامه‌ریزی در محیط­های متلاطم، مدیران می‌توانند با اتخاذ تصمیمات بداهه در سازمان به عملکرد بهتر سازمان کمک کنند. بداهه­گرایی راهبردی قدرت پاسخ­گویی به چالش­های محیطی را بالابرده، سبب انعطاف سازمان شده و بر چابکی سازمان می‌افزاید.}, keywords_fa = {بداهه‌گرایی راهبردی,محیط پیچیده,عملکرد,شرکت‌های دانش‌بنیان}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88519.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88519_1ea1cf864f18bb6c560121ece52421bc.pdf} } @article { author = {Jamshidi Kohsari, Hamzeh and Zareei Matin, Hassan and Babaee, Mohammad Ali and Jondaghi, Gholam Reza}, title = {Designing the Localized Leadership Competencies Model for Organization of Tehran Municipality}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {73-100}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The researcher tried firstly to design the localized leadership competencies model of Tehran Municipality Organization (TMO) in primary phase, and secondly to present the leadership competencies development methods in phase 2. In the first phase, with comparing past theoretical research in leadership competencies with results that inferred from 22 expert interviews, 5 components – individual/subjective, individual/personality, interpersonal, organizational, and cross-organizational –, 18 competencies, and 120 behavioral model of leadership model in TMO were extracted in Delphi Panel framework. In the second phase, based on data collected from 7 competency development experts' interviews, leadership development methods were extracted. Using focus group consist of 11 experts, 5 development cluster – developmental Assignments, Formal programs, Developmental relations, Feedback processes, and Self-developing activities – were selected and finally at the end of Focus Group, a matrix questionnaire(5 components of leadership competencies in one axis and 30 competency development methods and method clusters on the other axis) were made. Then the questionnaire was distributed and 403 questionnaires were collected. The Friedman Test analysis shows that in individual/subjective components, the methods cluster of self-developing activities with mean 2.2, in individual/personality components, the methods cluster of feedback processes with mean 2.1, in interpersonal components, the methods cluster of developmental relations with mean 1.8, in organizational components, the methods cluster of developmental assignments with mean 2.1, and finally in cross-organizational components, the methods cluster of developmental assignments with mean 2.1, have the high rank.}, keywords = {Competency,Competency Model,Leadership Competency,Development Method,Tehran Municipality}, title_fa = {طراحی الگوی توسعه شایستگی‌های رهبری در سازمان‌های خدمات شهری}, abstract_fa = {پژوهش­گر تلاش کرده تا در فاز اول، مدل بومی شایستگی­‌های رهبری سازمان شهرداری تهران را طراحی کرده و سپس در فاز دوم روش‌­های توسعه شایستگی­‌های رهبری را ارائه دهد. در فاز اول، پژوهش­‌های نظری در حوزه شایستگی­‌های رهبری را با نتایج مصاحبه 22 نفر صاحب­نظر مقایسه کرده و در قالب پنل دلفی 5 مولفه فردی ذهنی، فردی شخصیتی، بین­‌فردی، سازمانی و فراسازمانی به همراه 18 شایستگی و 120 شاخص رفتاری مدل شایستگی­‌های رهبری شهرداری تهران استخراج شد. در فاز دوم، روش‌­های توسعه رهبری به همراه مصاحبه با 7 نفر از متخصصین حوزه توسعه شایستگی­‌ها استخراج شد و در قالب جلسه گروه کانونی با حضور 11 متخصص 5 خوشه روش­‌های توسعه‌ای شامل واگذاری‌­های توسعه‌­ای، برنامه­‌های رسمی، روابط توسعه­‌ای، فرآیندهای بازخورد و فعالیت­‌های خود توسعه­‌ای استحصال شده و در انتهای جلسه پرسشنامه ماتریسی 5 (مولفه­‌های شایستگی‌های رهبری) در 30 (روش‌­ها و خوشه روش­‌های توسعه شایستگی‌­ها) تهیه شد. نتایج تحلیل آزمون فریدمن حاکی است در مولفه فردی ذهنی خوشه روش­‌های فعالیت­‌های توسعه‌­ای با میانگین 2/2، در مولفه فردی شخصیتی، خوشه روش­های فرآیندهای بازخورد با میانگین 1/2، در مولفه بین‌­فردی خوشه روش­‌های روابط توسعه‌­ای با میانگین 8/1، در مولفه سازمانی خوشه روش­‌های واگذاری توسعه­‌ای با میانگین 1/2 و در نهایت مولفه فراسازمانی خوشه روش­‌های واگذاری‌های توسعه‌­ای با میانگین 1/2 بهترین اولویت­‌ها را کسب کردند.}, keywords_fa = {شایستگی,مدل شایستگی,شایستگی رهبری,روش توسعه,شهرداری تهران}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88521.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88521_ac6f7a2528d43f39ca9a2903262646da.pdf} } @article { author = {Moradi, Babak and Jazani, Nasrin and Alam Tabriz, Akbar and Hadizadeh, Akram}, title = {Strategic Value-Driven Approach toward Brand in Iranian Agile Companies}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {101-125}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {     The objective of the research is to design and explain a strategic model based on customer value proposition and employee value proposition in Iranian agile companies. Based on a qualititaive metheod i.e. “Grounded Theory” approach, this study aims to provide a comprehensive framework containing, product, employer and corporate brand in an aligned context. In this research, and through both desktop studies as well as in-depth interviews with top directors of Iranian agile companies, key factors and concepts are deeply studied, collected, reviewed and analyzed. At the end and according to the findings of the research, managerial implications and future directions are proposed.}, keywords = {Value Proposition,Brand,Organizational Agility,Straetgic Brand}, title_fa = {رویکرد راهبردی به برند با محوریت ارزش پیشنهادی در سازمان‏های چابک ایرانی}, abstract_fa = {     این پژوهش با هدف طراحی رویکردی راهبردی به برند، بر اساس ارزش پیشنهادی در سازمان‎های چابک ایرانی صورت گرفته است. روش پژوهش استقرایی‎ و متکی بر نظریه­سازی داده­‌بنیاد است. نخست پیشینه پژوهش در حوزه مطالعات ارزش، برند و چابکی ارائه می‌­شود، سپس با پانزده تن از مدیران ارشد سازمان‎های چابک ایرانی مصاحبه شده است. سپس، با رویکرد داده‌­بنیاد، ماهیت برند راهبردی و فرآیند شکل‎گیری آن شناسایی شده و جایگاه هر یک از عناصر تشکیل­‌دهنده الگوی برندسازی بنیادین در سازمان­‌های چابک ایرانی در قالب مدلی مفهومی ارائه شده است. مدل استخراج شده در برگیرنده عواملی نظیر، تدوین راهبرد و چشم­‌انداز، ارزش‎های سازمانی و پرورش فرهنگ، تبیین و تدوین ارزش پیشنهادی برند (به مشتری، کارکنان و ذی­نفعان)، تبیین و تقویت برند (محصول، کارفرما، سازمان) و برند راهبردی در فضای چابکی سازمانی است.}, keywords_fa = {ارزش پیشنهادی برند به مشتری,ارزش پیشنهادی برند به کارکنان,برند محصول,برند سازمان,برند کارفرما}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88567.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88567_2da4f48e3639ae14a470d988b773ffd7.pdf} } @article { author = {Farsijani, Hassan}, title = {Specification Service Quality Promotion Strategy based on World -Class Standards}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {127-146}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {In the present research, organizational components, characteristics and patterns of world-class procedures were studied. They were surveyed considering world-class production and patterns of banking service which led to 13 components and 39 corresponding indices that were recognized as best for achieving world-class banking industry.  The pair comparison was made using fuzzy analysis, following Banking experts’ advices which reflected in the context of questionnaire to obtain appropriate necessary data. World-class criteria on service quality were compared using fuzzy AHP as well as customer satisfaction on each item and item importance from the viewpoint of the customers. The items were ranked finally.   Goals, vision, assets and loan management, planning, control and information management system can be considered as components, each of which includes various characteristics.}, keywords = {Service Quality,Service Quality Aspects,Organization on the World Class,Fuzzy}, title_fa = {تبیین راهبرد ارتقاء کیفیت خدمات بر اساس کلاس جهانی}, abstract_fa = {در این پژوهش، ابتدا مولفه‌­ها، ویژگی­‌ها و الگوهای سازمان کلاس جهانی بررسی و با تطبیق مدل­‌های تولید و مدل‌های خدمات بانکی در کلاس جهانی 13مولفه و 39 شاخص متناظر برای دستیابی صنعت بانکداری به کلاس جهانی شناسایی شد. سپس، با اخذ نظر خبرگان بانکی در قالب برسشنامه‌­های مقایسه­‌های زوجی به روش فازی، صمن مقایسه زوجی هر یک از معیارهای کلاس جهانی ابعاد کیفیت خدمات نیز با توجه به این معیارها و دو معیار رضایت مشتریان از هر بعد و اهمیت ابعاد از نظر مشتریان با رویکردAHP  فازی مقایسه شده و در نهایت، اولویت­‌بندی شد. از مهم‌­ترین مولفه­‌های کلاس جهانی بر اساس اولویت حاصله می‌توان به اهداف کلان، رسالت و چشم‌­انداز، مدیریت دارایی و بدهی، برنامه­‌ریزی، کنترل و سیستم مدیریت اطلاعات اشاره کرد که هر مولفه شامل شاخص‌­های گوناگونی است.}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,ابعاد کیفیت خدمات,خدمت در کلاس جهانی,AHP فازی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88568.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88568_06f9e817a6a5d4cbe5a496df9f008fef.pdf} } @article { author = {Kafcheh, Parviz and Ahmadizad, Arman and Saedpanah, Arman}, title = {The Patterns's Promoting Organizational Performance by Strategic Entreprenuership}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {147-167}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to design a model for promoting organizational performance by Strategic Entreprenuership in the Small and medium-sized enterprises in Kurdistan provience. At first, the literature review has been studied and the metrics are extracted. The statistic society includes of 320 managers of small and medium enterprises and 175 samples are selected from randomly among these companies. The data is ghatherd by questionnaire and finally the operational model using regression analyses is developed. The results show that only 4 dimensions of strategic entrepreneurship include innovation, hyperactive, competitive aggression and risk taking are effected on on percived performance.}, keywords = {Entreprenuership,Strategic Entreprenuership,Percived Performance,Small and Medium-Sized Enterprises}, title_fa = {الگوی ارتقاء عملکرد سازمانی با کارآفرینی راهبردی}, abstract_fa = {هدف این مطالعه ارائه الگوی ارتقاء عملکرد سازمانی با کارآفرینی راهبردی است. در این مقاله ابتدا به مرور مفاهیم و مبانی نظری پرداخته شده و سپس، با استفاده از مطالعات و پژوهش‌­های پیشین شاخص‌­های اندازه‌­گیری هریک از مولفه­‌ها و ابعاد مورد بررسی استخراج شده است. جامعه آماری شامل مدیران 320 شرکت کوچک و متوسط استان کردستان است و 175 نمونه آماری به­ صورت تصادفی انتخاب شد. داد‌ه­های پژوهش با پرسشنامه جمع­آوری شد و در نهایت با استفاده از تحلیل رگرسیون، مدل عملیاتی پژوهش به­‌دست آمد. نتایج نشان داد که فقط چهار عامل نوآوری، بیش فعال بودن، تهاجم رقابتی و ریسک‌­پذیری از میان هفت عامل شناسایی‌­شده کارآفرینی راهبردی بر عملکرد ادراک­ شده تاثیر مثبت و معناداری دارند و سایر عوامل دارای تاثیر معناداری نبوده‌­اند. ضمنا تهاجم رقابتی دارای بیشترین تاثیر بوده و ریسک‌­پذیری، نوآوری و فوق فعال بودن در جایگاه‌­های بعدی قرار داشتند.}, keywords_fa = {کارآفرینی,کارآفرینی راهبردی,عملکرد ادراک‌شده,شرکت‌های کوچک و متوسط}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88569.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88569_9caa729d76a44b59aaffd009c2d1870b.pdf} } @article { author = {Yeganeh, Leila and Yeganeh, Rasool and Noori, Roohallah and Jaafarinia, Saeed}, title = {Analyzing the Consistency Status of Knowledge in Economical Institutes}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {169-189}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {     In economic and management literature a discussion titled "organizational sustainability" has been put forward. The sustainability paradigm to some extent replaced by success in management literature. Approximately, most of the organizations define the acquisition of sustained success in their value system. Organizational sustainability is the ability to maintain or to develop the performance in the long term and continued satisfaction of stakeholder over time. The general goal of this study is the investigation of degree of organizational sustainability and representing solutions to enhance it with knowledge management perspective in Tehran Industrial Estates Company. With respect to the goal of the study the population includes all the experts and managers of Tehran industrial estates. A total of 114 people, among them 88 were selected randomly. The results of data analysis show that, the degree of sustainability of Tehran industrial estates is 2.6204 that is Tehran industrial estates is a proactive organization. Given the scores of knowledge management activities, the priorities of improvement were determined and they are as follows: publishing, assessment, development, use, goal setting, and maintenance, acquisition and identification of knowledge. Due to the fact that the organization is proactive with regard to sustainability, goal should be set to achieve a higher level of sustainability that is flexible level and in this case solutions have been presented to organization.}, keywords = {Sustainability,Knowledge Management,Knowledge Management Activities,Tehran Industrial Estates Company,ISO 9004}, title_fa = {تحلیل وضعیت پایداری دانشی بنگاه‌های اقتصادی}, abstract_fa = {     مدتی است در مبانی نظری اقتصادی و مدیریت، بحث­‌هایی با عنوان «پایداری سازمانی» مطرح شده است. زاویه فکری پایداری، امروزه تا حد زیادی جایگزین موفقیت در مبانی نظری مدیریت سازمان‌ها شده است و تقریباً اغلب سازمان‌ها به نوعی کسب موفقیت‌های پایدار را در نظام ارزشی خود تعریف می‌کنند. پایداری سازمان، توانایی حفظ یا توسعه عملکرد در بلندمدت و نتیجه تداوم رضایت ذی­نفعان سازمان در طول زمان است. هدف کلی پژوهش، بررسی درجه پایداری سازمانی و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن با رویکرد مدیریت دانش در شرکت شهرک­‌های صنعتی تهران، است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران دفتر مرکزی شرکت شهرک‌­های صنعتی واقع در تهران می­‌باشد. تعداد این افراد 114 نفر است که 88 نفر به ­صورت تصادفی به­ عنوان نمونه انتخاب شدند. درجه پایداری شرکت شهرک­‌های صنعتی تهران 6204/2 شد؛ به این معنی که شرکت شهرک­‌های صنعتی تهران یک سازمان پیش فعال است. با توجه به امتیازهای هر یک از فعالیت‌های مدیریت دانش، اولویت‌های بهبود مشخص شد که به ترتیب عبارت­‌اند از: فعالیت انتشار، ارزیابی، توسعه، استفاده، هدف‌­گذاری و نگهداری، کسب و شناسایی. با توجه به این­که سازمان از لحاظ پایداری در وضعیت پیش فعال قرار دارد، باید برای نیل به سطح بالاتر پایداری یعنی سطح منعطف هدف­‌گذاری کند که در این مورد راهکارهایی به سازمان، ارائه شد.      مدتی است در مبانی نظری اقتصادی و مدیریت، بحث­هایی با عنوان «پایداری سازمانی» مطرح شده است. زاویه فکری پایداری، امروزه تا حد زیادی جایگزین موفقیت در مبانی نظری مدیریت سازمان‌ها شده است و تقریباً اغلب سازمان‌ها به نوعی کسب موفقیت‌های پایدار را در نظام ارزشی خود تعریف می‌کنند. پایداری سازمان، توانایی حفظ یا توسعه عملکرد در بلندمدت و نتیجه تداوم رضایت ذی­نفعان سازمان در طول زمان است. هدف کلی پژوهش، بررسی درجه پایداری سازمانی و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن با رویکرد مدیریت دانش در شرکت شهرک­های صنعتی تهران، است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران دفتر مرکزی شرکت شهرک­های صنعتی واقع در تهران می­باشد. تعداد این افراد 114 نفر است که 88 نفر به­صورت تصادفی به­عنوان نمونه انتخاب شدند. درجه پایداری شرکت شهرک­های صنعتی تهران 6204/2 شد؛ به این معنی که شرکت شهرک­های صنعتی تهران یک سازمان پیش فعال است. با توجه به امتیازهای هر یک از فعالیت‌های مدیریت دانش، اولویت‌های بهبود مشخص شد که به ترتیب عبارت­اند از: فعالیت انتشار، ارزیابی، توسعه، استفاده، هدف­گذاری و نگهداری، کسب و شناسایی. با توجه به این­که سازمان از لحاظ پایداری در وضعیت پیش فعال قرار دارد، باید برای نیل به سطح بالاتر پایداری یعنی سطح منعطف هدف­گذاری کند که در این مورد راهکارهایی به سازمان، ارائه شد.  }, keywords_fa = {مدیریت دانش,فعالیت‌های مدیریت دانش,شرکت شهرک‌های صنعتی تهران,استاندارد ISO 9004}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88571.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88571_54ffb7c3324b3437c7d8f40f12399b07.pdf} } @article { author = {Rajabi Farjad, Hajieh and Malayeri, Amir}, title = {The Social Capital, Knowledge Strategic Sharing and Organizational Performance}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {191-215}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {     the purpose of this study was to evaluate the impact of social capital on knowledge strategic sharing and organizational performance. The method used in this study, for the purpose of application of the descriptive nature. The population of this study, all the employees of the Social Security Organization of Karaj city, whose number is equal to 140. Of the target population based on the sampling table krejcie and Morgan (1970), 103 were selected. To select the sample, a random sampling was used. To collect standardized questionnaire Kim et al (2013) was used. Vote to determine the reliability of the questionnaire, Cronbach's alpha coefficients for the variables of social capital (0/884), knowledge sharing (0/799) and organizational performance (0/822), respectively, and reliability was approved. T-test for data analysis and path analysis were used by software smartpls.Social capital is also related to the acquisition of knowledge p = (0/567) and knowledge sharing p = (0/574) positive and direct impact. The acquisition of knowledge p = (0/240) and Share p = (0/488) knowledge has a direct impact on organizational performance.}, keywords = {Dimensions of Social Capital,knowledge acquisition,Knowledge Strategic Sharing,knowledge sharing,organizational performance}, title_fa = {سرمایه اجتماعی، اشتراک راهبردی دانش و عملکرد سازمانی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی بر اشتراک راهبردی دانش و عملکرد سازمانی است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سازمان تامین اجتماعی شهرستان بروجرد می‌باشد، که تعداد آنها برابر با 140نفر است. از بین جامعه آماری بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان (1970) تعداد 103 نفر به­ عنوان نمونه انتخاب شد. جهت انتخاب نمونه‌ آماری، از نمونه‌گیری تصادفی ساده و برای جمع‌آوری از ابزار پرسش‌نامه استاندارد کیم و همکاران (2013) استفاده شد. برای تعیین پایایی پرسش­نامه‌­ها ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای سرمایه اجتماعی (884/0)، اشتراک دانش (799/0) و عملکرد سازمانی (822/0) به­دست آمد و پایایی پرسشنامه تایید شد. جهت بررسی و تحلیل داده از آزمون­های t و تحلیل مسیر توسط نرم‌­افزار smartpls استفاده شد. نتایج نشان داد که از سه بعد سرمایه اجتماعی، دو بعد آن یعنی سرمایه اجتماعی ساختاری بر اکتساب دانش کارکنان (405/0) تاثیر مثبت و مستقیم دارد؛ اما بر تسهیم دانش کارکنان تاثیر ندارد. همچنین، سرمایه اجتماعی رابطه­ای بر اکتساب دانش کارکنان (567/0) و تسهیم دانش کارکنان (574/0) تاثیر مثبت و مستقیم دارد. همچنین، کسب دانش (240/0) و تسهیم (488/0) دانش بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و مستقیم دارد.}, keywords_fa = {ابعاد سرمایه اجتماعی,اشتراک راهبردی دانش,کسب دانش,تسهیم دانش,عملکرد سازمانی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88572.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88572_637c1fcf2de0dbf78e620aa975ce6b72.pdf} } @article { author = {Davari, Mahdi and Hamidizadeh, Mohammad Reza and Mohebi, Elmira}, title = {The Strategy of Value-growth Migration and Capital Productivity}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {217-232}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Capital productivity refers to manager ability in optimal company’s capital usage as an important and limited source. Value-growth migration refers to stock’s position changings from value position to growth position. In this study we use CTEV ratio as Value-growth migration factor instead of book value to market value ratio ( ). The goal of this study is to investigate the relationship between Value-growth migration and capital productivity. To investigate this relationship we use Fama-MacBeth two-step regression. The Population of the research consists of all companies that had been in the list of the Fifty Active Companies published by Tehran Stock Exchange from 1388 to 1393 at least once. Finally with considering the restrictions we chose 80 of these companies. The results show significant relationship between Value-growth migration and capital productivity.}, keywords = {Value-growth Migration,Book Value to Market Value Ratio of Invested Capital,Capital Productivity of Invested Capital}, title_fa = {راهبرد کوچ ارزشی ـ رشدی و بهره‌وری سرمایه}, abstract_fa = {مفهوم بهره ­وری سرمایه به اندازه ­گیری توان مدیریت در استفاده بهینه از سرمایه به­ عنوان یکی از منابع مهم و محدود شرکت ­ها می­ پردازد. کوچ ارزشی ـ رشدی به تغییر موقعیت یک سهم از موقعیت ارزشی به موقعیت رشدی اشاره دارد که در این پژوهش به جای استفاده از نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار () به ­عنوان عامل کوچ ارزشی- رشدی، از معیار  استفاده شده است. هدف این پژوهش، بررسی رابطه کوچ ارزشی-رشدی و بهره ­وری سرمایه شرکت بوده و برای بررسی این رابطه از روش رگرسیونی فاما و مکبث استفاده شده است. جامعه آماری شامل شرکت­ هایی است که در سال­‌های 1388 تا 1393 حداقل یک­بار جزء 50 شرکت فعال ­تر منتشر شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار بوده ­اند که در نهایت با تعدیلات لازم به 80 شرکت در هر سال بسنده شد. نتایج نشان می‌­دهد که کوچ ارزشی-رشدی با بهره‌­وری سرمایه رابطه معنادار دارد.}, keywords_fa = {کوچ ارزشی-رشدی,نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده,بهره‌وری سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88612.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88612_5db683ce17dd8779b8b80671a2455118.pdf} } @article { author = {Rahimnia, Fariborz and Nazemi, Shamsodin and Moradian, Yashar}, title = {Connectivity of Top Management Team with their Resilience}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {233-248}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Nowadays, organizations are operating in a full of complex, ever changing and unpredictable environment, so that technological changes in providing goods and services, creating new organizational structures, new competitive methods and unique methods of sales indicate the importance of planning of top management team in line with the organizational success. Therefore, an attribute which is important more than ever is resilience of top management team from two dimensions of its beliefs and adaptive capacity with these environmental events. So, in this paper the effect of connectivity of top management team on their resilience was investigated amongst 500 industrial active units located in Mashhad -Toos Industrial Zone, as the statistical population. Statistical sample was comprised of 185 organizations. Analysis results using structural equation modeling showed that the tested model had a goodness of fit to data. The effect of connectivity of top management team on efficacious beliefs of resilience and adaptive capacity of resilience was confirmed in line with related previous studies.}, keywords = {Adaptive Capacity,connectivity,Efficacious Beliefs,Resilience,Top management team}, title_fa = {تعامل تیم مدیریت ارشد با ابعاد تاب‌آوری آنان}, abstract_fa = {     امروزه سازمان­‌ها در محیطی سرشار از پیچیدگی، تغییر و ظهور رویدادهای غیر قابل پیش‌­بینی فعالیت می‌کنند؛ به‌­طوری­که، تحولات فن­آوری در عرضه کالاها و خدمات، پایه‌­ریزی ساختارهای سازمانی جدید، روش‌­های جدید رقابت، فروش محصولات و خدمات با شیوه­‌های منحصربه­‌فرد، نشان‌­دهنده اهمیت برنامه‌ریزی تیم مدیریت ارشد در یک سازمان، در راستای کسب موفقیت‌های روز‌افزون است؛ بنابراین، مشخصه‌ای که بیش از گذشته حائز اهمیت است، تاب‌آوری تیم مدیریت ارشد از دو بعد اعتقادات کا‌ر‌آمد و قابلیت تطبیق‌پذیری در برابر اتفافات محیطی است؛ لذا، در این پژوهش، تاثیر تعامل تیم مدیریت ارشد بر تاب‌آوری آنان در بین 500 واحد فعال مستقر در شهرک صنعتی توس مشهد، به‌­عنوان جامعه آماری، بررسی شده است. تحلیل نمونه آماری مشتمل بر 185 سازمان می­‌باشد و با استفاده از مدل معادلات ساختاری، نشان داد که مدل آزمون شده دارای برازش خوبی نسبت به داده‌ها است و ضمن تایید تاثیر تعامل تیم مدیریت ارشد بر اعتقادات کارآمد تاب‌آوری و ظرفیت تطبیق‌پذیری تاب‌آوری، هم سو با مبانی نظری و مطالعات گذشته در این زمینه نیز می‌باشد.}, keywords_fa = {باورهای کارآمد,تاب‌آوری,تعامل,تیم مدیریت ارشد,ظرفیت تطبیق‌پذیری}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88613.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88613_4d3c17afe16df348073bc3198ae74521.pdf} } @article { author = {Eftekhar Jahromi, Goodarz and Rezvani, Ebrahim}, title = {Privatization Model of Administrative Framworke of Free Trade Zones}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {249-275}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Establishment of free trade zones is one methods ofattracting the forogn direct investment that can leads to facilitating the free economic and help to promotion and development. In this way the administrative structure of free trade zones are very important. According to Iranian law free trade zones are administrate by a govermemntal compant which has all governmental authority excep military affairs. After considering act of the implementation of principle 44 of Iranian constitution it seems that after removing some barriers, privatization can occurred in this area. Privatization can be occured at two levels. At the first level, with reconstraction of stracture of zones, some soverign duties of all of Iranian free zones confered to a constrated and unit organization and current organizations of zones changed to very smaller organizations and as representatives of central organization do soverign duties. Other subjects and affaires must confer to some transferable companies and in the second level, management of such companies can be transferred to the private sector.}, keywords = {Keywords: Free Trade Zone,Free Ttrade Zone Organization,Privatization,Transfer of Mangement}, title_fa = {الگوی خصوصی‌سازی ساختار اداره مناطق آزاد تجاری}, abstract_fa = {     تاسیس مناطق آزاد تجاری یکی از شیوه­‌های جذب سرمایه­‌گذاری مستقیم خارجی و تسهیل اقتصاد آزاد است که زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم می‌­سازد. از همین رو، نحوه اداره مناطق آزاد تجاری دارای اهمیت زیادی خواهد بود. در ایران به موجب قوانین موضوعه، مناطق آزاد تجاری از طریق تاسیس یک شرکت دولتی که دارای کلیه اختیارات حاکمیتی به استثنای امور نظامی و امنیتی است، اداره می‌­شوند. به‌کارگیری شیوه متمرکز در اداره مناطق مزبور ایرادات جدی دارد که خود یکی از موانع نیل به اهداف چنین مناطقی است؛ به­‌نحوی­‌که، ضرورت بازنگری در نحوه اداره مناطق آزاد، ضرورت خصوصی‌­سازی ساختار اداره آنها را تایید می‌­کند. پس از تصویب قانون اجرای سیاست­‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در کنار قوانین حاکم بر اداره مناطق آزاد تجاری، به نظر می­‌رسد پس از رفع برخی موانع، امکان واگذاری مدیریت به بخش خصوصی در این مناطق وجود دارد. واگذاری مذکور می­تواند در دو مرحله صورت پذیرد. در مرحله نخست ضمن بازسازی ساختاری سازمان اداره­کننده، وظایف حاکمیتی تمامی مناطق آزاد ایران به یک سازمان متمرکز و واحد محول و سازمان‌های فعلی مناطق بسیار کوچک شده و صرفاً به­‌عنوان نماینده سازمان مرکزی در مناطق به امور حاکمیتی اشتغال می‌یابند سایر امور غیرحاکمیتی در صلاحیت سازمان‌های مناطق نیز به شرکت‌های قابل واگذاری، سپرده می‌شود و در مرحله بعد شرکت‌های مذکور نیز از طریق قرارداد اجاره طولانی­‌مدت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.}, keywords_fa = {منطقه آزاد تجاری,سازمان منطقه آزاد تجاری,خصوصی‌سازی,واگذاری مدیریت}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88614.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88614_1f28fb8282e72eafc79b5389411e5e6d.pdf} } @article { author = {Jong, Abbas}, title = {Construction of Identity Patterns in the Process of Globalization}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {7}, number = {26}, pages = {277-320}, year = {2016}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {In a cultural approach, we can say globalization is the process of increasing intensity of time and space by which people in the world and as informed in the global world are integrated and have new information. This study with an Interpretive approach, applied qualitative methodology and ethnomethodology method and a deep interview was performed with 28 Youth aged 18-35 years from Tehran, 4 groups of youth subculture, document collection were performed in the everyday life and consumption-identity models and relevant justifications were also evaluated by the experts. The collected data was achieved in the form of combined method ranging from subject coding, dialogue analysis, document analysis, qualitative content analysis and besides description of additional conditions, five general aspects, local (particularism) experience in the form of experience of rejecting global issue based on local sources and different types of global- universalism were evaluated based on four approaches of passive, eclectic, innovative and multiple with globalization issue.}, keywords = {encounter,everyday life,Identity,Consumption,Local Experience,Universal-global Experience}, title_fa = {برساخت انواع الگوهای هویتی در روند جهانی‌شدن}, abstract_fa = {     پژوهش حاضر به شناسایی و فهم انواع مواجهه‌ جوانان ایرانی با جهانی‌شدن در زندگی‌ روزمره می‌­پردازد. این پژوهش در قالب رویکردی تفسیری، روش‌شناسی کیفی و روش مردم‌نگارانه از طریق ابزارهای مصاحبه‌ عمیق با 28 جوان 18 تا 35 ساله‌ تهرانی، مشاهده 4 گروه خرده‌ فرهنگ جوان‌، جمع­آوری اسناد، در متن زندگی‌ روزمره به جمع‌آوری داده‌هایی در مورد الگوهای مصرفی- هویتی و توجیهات معنایی آن از جانب کنش‌گران اقدام کرده است. این داده‌ها با روشی ترکیبی مشتمل بر کدگذاری موضوعی، تحلیل گفت‌­وگو، تحلیل اسنادی، در کنار تحلیل کیفی محتوا، ضمن توصیف شرایط انضمامی، به پنج سنخ کلی، تجربه ‌محلی‌گرایانه (خاص‌گرایی) در قالب تجربه‌ ‌رد امر جهانی بر مبنای منابع محلی و همچنین، انواع تجربه‌ جهانی- محلی‌گرایی (عام‌گرایی) در چارچوب چهار مواجهه‌ انفعالی، التقاطی، ابداعی و چند‌گانه با امر جهانی به‌­دست آمد.}, keywords_fa = {مواجهه,جهانی‌شدن,زندگی ‌روزمره,هویت,مصرف,تجربه‌ محلی,تجربه جهانی-محلی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88615.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88615_c931d1a15f08c012466a1d656364e74d.pdf} }