@article { author = {Faramarzi, Alma and Salajegheh, Sanjar and Sayyadi, Saeed}, title = {Integrating Metropolitan Cultural Policy Indicators}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {19-44}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to design an integrated model of cultural policymaking indicators of municipalities in the metropolises of the Islamic Republic of Iran.The methodology of the research is combinatory. This research, through Structural Interpretative Analysis (ISM), seeks to design a model based on classification and categorizing variables related to cultural policy in Tehran, Isfahan and Shiraz municipality.Accordingly, the qualitative section is based on the identification of factors related to cultural policy through the examination of theoretical foundations and the analysis of the subject with the participation of 21 expert panel members;And a small part through structuring a structural self-constructed matrix into structural and interpretive modeling. In this section, 15 senior managers of Tehran, Isfahan and Shiraz municipalities participated.According to the results of the research, the most important factors are the explanation of cultural policy, religious identity, revolutionary identity and cultural interactions;These factors are indicators of strengthening the cultural identity of citizens and managing cultural change in the results of the analysis of the subject. Also, the highest level and the least effective factor in explaining cultural policy, urban health factors, ethics and citizenship behavior, quasi-mysticism and constructive laws are indicators of lifestyle improvement and management of cultural change.}, keywords = {Policymaking,Cultural Policymaking,Metropolitan Municipalities,ISM (Interpretative-Structural Modelling)}, title_fa = {یکپارچه‌سازی شاخص‌های خط‌مشی‌گذاری فرهنگی کلان‌شهرها}, abstract_fa = {     هدف این مقاله طراحی مدل یکپارچه شاخص‌های خط‌مشی‌گذاری فرهنگی در شهرداری‌های کلان‌شهرهای جمهوری اسلامی ایران است. روش‌شناسی پژوهش ترکیبی است و از طریق تحلیل تفسیری ـ ساختاری (ISM) به‌دنبال طراحی مدلی مبتنی بر دسته‌بندی و تفکیک متغیر مرتبط با خط‌مشی فرهنگی در شهرداری‌های تهران، اصفهان و شیراز است. بخش کیفی مبتنی بر شناسایی عوامل مرتبط با خط‌مشی فرهنگی از طریق بررسی مبانی نظری و انجام تحلیل مضمون با مشارکت 21 متخصص اعضای پانل است؛ و بخش کمی از طریق تشکیل ماتریس خودتعاملی ساختاری به مدل‌سازی ساختاری و تفسیری می‌پردازد. در این بخش 15 نفر از مدیران ارشد شهرداری‌های تهران، اصفهان و شیراز شرکت کردند. بر اساس نتایج پژوهش، اساسی‌ترین عوامل عبارت‌اند از: تبیین خط‌مشی فرهنگی، هویت دینی، هویت انقلابی و تعاملات فرهنگی؛ که این عوامل شاخص‌های تقویت هویت فرهنگی شهروندان و مدیریت تغییرات فرهنگی در نتایج تحلیل مضمون هستند. همچنین در بالاترین سطح و کم‌اثرترین عامل بر تبیین خط‌مشی فرهنگی، عوامل سلامت شهری، اخلاق و رفتار شهروندی، شبه عرفان و قوانین سازنده از شاخص‌های بهبود سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی هستند.}, keywords_fa = {خط‌مشی‌گذاری,خط‌مشی فرهنگی,شهرداری‌های کلان‌شهر,ISM}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87855.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87855_dada5390dc2aac3e04f7cc4a09205dbd.pdf} } @article { author = {Naeiji, Mohammad Javad and Alem Najafi, Seyed Mostafa and Nourani, Seyedeh Sepideh}, title = {The Impact of Strategic Orientation on SMEs Growth, the Mediator Role of Brand Performance and Market Performance}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {45-74}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {     In the current age, the strategic direction of companies ensures their performance in achieving the best results. In fact, this orientation contributes to the construction of fundamental principles in the operational activities, which may lead to better performance in the future by creating appropriate behaviors. In other words, this orientation may lead to better performance of the company in operations and its place in the market. In this research, we examine the effect of strategic orientation on growth of small and medium-sized enterprises (SMEs) with respect to the mediator role of brand performance and market performance. The statistical population of this study consists of small and medium-sized companies operating in University of Tehran science and Technology Park and 80 knowledge- based companies were chosen as a sample of research. To investigate the research model, structural equation test was used which concluded that strategic orientation of businesses had a significant effect on brand performance and their growth. Also, the tendency to entrepreneurship, innovation and market has a significant effect on the brand performance. Tendency to market, besides having an impact on the market performance of firms and the propensity to innovation, results in company growth. Finally, brand performance and market performance can cause growth in businesses.}, keywords = {Strategic Orientation,Business Growth,Small,Medium Enterprises}, title_fa = {تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با میانجیگری عملکرد برند و بازار}, abstract_fa = {در عصر کنونی، سمت‌وسوی استراتژیک شرکت­ها، عملکرد آن­ها را در کسب بهترین نتایج تضمین می‌کند. در حقیقت، این جهت­گیری موجب ساخت اصول اساسی در فعالیت­های عملیاتی شرکت می­شود که با ایجاد رفتارهای مناسب موجب عملکرد بهتر در آینده می­شود. به‌عبارت‌دیگر، این جهت­گیری موجب عملکرد بهتر شرکت در عملیات و در جایگاه آن در بازار می­شود. در این پژوهش، به بررسی تأثیر گرایش استراتژیک بر رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و عملکرد بازار پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که تعداد 80 شرکت دانش‌بنیان به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. برای بررسی مدل پژوهش از آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است؛ که بر اساس آن این نتیجه به دست آمد که جهت­گیری استراتژیک کسب‌وکارها تأثیر معناداری بر عملکرد برند و رشد آن­ها دارد. هم­چنین گرایش به کارآفرینی، نوآوری و بازار بر عملکرد برند شرکت­ها تأثیر معناداری داشته و نیز گرایش به بازار ضمن اثرگذاری بر عملکرد بازاری شرکت­ها به همراه گرایش به نوآوری موجب رشد کسب‌وکارها می‌‌شوند؛ و درنهایت، عملکرد برند و عملکرد بازار می­تواند موجب رشد کسب‌وکارها شود.}, keywords_fa = {جهت‌گیری استراتژیک,رشد کسب‌وکار,کسب‌وکارهای کوچک و متوسط}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87856.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87856_eb0515867ec61867a60cc54cc1b3c755.pdf} } @article { author = {Iraji, Mahrooz and Ghasemi, Ahmad Reza and Farsijani, Hassan and Sanavi Fard, Rasoul}, title = {Presenting a Sustainable Strategy Production Model by Meta-Synthesis Approaches}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {75-96}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Manufacturing companies in various industries are under a high pressure to think over a sustainable business which has led to sustainability promotion in external and internal affairs. Evaluation of sustainable production models and recognizing the related indicators are a suitable response to decrease harmful measures in the industrial operations. The target of the present study is to perform a quality analysis on the results of previous studies in the field of the strategy sustainable production.so, with applying meta-synthesis method, 33 articles were evaluated. Before coding the texts, the documents were filtered by CASP methodology and 228 reference codes (indicators) were recognized. It should be noted that the frequency of some of the identified codes are different. From this point of view, considering the frequency factor, totally 714 codes were extracted with abundance. Among the identified codes, the social dimension (category) with 82 reference codes and 217 abundance was identified as one of the most important dimension.in the study, one of the innovations is identifying indicators and dimensions of a strategy sustainable production, which were obtained from meta- synthesis quality research method.  }, keywords = {Strategy Sustainable Manufacturing,Industry,Meta-Synthesis}, title_fa = {استراتژی طراحی مدل‌ تولید پایدار صنایع}, abstract_fa = {شرکت‌های تولیدی صنایع مختلف برای اندیشیدن به اقدامات کسب‌وکار پایدار در حوزه تولید و خدمات، تحت‌فشار بالا قرار گرفته‌اند؛ که این فشارها باعث ارتقای پایداری در زمینه خارجی و داخلی شده است. بررسی مدل‌های تولید پایدار و شناسایی شاخص‌های مربوط به آن، پاسخی مناسب جهت کاهش اثرات زیان‌بار عملیات صنعتی است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل کیفی نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه استراتژی‌های تولید پایدار است. بدین‌منظور، با به‌کارگیری روش فرا‌ترکیب 33 مقاله موردبررسی قرار گرفت. پیش از کدگذاری متون، با بهره‌گیری از متدولوژی کسپ، اسناد فیلتر شدند. در پژوهش حاضر 228 کد ارجاعی شناسایی شد، لازم به ذکر است برخی از کدهای شناسایی‌شده دارای چندین فراوانی بود، از این حیث با در‌نظر‌گرفتن فراوانی، درمجموع 714 کد با فراوانی استخراج شد. در میان کدهای شناسایی‌شده، بعد (مقوله) اجتماعی با 82 کد ارجاعی و با در‌نظر‌گرفتن فراوانی 217 کد در زمره مهم‌ترین بعد شناسایی شد. از جمله نوآوری‌های پژوهش حاضر، شناسایی شاخص‌ها و ابعاد استراتژی تولید پایدار با بهره‌گیری از روش پژوهش کیفی فرا‌ترکیب و در حوزه استراتژی‌های تولید پایدار است.}, keywords_fa = {استراتژی تولید پایدار,صنعت,کسپ,فراترکیب}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87857.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87857_22004431fa687eed1c3ed6c4703cd768.pdf} } @article { author = {Yahyazadeh Far, Mahmood and Azar, Adel and Aghajani, Hasan Ali and Farhadian, Ali}, title = {Designing Strategic Management System for Supply Chain Risk}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {97-114}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {Today, intense competition between manufacturers, increasing innovation and reducing the life span of products has led to the design, production and marketing of products for a variety of purposes, and the types of risks involved in large-scale design for supply chains. The purpose of this research is to design a strategic supply chain risk management system with a systematic approach to risk assessment and control in the auto industry. For this purpose, with the exploratory blend approach, a survey methodology has been used by experts to design the system from a forward-looking method and then to test it in the automotive industry. Six stages and the main dimensions for designing the strategic risk management system of the supply chain in the automotive industry were identified and approved by the experts: creation of a platform, establishment of the process and status of the objectives of the risk management system, identification of supply chain risks, risk analysis and measurement Supply chain, determination of supply chain risk management strategies, determination of information and education procedures in supply chain risk management system and improvement of supply chain continuity and risk management system.}, keywords = {strategy,risk,Risk Management Framework,Logistics,Exploratory Mixed}, title_fa = {طراحی نظام مدیریت راهبردی ریسک زنجیره تأمین صنعت خودروسازی}, abstract_fa = {     امروزه رقابت شدید بین تولیدکنندگان، افزایش سطح نوآوری و کاهش دوره عمر محصولات باعث شده طراحی، تولید و بازاریابی محصولات با اهداف گوناگونی دنبال شود و انواع ریسک­ها در طراحی‌های کلان برای زنجیره­های تأمین در نظر گرفته شوند. هدف از این پژوهش طراحی نظام مدیریت راهبردی ریسک زنجیره تأمین با رویکردی سیستماتیک جهت ارزیابی و کنترل ریسک‌ها در صنعت خودروسازی است. در این راستا، با رویکرد آمیخته اکتشافی، به‌منظور طراحی نظام از روش فراترکیب و برای آزمون در صنعت خودروسازی از روش نظرسنجی از خبرگان بهره گرفته شده است. جهت طراحی نظام مدیریت راهبردی ریسک زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی، شش مرحلهو بعد اصلی تشخیص داده شد و مورد تأیید خبرگان قرار گرفت؛ که عبارت‌اند از: ایجاد بستر، استقرار فرایند و وضع اهداف نظام مدیریت ریسک، شناسایی ریسک‌های زنجیره تأمین، تحلیل و اندازه‌گیری ریسک‌های زنجیره تأمین، تعیین استراتژی‌های مدیریت ریسک زنجیره تأمین، تعیین رویه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش در نظام مدیریت ریسک زنجیره تأمین و بهبود نظام مدیریت ریسک زنجیره تأمین و بازنگری مستمر.}, keywords_fa = {مخاطره,چارچوب مدیریت ریسک,لجستیک,آمیخته اکتشافی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87858.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87858_c6bc2b692d4d337992a7e801d712d4c5.pdf} } @article { author = {Fazlzadeh, Ali Reza and Anbiyaei, Mohammad Reza and Motafaker Azad, Mohammad Ali}, title = {Explaining the Strategies of Political Propaganda for Presidential Candidates}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {115-130}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {According to the importance of political contributions in communities on the one hand, and the highlighted role of marketing in the success of candidates on the other hand, whereas, political marketing is a new and scientific way in the process of attracting votes, it is clear that, the necessity of comprehensive research in this regard is a very important and necessary, that in addition to the introduction of traditional and modern effective tools of political marketing, expresses the effect of each of them, particularly ranking the tools. In this study, while relying on the principles of marketing we have tried to determine the status of traditional and modern tools in political marketing from the perspective of the elite. In this study, a questionnaire was designed and distributed among 388 Iranian elites (economists, politicians and military rings(. Data was analyzed by using structural equation modeling. Results of the study show that: Propaganda tools have a positive impact on the elite attitude and expectations, as well as, attitudes and expectations have a positive impact on the elites' decision-making process. Propaganda tools have a significant impact on the decision-making process of elites through attitudes and expectations as an intervening variable. In addition, related and determining factors of the elites' decision-making process include respectively: Propaganda tools, propaganda tools based on expectations, propaganda tools based on propaganda tools based on attitudes, expectations and attitudes.}, keywords = {political marketing,Decision-Making by Elites,Political Marketing Tools,Traditional Tools of Political Marketing,Modern Tools of Political Marketing,Expectations,attitudes}, title_fa = {تبیین استراتژی‌های تبلیغات سیاسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری}, abstract_fa = {     با‌ توجه‌ به اهمیت نقش بازاریابی سیاسی در موفقیت کاندیداهای انتخاباتی و فرآیند جلب و جذب آراء، بدیهی است ضرورت وجود پژوهشی جامع در این خصوص که ضمن معرفی استراتژی‌ و ابزارهای بازاریابی سیاسی، میزان تأثیر هر یک و رتبه­بندی ابزارها را بیان کند، بسیار مهم و ضروری است. در این پژوهش تلاش شده است ضمن تکیه بر اصول بازاریابی، جایگاه استراتژی­های سنتی و نوین در بازاریابی سیاسی از منظر نخبگان بررسی شود. در‌این‌راستا، پرسشنامه‌ای طراحی شد و 388 عدد بین نخبگان (اقتصاددانان، سیاسیون و حلقه­های نظامی) ایران توزیع شد. سپس داده‌ها به روش معادلات ساختاری مورد بررسی ‌و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که ابزارهای تبلیغات سیاسی بر نگرش­ها و انتظارات نخبگان تأثیر مثبت معناداری دارد؛ همچنین نگرش‌ها و انتظارات بر فرآیند تصمیم­گیری نخبگان نیز تأثیر مثبت معناداری دارد؛ ابزارهای تبلیغات سیاسی از طریق نگرش­ها و انتظارات به‌عنوان متغیرهای میانجی بر فرآیند تصمیم­گیری نخبگان تأثیر معناداری دارد. به‌علاوه، عوامل مرتبط و تعیین‌کننده فرآیند تصمیم‌گیری نخبگان برحسب اولویت عبارت‌انداز: ابزارهای تبلیغات سیاسی، ابزارهای تبلیغات سیاسی از مسیر انتظارات، ابزارهای تبلیغات سیاسی از مسیر نگرش‌ها، انتظارات و نگرش‌ها.}, keywords_fa = {بازاریابی سیاسی,تصمیم‌گیری نخبگان,استراتژی‌های بازاریابی سیاسی,ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی,ابزارهای نوین بازاریابی سیاسی,انتظارات,نگرش‌ها}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87859.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87859_3a58132d6d8718bbd63c70c600e90c47.pdf} } @article { author = {Mazidi, Ali Mohammad and Soltani Far, Mohammad and Jafari, Zohreh}, title = {Study the Role of Communication Strategies in the Commercialization of Research Projects}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {131-164}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to survey the role of communication strategies on commercialization of research projects. This communication strategy, information, persuasion, is in favor of dialogue. The research has been conducted exploratory-survey. The population included of 48 experts and managers working in the field of technology commercialization, ideation and researchers of Iranian Research Organization for Science & Technology (IROST in Tehran) in1393 year. This research study is to answer four questions. What are the obstacles and factors affecting commercializing research projects? What are the Communication strategies and priorities for each of them? Based on the results, the priority of each of the strategies is notification, persuasion, making agreement and conversation. In the first phase of the study analyzed factors and barriers to commercialization. Then, using the literature including Communication theories and Interviews with experts the main factors were extracted and questioners have been prepared. Based on factor analysis and using SPSS software in the second phase of study, communicative strategies of test results and priorities were determined. Based on the results 16 viewpoints have been obtained and regarding the influence and role of communicative strategies on commercialization of research projects suggestions have been presented The findings represents that each communication strategies could not be effective and should be along with other strategies. The relationship between industry, idea makers and investors through the communication strategies that extracted in this paper will promote the commercialization of research projects.}, keywords = {communication strategies,Commercialization,Q Methodology,exploratory factor analysis}, title_fa = {ارزیابی کارکرد راهبردهای ارتباطی بر تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی نقش راهبردهای ارتباطی بر تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی است. راهبردهای ارتباطی موردنظر اطلاع‌رسانی، متقاعدسازی، موافق‌سازی و گفتگو است. این پژوهش به روش اکتشافی ـ پیمایشی ‌است. جامعه آماری پژوهش را 25 نفر از متخصصان و مدیران حوزه تجاری‌سازی فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که در سال 1393 در شهر تهران مشغول به کار هستند، تشکیل می‌دهند. این پژوهش بر اساس پاسخ به این سؤال‌ها تدوین شده است: موانع و عوامل مؤثر بر تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی کدامند؟ و راهبردهای ارتباطی و اولویت‌بندی هریک از آن‌ها چیست؟ بر اساس نتایج بررسی ‌و تحلیل داده‌ها اولویت هر یک از راهبردها به‌ترتیب اطلاع‌رسانی، متقاعدسازی، موافق‌سازی و گفتگو است. در گام اول پژوهش، عوامل و موانع تجاری‌سازی بررسی و استخراج شدند. سپس بر اساس مبانی نظری پژوهش و مصاحبه با متخصصین، شاخص‌ها و مصادیق اصلی تأثیرگذار بر راهبردهای ارتباطی به‌دست ‌آمد و بر اساس آن سؤال‌های پرسشنامه تنظیم شد. در گام دوم، بر اساس تحلیل عاملی و با ‌استفاده ‌از نرم‌افزار SPSS یافته‌های راهبردهای ارتباطی آزمون و اولویت هر یک از آن‌ها تعیین شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده 4 دیدگاه به‌دست آمد و پیشنهادهایی درخصوص تأثیر و نقش راهبردهای ارتباطی بر تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی ارائه شد. نتایج حاکی از این است که هر یک از راهبردهای ارتباطی به‌تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد و می‌بایست با راهبردهای دیگر همراه شود. تعامل بین صنعت و ایده‌پرداز و سرمایه‌گذار از طریق راهبردهای ارتباطی استخراج شده در این مقاله، ارتقای سطح تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی را به دنبال خواهد داشت.  }, keywords_fa = {راهبردهای ارتباطی,تجاری‌سازی,روش‌شناسی کیو,تحلیل عاملی اکتشافی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87860.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87860_397c1e4ed56fd92c8ad5b03fc40627f0.pdf} } @article { author = {Shahsavari Pour, Nasser and Sayyadi Touranlou, Hossein and Heydar Beigi, Shahla}, title = {Aligning Research Plans with Research Strategy}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {9}, number = {33}, pages = {165-188}, year = {2018}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {     Nowadays, the main concern of most organizations is the formulation and implementation of the strategies that ensure their success and their survival in a varying and complex environmental condition, on the other hand, many strategies fail in implementing phase in spite of the strategy formulation and they don’t gain their goals because of the gap between the strategic layer and the operations layer in the organization. Consequently the managers in the organization want to achieve a comprehensive, reliable and flexible method so that they can evaluate their organizations, determine strategies and with the aware of the strategies implementation acquire the exact information about the weaknesses and strengths and their needs and position. There are several methods to reach this goal and one of them is XPP close-loop system that by making a relationship between strategic plan and operational plan for all stakeholders of the organization, allow the organizations to successfully implement their distinctive strategies. The present study uses this tool to operationalize strategies of research department of Vali-Asr University of Rafsanjan.}, keywords = {Strategy Formulation,Strategy Implementation,operational planning,Execution Premium Process (XPP)}, title_fa = {همسوسازی اجرای طرح‌های پژوهشی با استراتژی پژوهش}, abstract_fa = {امروزه مهم‌ترین دغدغه اکثر سازمان‌ها، تدوین و پیاده­سازی استراتژی­هایی است که موفقیت و بقای آن‌ها را در شرایط متحول و پیچیده محیطی تضمین کند. از سویی، با وجود مرحله تدوین استراتژی بسیاری از استراتژی­ها در مرحله اجرا با شکست مواجه می­شوند و از دستیابی به اهداف خود بازمی‌مانند. این امر به‌علت شکاف بین لایه استراتژیک و لایه عملیات در سازمان است. ازاین‌رو، مدیران خواهان دستیابی به روشی جامع، قابل‌اطمینان و منعطف هستند تا بتوانند سازمان خود را ارزیابی کرده و استراتژی‌ها را تعیین کنند. در این پژوهش برای ارتباط میان برنامه استراتژیک با برنامه عملیاتی معاونت پژوهشی دانشگاه ولی‌عصر (عج) شهرستان رفسنجان از روش سیستم مدیریتی دور بسته استفاده شده است. این روش به معاونت اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های خود را با موفقیت پیاده کند. جامعه آماری پژوهش حاضر را خبرگان معاونت پژوهشی دانشگاه ولی‌عصر (عج) شهرستان رفسنجان تشکیل می‌دهند. داده­های موردنیاز با استفاده از پژوهش کتابخانه­ای، اسناد درون‌سازمانی و بررسی وب‌‌سایت‌های معاونت پژوهشی سایر دانشگاه‌های کشور و تشکیل جلسات طوفان فکری با خبرگان معاونت و دریافت نظرات ایشان به دست آمده است.}, keywords_fa = {تدوین استراتژی,اجرای استراتژی,برنامه عملیاتی,سیستم مدیریتی دور بسته}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_87861.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_87861_ec1b062bfff885735a156b21e91efab6.pdf} }